Concurrentiebeding, wie kan helpen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Feestmuts, 9 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feestmuts

    Feestmuts Bekend lid

    9 mei 2011
    839
    71
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hallo allemaal,

    Ik heb een vraag over een concurrentiebeding wat is opgenomen in mijn arbeidsovereenkomst.

    Ik mag niet binnen een straal van 25km binnen plaats A in dezelfde branche werkzaam zijn. Het bedrijf waar ik werk (1 vestiging) is ook gelegen in plaats A.

    Binnenkort gaat het bedrijf verhuizen naar plaats B.

    Wat heeft dit voor invloed op het concurrentiebeding? Blijft het van kracht zoals het nu is? Dus binnen een straal van 25km van plaats A? Of wordt dit binnen een straal van 25km van plaats B?

    Of is het concurrentiebeding na de verhuizing van het bedrijf niet meer van toepassing?

    Ik wil namelijk niet meeverhuizen en daarom een nieuwe baan zoeken.
    Ik kan er zelf op internet zo snel niets over vinden.
     
  2. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.828
    1.300
    113
    Heb je het ook al gevraagd bij personeelszaken? Het lijkt me dat bij een verhuizing het concurrentiebeding geldt voor de plaats waar naartoe verhuisd wordt. Je zou het ook bij de OR van jouw bedrijf kunnen aankaarten, zij moeten hierbij betrokken zijn en waarschijnlijk speelt dit bij meer mensen.
     
  3. K0pjeThee

    K0pjeThee Bekend lid

    18 nov 2011
    989
    48
    28
    mh
    Ik acht de kans ook groot dat de concurrentiebeding van toepassing is in de nieuwe woonplaats. Wanneer je huidige werkgever naar B gaat, lijkt mij dat je gewoon in regio A kan blijven werken.
    Zoals hierboven aangegeven kan je dit bij personeelszaken navragen , of bij het juridisch loket.
     
  4. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Het artikel stamt uit 2006.. Als ik jou was, zou ik het Juridisch Loket bellen en het daar navragen. Zij hebben de juiste informatie. Wat voor soort contract je hebt, is ook belangrijk. In een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd is een concurrentiebeding namelijk niet toegestaan. Een relatiebeding dan weer wel, maar dit is erg moeilijk aan te tonen.
     
  5. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Kun je dat niet aan je werkgever zelf vragen? Is toch geen rare vraag nu ze gaan verhuizen? Ik denk dat er wel meer collega’s zijn die hetzelfde willen weten.

    Staat er trouwens een sanctie op? Je kan ook nog overwegen om gewoon te gaan solliciteren. En als meerdere collega’s niet willen mee verhuizen, zou ik daar niet te lang mee wachten. Want dan gaan wel meer mensen rondkijken denk ik.
     
  6. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik zou eerst eens vragen bij je werkgever in hoeverre het concurrentiebeding serieus is en nageleefd wordt. Van wat ik er ooit van begrepen heb kunnen ze er sowieso niet heel veel mee, want er kan redelijkerwijs van jou niet verwacht worden dat je in een andere branche gaat werken op het moment dat jij je papieren hebt voor en ervaring hebt in deze branche.

    Edit: En inderdaad gaan solliciteren, want er zullen vast meer collega's rond gaan kijken :p
     
  7. Feestmuts

    Feestmuts Bekend lid

    9 mei 2011
    839
    71
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik ga inderdaad contact opnemen met het juridisch loket. Kijken wat zij erover zeggen.
    Ben trouwens de enige werknemer ;)
     

Deel Deze Pagina