Constant hele vieze smaak in mond

Discussie in 'Gezondheid' gestart door IrisB, 21 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IrisB

    IrisB Fanatiek lid

    Ik had het al even aangestipt in het vreetbuien topic, maar denk dat ik toch maar even een apart topic hierover open. Zoekfunctie leverde niet veel op (mijn zoekfunctie ziet er trouwens heel vreemd uit. Vroeger had ik echt een “forum zoekfunctie”met trefwoord, auteur, in welk forum ik wil zoeken enz. , nu heb ik maar 1 vakje voor trefwoord en de keuze “google” “zwangerschapspagina” o_O).

    Ik heb nu al een paar dagen een verschrikkelijk vieze smaak in mijn mond. Tandenpoetsen en eten helpt niets en het begint me ondertussen flink te irriteren. Ik had het erover met een vriendin van me die ook zwanger is en zij zei dat het “ketones”(ze is Engels) (ketonen?) waren en dat dat samenhangt met een te lage bloedsuikerspiegel. Klinkt aannemelijk, maar ik heb volgende week pas m’n eerste VK afspraak (ik neem aan dat ze daar dan bloed prikken of op z’n minst een lab afspraak maken) en nog een week zo lopen zie ik niet echt zitten :/

    Heeft iemand hier misschien ervaring mee of nuttige tips? M’n vriendin zei dat ik best de hele dag door kleine (gezonde) dingetjes moest eten. Nu eet ik eigenlijk alleen m’n 3 maaltijden en 2 stukken fruit. Klinkt aannemelijk, de enige manier waarop ik het tot nu toe even (een uurtje ofzo) opgelost kreeg, was door het eten van een heleboel winegums. (Iets waar ik normaal binnen de 5 minuten misselijk van word, maar nu geen last van had), maar ik ben uiteraard niet van plan om elke dag een kilo winegums naar binnen te werken. M’n zakje is nu ook leeg en ik koop er geen nieuwe meer…
     
  2. Chantico

    Chantico Niet meer actief

    Hoi Iris,

    ik heb ook die vieze smaak gehad, maar dat is vanzelf weer overgegaan, al een paar weken geleden eigenlijk.

    Ik wist niet dat het samen kon hangen met een te lage bloedsuikerspiegel. Zoet eten (winegums!) brengt je bloedsuikerspiegel snel weer op peil, maar kan vervolgens juist zorgen voor een nieuwe daling, nog erger dan wat je voor het zoete eten had.
    Het duurt ietsje langer maar heeft langer effect om iets te eten dat wat langzamer verteert, zoals bruin brood ofzo. Daar wordt je bloedsuikerspiegel stabieler van. En inderdaad vaker kleine maaltijden ipv 3 keer per dag een grote. Dan blijft je bloedsuikerspiegel ook meer gelijkmatig.

    Maar ja, die vieze smaak is volgens mij een typisch zwangerschapskwaaltje en bij mij heeft het maar vrij kort geduurd. Ik hoop bij jou ook!

    (de zoekfunctie is inderdaad gewijzigd, omdat de oude de site te langzaam maakte)
     
  3. woezeltje

    woezeltje Fanatiek lid

    2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    ik heb er ook last van.in het begin niet zo maar nu tegen het eind aan wordt het steeds erger.
    poetsen helpt niet echt.
    wat ik doe is van die mini pepermuntjes eten,niet te veel natuurlijk maar even een andere smaak in je mond is wel prettig.

    veel succes tijdens je zwangerschap
     
  4. Laura01

    Laura01 Lid

    13 mrt 2007
    56
    0
    0
    Nieuw-Vennep
    Heel bekend: en inderdaad héél irritant!

    Bij mij hielpen zuurtjes of crackertjes (van die droge creamcrackers) heel erg goed: het ging over na de 16 weken, tegelijk met mijn misselijkheid.
    Als je niet teveel suiker wil eten kun je ook suikervrije zuurtjes nemen: van Sula, die zijn best lekker en het voordeel van zuurtjes is dat je er lekker lang mee doet.
    Sterkte!
     
  5. Ivonne

    Ivonne Actief lid

    9 apr 2006
    441
    0
    0
    ketonen hangt niet samen met lage bloedsuikerspiegel maar met een te hoge bloedsuikerspiegel.
    Hoger dan 13.
    Ik weet dit omdat ik zelf diabeet ben.
     
  6. Lynn77

    Lynn77 VIP lid

    29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    nou als je fruit eet, dan kunnen het al geen ketonen zijn, als je de ketose fase hebt, dan eet je vnml eiwitten en helemaal geen koolhydraten(is een dieet voor bodybuilders)en dan kan je dus zo'n vieze smaak in je mond krijgen. Maar in fruit zitten heel veel koolhydraten, dus ik denk dat je daar geen last van hebt.

    wat je misschien wel helpt, ik heb ook vaak een vieze geur uit mijn mond sinds een paar weken heb ik gemerkt, terwijl ik dat anders ook nooit heb, dus misschien dat het gewoon bij de zwangerschap kan horen?
     
  7. Liesje76

    Liesje76 VIP lid

    16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik heb hier zo ook last van dat ik gauw uit de mond stink terwijl dat ik dat anders nooit zo erg heb.
    Ik eet me kapot in de kauwgom, wel suikervrij.
     
  8. BoBam

    BoBam Niet meer actief

    nou heb ik hier ook een vraag over. Ik heb hier dus ook last van, maar als ik sóchtends wakker wordt heb ik allemaal bruin slijm ofzo op me tanden zitten. Zo vies!
    Dat is nu de laatste paar dagen zo, heb dit nog nooit eerder gehad. Wie weet hoe dit kan?
    Is echt niet fris om zo s'ochtends wakker te worden! En voor me vriend ook niet haha
     
  9. wuppie 01

    wuppie 01 Fanatiek lid

    1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Ik ben twee jaar geleden ong 15 kilo afgevallen ik deed dit door te sporten en gezond te eten maar af en toe had ik ook een hele vieze smaak in me mond vaak een yzer smaak.

    Als ik dit had had ik meestal ook heel erg zin in pindakaas, als ik dan een cracker at met pindakaas ging die smaak ook weg.


    Heb je dus mischien ergens heel erg zin in neem dat dan waarschijnlijk heb je ergens een tekort aan. en geeft je lichaam dit aan.
     

Deel Deze Pagina