Constant misselijk. Door pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Bloempje01, 1 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Hallo dames, jullie ervaringen gevraagd. Sinds 4 maanden slik ik na hele lange tijd weer de pil, de :
    ethinylestradiol levonorgestrel focus 0,02mg / 0,10mg. Sinds eind november ben ik me echter ‘ziek’ gaan voelen, niet constant. Maar ik kreeg soms ‘aanvallen’ van misselijk en idee van overgeven. Dit linkte ik in het begin aan een buikgriep, wat niet wou doorzetten. Naarmate de weken verstreken is het alleen maar erger geworden, en ben ik nu dus eigenlijk constant misselijk. Uiteraard zwangerschapstesten gedaan, of het dat niet mogelijk was. Negatief. Gisteren bij de huisarts geweest, kon lichamelijk niets vinden. Bloed laten prikken op van alles en nog wat, waar ik vrijdag de uitslag van krijg. Maar nu begin ik dus steeds meer te denken, dat het allemaal komt door de pil. Wat denken jullie hierover? Iemand een soort gelijke ervaring? Ik sta op het punt om de pil achterwege te laten.. en te kijken of het daardoor beter zal gaan.
     
  2. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Hey zou een andere pil misschien uitkomst bieden? Lijkt mij erg vervelend nm. Helaas geen ervaring met misselijkheid bij pil gebruik. Toch heb ik er echt al een aantal gehad na 21 jaar pil gebruik
     
  3. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Volgens mij is misselijkheid een vrij bekende bijwerking van pil. Ze zeggen dat dit vaak na 3 maanden gebruik wegtrekt, maar als dat niet het geval is zou ik ook overwegen om te stoppen met pil en te zien wat dit doet.

    Ik heb zelf bij mirena veel last gehad van misselijkheid, wat dus verdween toen deze eruit ging...
     
  4. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik heb ook flink last gehad van misselijkheid toen ik aan de pil zat. Heb 2 soorten geprobeerd en ik had het bij allebei.
    Ben daarom gestopt met de pil.
     
  5. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik had t steeds als ik begon met n nieuwe strip, hele nacht kotsmisselijk en kokhalsen. Maakte niks uit of ik de pil savonds of sochtends nam.
    Uiteindelijk overgestapt op mirenaspiraal, dat ging perfect (2 gehad).
     
  6. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Ja, dat was een van mijn hoofdklachten (naast vlakke emoties) toen ik nog de pil gebruikte. Wel zoals hierboven iemand schreef: alleen de eerste dagen van een nieuwe strip. Echt nog misselijker dan bij m'n zwangerschappen...
     
  7. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik werd ook zo misselijk van de pil dat ik vrij vlot ben gestopt. Hier nu ook een mirena.
     
  8. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Jep, ik werd ook misselijk van de pil. Ben er daarom uiteindelijk mee gestopt.
     

Deel Deze Pagina