Hallo Allemaal, Ik moet hier toch mijn verhaal ff kwijt. Ik heb op 6 februari 2010 een miskraam gehad na ongeveer 5 a 6 weken zwangerschap. Het was eigenlijk meteen de eerste ronde raak, maar het ging ook helaas al snel mis. De eerste menstruatie na de miskraam werd ik heel erg ongesteld, ongeveer bijna 2 weken lang, heel veel bloed verloren, dus ik dacht nouja dat kan nog normaal zijn natuurlijk, het zal er allemaal nog wel uit moeten. Maar goed daarna begon het zeg maar, ik bleef ongesteld. Hoogenstens was ik 2 a 3 dagen niet ongesteld en toen begon het weer, ik was zo ongeveer 3 weken in de maand ongesteld en een week niet. Echt om gek van te worden, maar goed nog steeds dacht ik het zal wel tijd nodig zijn. Toen uiteindelijk toch maar naar de dokter geweest, doorgestuurd na de gynacholoog, bij de gyn kwam eruit dat mijn baarmoeder goed schoon en leeg was en alles zag er goed uit, goed nieuws natuurlijk, daar was ik al heel erg blij mee. Alleen zo vreemd dat ik zo bleef bloeden. Dus toen heb ik Provera gekregen van de gyn om mijn cyclus weer op gang te helpen tien dagen gebruikt, daar zou ik een bloeding krijgen en zou het weer normaal moeten zijn. Ik kreeg netjes de bloeding, maar weer 8 dagen ongesteld geweest, sinds afgelopen zondag is het over. En gister ben ik weer ongesteld geworden, ik snap er helemaal niets van, je kan gewoon niet verder. Het is zo vervelend, ik had zo gehoopt dat we het eindelijk af konden sluiten en weer verder konden gaan proberen. En al die tijd sinds mijn miskraam heb ik ook contant een opgeblazen buik ook dit zakt niet af en gaat niet over. Ik weet niet zo goed meer wat ik hieraan moet doen, denk dat je gewoon je lichaam echt de tijd moet geven. Je kan ook niet echt verder zo, ik heb ook geen idee of je eisprong hebt op dagen dat je ff niet ongesteld bent. Ben bang van niet. Hebben hier meer meiden/vrouwen ervaring mee gehad? En heeft misschien iemand nog tips? Alvast bedankt!
jeetje,...wat is dat vreemd zeg! geen ervaring mee,....afgelopen donderdag curretage gehad, en het bloeden is bijna over, dan hopen op snel een menstruatie en dan hopelijk weer aan de slag kunnen,.... nou meis, heel veel succes!! en ik hoop dat het snel weer op gang komt....
Ik heb iets soortgelijks gehad, een miskraam, toen curettage,2 weken bloedverlies, na 3 weken bleek volgens echo alles schoon. Toen weer bloedverlies, toen wisten ze het niet zo goed, en bleek een aantal dagen later dat er toch restweefsel zat. Daar kwamen we achter door HCG te prikken. Nog een na-curettage heb ik toen gehad en zijn ze HCG blijven prikken tot het 0 was. Kan je niet vragen of ze HCG kunnen prikken om te kijken of er toch restweefsel zit? Want je verhaal lijkt enigzins op het mijne van toen.
Inderdaad, ik zou zeker hcg laten prikken. Op een echo wordt restweefsel soms echt gemist en als er nog wat weefsel is achtergebleven, dan moet je dat wel kunnen zien aan je hcg. Ik zou dit niet nog langer aankijken. Het is niet risicoloos om met restweefsel door te blijven lopen. Ik heb vaker restweefsel gehad na een miskraam (was niet altijd zichtbaar op echo). M'n laatste miskraam was begin april. Spontane miskraam, maar bij controle-echo bleek dat er restweefel was. Toen ben ik twee keer gecuretteerd, maar ik bleef bloeden. En jawel: er was nog steeds restweefsel. Vorige week hysteroscopie gehad en toen bleek dat er niet alleen restweefsel zat, maar ook iets poliep-achtigs. Zit er mogelijk al maanden, maar is op echo's niet herkend. Nou is mijn verhaal wel vrij bizar, maar er gebeuren soms nou eenmaal bizarre dingen en daar denken gynaecologen lang niet altijd aan omdat ze zelden voorkomen. Ik zou dus actie ondernemen. Veel sterkte. Suus
Bedankt voor jullie reacties!! Heel erg lief! Het is inderdaad heel erg vreemd en vooral heel erg vervelend. Op zn zachts gezegd wordt je er niet vrolijk van. Ik was dus bij de gynacholoog geweest en daar hebben ze mijn baarmoeder nagekeken op een echo, deze was dus op de echo te zien schoon. Verder heb ik van de gyn pilletjes gehad ( provera ) om mijn cyclus weer op gang te brengen ( een soort chemische curretage ), dus het lijkt mij als er resten zijn achtergebleven dat deze nu inmiddels wel zouden moeten zijn, maar dat weet ik ook niet zeker, bel volgende week de huisarts of de gyn maar weer op. verder hebben ze nog een zwangerschapstest in het ziekenhuis gedaan om te kijken of het HCG al uit mn lichaam was, en deze test was negatief. Is het dan dan nodig om alsnog bloed te prikken, of kan zo'n test voldoende zijn? Wat ik ook een beetje vreemd vind, is dat ik steeds zo'n dikke opgezette buik heb. direct na de miskraam heb ik dat al en het trekt niet meer weg, ik lijk wel 2/3 maand zwanger zoiets, echt heel erg vreemd, is natuurlijk niet zo hoor. Maar zo ziet het er echt uit. Dat vind ik ook heel erg raar, net alsof mn baarmoeder opgezet is ofzo. verder zat de huisarts er nog aan te denken dat mn hormoonhuishouding nog erg in de war was, en als het zo doorgaat, dat ik dan misschien heel ff weer aan de pil moet. ik hoop het zelf liever niet natuurlijk, maar op deze manier is het ook geen doen, dus er moet toch wat gebeuren, eerst volgende week maar weer eens naar de huisarts.