Constitutioneel eczeem en osteopaat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mus, 29 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mus

    Mus Bekend lid

    13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Heeft iemand ervaring met een osteopaat icm constitutioneel of atopisch eczeem?
     
  2. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.878
    3.849
    113
    Vrouw
    Wij hebben het geprobeerd, kwamen allemaal adviezen uit die geen moer hebben geholpen. Zo zou ze geen gluten, tomaat of koemelk mogen. Hele dieet omgegooid, maar na 6 weken was het geen haar beter (eigenlijk alleen maar erger). Het enige wat voor ons werkt is actieve plekken m behandelen met corticosteroïden en in de tussentijd vet houden. Dagelijks 2x in de zalf (Roche posay lipikar Baume ap+) en zodra ze een plek heeft meteen klasse
    3 zalf. Vaak is het dan na een dag al weg en voorkomen we jeuk/krabben/korstjes etc.

    Wel hebben we een allergietest laten doen, daar kwam niks uit. Constitutioneel eczeem ontstaat doordat de huidcellen wat minder dicht op elkaar liggen waardoor je makkelijker vocht verliest en irriterende stoffen/bacteriën de huid binnen kunnen dringen. Op advies van de kinderarts krijgt ze nu juist zuivel, ei en pinda omdat kindjes met eczeem nog wel eens een allergie ontwikkelen als die voedingsmiddel via de huid binnen komen ipv via de maag.
     
    Mus vindt dit leuk.
  3. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Bij ons is de oplossing de homeopathie geweest bij onze dochter
     
    Mus vindt dit leuk.
  4. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.957
    494
    83
    Hier
    Helemaal eens met @Oilell.
    Dat is de aanpak en zo hebben wij het ook gedaan.

    Een osteopaat is meer iets wat je ernaast nog kunt proberen, maar moet nooit de hoofd behandeling zijn.
     
    Mus vindt dit leuk.
  5. Mus

    Mus Bekend lid

    13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Bedankt voor jullie reacties. @wolkje1994 Wat hebben jullie met homeopathie gedaan? Een speciale zalf of...? En is het helemaal weg nu?

    Met hormoonzalven ben ik al bekend en die gebruik ik liever niet.. vandaar dat ik op zoek ben naar alternatieven. Maar altijd fijn ervaringen van anderen te lezen, dankjewel..
     
  6. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Deze homeopaat geeft korrels. Deze wij moesten drie weken lang, één keer per week 2 korrels op een speentje geven. Haar eczeem is helemaal weg. Wij zijn uiteindelijk voor veel meer dan alleen eczeem bij de homeopaat geweest. Allergische reacties na vaccinaties, flinke darm problemen en gigantische slaapprobleem ( lees 9 maanden lang, max drie uur slaap op een nacht voor mij ). Alle ‘problemen’ zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Darmen en eczeem waren vrij snel weg, voor het slapen heeft ze wat langer nodig gehad om het juiste middel te vinden.

    Ga wel echt op consult. Ze kijken heel individueel naar het verhaal en vragen veel. Zo kan het beste het juiste middel op je kind afgestemd worden
     
  7. Mus

    Mus Bekend lid

    13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Hoe weet je of je een goede homeopaat hebt gevonden? Tegenwoordig mag iedereen zich zo toch noemen? Ik wil het zeker proberen, maar weet niet hoe ik moet zoeken..
     
  8. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Welke provincie woon je ? Wanneer dit in Utrecht is weet ik er wel een paar. Ik zal even voor je opzoeken welk certificaat ze moeten hebben.
     
  9. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Een homeopaat moet bij een erkende beroepsvereniging aangesloten zijn. Die waarborgt diploma etc. Bijv. NVKH.nl of NWP

    Zelf heb ik mijn homeopaat gevonden door bij Google te zoeken. Homeopathie en dan mijn woonplaats. Krijg je vaak de dichtstbijzijnde. Je mag me ook een PB doen, help ik zoeken en kijken of hij/zij erkend is.
     
  10. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Wat betreft je gevoel bij hormoonzalven. Ik snap je wel. Ik ben als kind zijnde geregeld ingesmeerd. Deze plekken hebben nu geen pigment meer in mijn huid.
     
  11. Mus

    Mus Bekend lid

    13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Ik stuur je wel een pbtje.. :)
     
    wolkje1994 vindt dit leuk.
  12. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.200
    3.250
    113
    Vrouw
    Geen ervaring met osteopaat of homeopaat. Maar wel een geweldige zalf gevonden. Ik denk dat ik het met deze zalf voor 90 a 95 % heb weten weg te krijgen.
    TinyTodd
    Echt ontzettend bizar wat deze zalf voor elkaar heeft gekregen bij de eczeem van mijn zoontje en mijn psoriasis.
     
    Mus vindt dit leuk.
  13. Mus

    Mus Bekend lid

    13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Dankjewel, ik ga eens kijken!
     
  14. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Geen idee of je er wat aan hebt, maar een badje met havermout helpt tegen eczeem. Is een “homeopathisch” middel. Je vult een washandje met havermout vlokken (gewoon uit supermarkt, ongeveer 8-9 eetlepels), doet er een elastiekje omheen zodat het een zakje wordt. Doe het “zakje” in een badje. Er komt dan een soort witte melk uit. Laat je kindje 15 minuten in bad, wring het witte ook uit over het lijfje van je kindje.

    Havermout werkt ontsteking remmend en vermindert jeuk. Naast eczeem helpt het ook tegen waterpokken.
     
    Mus vindt dit leuk.
  15. Mus

    Mus Bekend lid

    13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Dankjewel, deze neem ik zeker mee!
     
  16. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Mus vindt dit leuk.
  17. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.455
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Mus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina