Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    De aflossing scheelt een paar euro per maand, geen tientjeswerk maar daar was het bedrag ook niet aan. Maar dit stimuleert wel! Een deel vakantiegeld, deel belastingteruggave... en dan zit je zo aan een paar tientjes minder.

    Wat goed van jullie gemeente! Dat scheelt echt wel. Mag je de bon bij gewone winkels inleveren of alleen via de gemeente?
     
  2. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Bestelling voor bezorgen in juni is geplaatst! Voor maar 4,95!

    Maar damn, echt duur... man ging gisteren wat halen, kruidenboter voor 2.60 (niet die uit de koeling maar die bij de tapas staat) ik vroeg hem al, waar is de rest :roflmao:
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  3. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Was via een website dus toen gelijk besteld daar.
     
  4. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Hier is gisteren bezorgd voor 2.50. Bezorgmoment had ik eergisteren bemachtigd. Maar boodschappen lopen inderdaad de spuigaten uit qua kosten. Merk het hier ook.
     
  5. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    Oh ik zie nu pas dat ik getagd ben :oops: Dank voor het vragen @Lelie137, hier gaat alles goed.
    Consuminderactiviteiten staan wel even op een iets lager pitje nu, ivm ramadan. Heb de afgelopen dagen al veel lekkers gebakken en cadeautjes voor de kinderen, dus dat kost wel wat natuurlijk. Maar voor de rest gaat alles zoals gewoonlijk, veel zelf maken etc.

    Alles is helaas nog steeds veel duurder hier, waarschijnlijk ivm corona. Ik hoop dat de markt binnenkort weer begint want dan is alles een stuk betaalbaarder. Het is nu niet echt bittere noodzaak om zo zuinig te zijn hoor, maar merk dat ik het wel lastig vind met ineens die prijsverhogingen.

    @Elena22 wat fijn, zal zeker schelen qua kou in de winter!
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  6. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    Hoe gaat het bij jullie? (@Lelie137 @Elena22 @Poppy4 en ben vast nog wat dames vergeten..) Hoe is de situatie daar nu in NL? Ik lees wel het nieuws maar denk toch dat ik niet echt een beeld heb van hoe het er écht aan toe gaat nu. Mijn moeder is normaal zo nuchter maar kan zelfs alleen maar over corona praten... :(
     
  7. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Hier alles zo zo. Hebben een flinke financiële tegenslag gehad (a 8100 euro). Lang verhaal maar we hebben een noodplan gemaakt en we hopen dit eind juli afbetaald te hebben. Hier staat alles dus in het teken van besparen en bezuinigen. Flink verkocht op Marktplaats. Daarnaast ben ik 5 weken geleden van werkgever gewisseld. Ik werk me drie slagen in de rondte (oa voor extra geld maar het is ook druk op het werk). Hoop binnenkort ook weer te kunnen oppassen voor extra inkomsten. Daarnaast natuurlijk druk met huiswerk, kinderen 24/7 thuis. Jongens zijn tot 2 weken geleden ook niet naar de opvang geweest om eventuele besmetting voor mij te voorkomen (ik ben zelf risicogroep ivm een hematologische aandoening) dus die sprongen tegen te muren op. Nu gaat het iets beter maar ik ben wel toe aan weer ritme en regelmaat. Ik merk de hele corona crisis vooral op werk en bijv in de supermarkt en dan de hogere kosten.
     
  8. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Hier gaat het goed. Deel van belastingteruggave in de hypotheek gestort, scheelt weer een tientje per maand.
    Begin van de Corona weinig gewerkt maar wel veel stress (er zou veel behoefte zijn aan mensen in de zorg maar in de praktijk viel dat best tegen) en nu is het drukker met werk. Wel fijn, al die weekenden tikken aardig aan.
    In mijn omgeving is het rustig wat Corona betreft. Geen flinke uitbraken in mijn woon- en werkgebied, dat is wel zo prettig. Verder zijn we hier niet zo 'bang' voor Corona. Gewoon de goede hygiëne handhaven (als je zelf gezond bent) en sneller ziek melden dan anders. En afstand houden vind ik altijd wel prettig dus daar kan ik me goed in vinden. Ik winkel ook gewoon, dat wat ik nodig heb. Maar als het druk is draai ik me om, ga het niet opzoeken.
     
  9. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    hey meiden,
    leuk weer eens te lezen hoe het gaat met jullie,ik heb geen meldingen meer gekregen?
    hier ook alles goed,heel veel werken en jeetje inderdaad wat kosten de boodschappen veel geld!!
    vanmorgen brood,kaas,sinasappels,druiven,bananen,aardbeien en peren, doucheschuim,tartaar,aardappeltjes,sla,komkommer,waterijsjes,biscuitjes de gewone eenvoudige,vinden we allemaal erg lekker bij de thee:roflmao:,thee,beschuit,afbakbroodjes,honing moest bijna 28 euro betalen:eek:
    echt niet normaal meer!
    doe je nu ook nog oppaswerk erbij elena? jeetje meid wat werk jij ook hard!!!
    leuk om jullie lijstjes ook weer eens te lezen!! hoe ziet jullie maandlijstje er nog uit tegenwoordig?
    ik koop nog maar qua lekkers voor het weekend, toastjes,2 salades of ik maak zelf bakje verse eisalade
    1 zakje nootjes of frietsticks en ik neem zo een pak van 4 rollen biscuitjes bij de liddl,ook erg lekker!!
    broodjes ook eigenlijk alleen nog in weekend en zak krentenbolletjes, en vaker afbakbroodjes ook lekker!
    oh ja de koekjes niet iedere week natuurlijk:D
    ook bak ik nog wel eens zelf een cake,maar het geld vliegt de portemonee uit:eek:
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  10. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Hier gaat het grotendeels goed. De grootste uitdaging die er tot nu toe is geweest, is dat de kinderen veel meer samen thuis zijn. Normaal gesproken zijn ze veel meer buiten en veel vaker samen met vriendjes. Ze missen hun sociale omgeving. Gelukkig begint het nu weer een beetje te komen en zijn ze minder geneigd elkaars vliegen af te vangen.

    Qua werk gaat het bij mijn man gelukkig goed (ik ben thuis met de kinderen). Dat is een hele opluchting, want de vacatures hier zijn in korte tijd flink teruggelopen. Mijn jongste mag na de zomervakantie naar school en ik had er op gerekend dan weer aan het werk te gaan, maar nu houdt ik er rekening mee dat het langer gaat duren. Bovendien vraag ik me af of ik niet beter kan wachten tot de vacatures weer oplopen. We hebben vooralsnog geen extra inkomen van mijn kant nodig om rond te komen, moet ik dan van het weinige werk wat beschikbaar is een plek innemen van iemand die het mogelijk wel nodig heeft in deze tijden? Aan de andere kant, mocht de situatie onverhoopt toch veranderen, kan ik die baan maar beter al hebben dan er nog aan te moeten komen! Ik ben er nog niet uit. Ik houd het aanbod in de gaten en zie wel wat ik doe als er wat geschikts voorbij komt.

    Qua inkopen is er niet zoveel veranderd anders dan dat de prijzen flink omhoog zijn gegaan. We gebruikten al veel (gedroogde) basisproducten en dat doen we nog steeds. Wat ik wel heel leuk vind is dat de kinderen nu veel vaker meehelpen bij de voorbereidingen van het eten. Normaal doe ik al een deel als ze op school zijn, nu doen we dat vaak samen :). En de eerste groenten in de moestuin beginnen op te komen! Er zijn zelfs een paar komkommers aangeslagen ondanks een aantal stormachtige dagen en te koude nachten. Dit wordt als het goed is de eerste echte volle moestuin sinds we verhuisd zijn en ik heb er zo'n zin in!

    @Lelie, fijn dat het bij jullie ook relatief rustig is qua corona. Ik herken wel wat je schrijft en vind het afstand houden ook geen probleem, eigenlijk zelfs prettiger dan hoe het was. Hoewel ik het gewone dagelijkse leven ook wel mis, mis ik het minder dan dat ik het relaxter vind hoe het nu is. Ik denk dat ik meer de vrijheid van keuze mis dan dat ik het mis om dagelijks op stap te zijn, afspraken af te moeten, altijd op de klok moeten kijken...

    @Elena, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Werk je nog steeds als kraamverzorgster of is je functie ook veranderd? Wat balen van de financiele tegenvaller! Ook nog bepaald geen kleine, ik snap dat je wat extra werk aan wilt nemen. Je schrijft dat je hoopt te kunnen oppassen voor extra werk, loop je dan geen extra risico als je in de risico groep valt?

    @citroenrasp, ik zag dat je een topic geopend hebt over etenswaren die niet zo standaard zijn, ik ga lezen! Ben heel benieuwd wat er voorbij komt (en wat ik er thuis mee kan :D:thumup:)!
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  11. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    @Bloemetje, niet normaal heh hoe de prijzen gestegen zijn! Nou ja, vraag/aanbod bepaald de prijs dus in dat opzicht is het wel normaal, maar toch. We zijn met z'n zessen waarvan twee (pre)pubers en ik heb het boodschappen budget meer verhoogd dan dat ik leuk vind. Ik hoop volgende week weer (flink) inkopen te kunnen doen bij de boer, dat scheelt behoorlijk. Ook zijn we bezig met rondsnuffelen voor een grote vriezer. Nu de horeca niet op volle toeren draait zijn er grote partijen voedsel te koop voor weinig omdat ze er vanaf moeten. Waar de supermarkten hun prijzen omhoog gooien... je moet alleen de capaciteit hebben om het in te vriezen. We zijn nu aan het bekijken & berekenen of het de moeite waard is. Zoiets moet wel lange termijn rendabel zijn, dus we willen niet impulsief handelen.
     
  12. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @Poppy4 en @bloemetje1 Ja ik pas op. Sinds februari bij een heel lief gezin en hun baby dochter. Dit is mijn enigste gezin waar ik oppas dus qua risico valt het dan wel weer mee. Heb nog een keer opgepast toen de lockdown net een week van kracht was en daarna niet meer. Hoop dus stiekem binnenkort wel weer te kunnen oppassen. Voor het geld maar heb nu ook 2 maanden gemist van de baby, heel jammer.
    Ik ben nog steeds kraamverzorgende ja :)
     
  13. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @bloemetje1 Ik zal later even mijn maandlijstje delen. Moet nu even snel douchen en klaar maken voor werk.
     
  14. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Ja ik vind het ook duur hoor!
    Gister was ik €110 kwijt, had niks bijzonders en eten voor 5 dagen.
    Wel toiletpapier en wasmiddel erbij maar toch..
     
  15. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    oh wel leuk elena oppaswerk! en toch weer extra centjes.
    bij de boer inkopen zal zeker een hoop schelen,maar je moet inderdaad de plaats hebben,en ik merk bij ons zelf dat de vriezer vol ligt,en dat ik dan toch weer vers mee neem hebben jullie dat niet?
    ja klopt mamachantal 100 euro is niks meer voor boodschappen.
    leuk elena als je weer eens je maandlijstje plaatst.
     
  16. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Wbt de vriezerinhoud, ik heb een lijst met de spullen die erin liggen zodat ik daar de menu's op aan kan passen. Wat ik gedurende de week overhoud en invries zet ik erbij, dito na de boodschappen. Wat ik eruit haal, schrap ik weg. Dit lijkt heel georganiseerd, maar in werkelijkheid heb ik, zeker met vers fruit & groenten nog weleens de neiging om teveel te kopen, waardoor er geregeld meer in de vriezer verdwijnt dan de bedoeling was. Dat gebruik ik dan wel weer in de weken daarna, maar vers is lekkerder.
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  17. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    @Elena22 Oh nee das echt balen. Zo'n hoog bedrag ook bovenop dat deze tijd toch al stressvol is. :( Veel succes/sterkte met het aflossen.
    Hopelijk heb je het bij je nieuwe werkgever meer naar je zin.

    @Poppy4 Wat een goed idee van die lijst. Hier onthoud ik eigenlijk altijd wel wat in de vriezer zit maar echt georganiseerd is het ook weer niet.

    @bloemetje1 sjonge het is daar ook wel duur geworden hè. Hier merk ik het ook sinds corona, vooral qua groenten en fruit.

    De rest is ook allemaal goed bezig zie ik!
     
  18. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Zo'n lijst als @Poppy4 heb ik eens geprobeerd, werkte voor mij niet. Terwijl het idee super is!
    Momenteel is de vriezer vrij leeg. Met name vlees is bijna op, van groente had ik normaal 2 lades vol maar nu slechts 3/4 la. Afgelopen week dan ook weinig groente gegeten, wel erg ongezond: chips. Wel goedkoop.

    Komende maand gaat mijn man weer meer werken, dan zitten we ook weer in het ritme. Betekend om de week 5 dagen geen vlees savonds (als hij avonddienst heeft) dat scheelt al! En ik ben weer menu's aan het verzamelen. Wel veel avg vanwege zoon maar dat maakt niet uit. Is in ieder geval overzichtelijk in keuze.
     
  19. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Die vriezerlijst is pure noodzaak, ik leef op lijstjes. Puur op geheugen kom ik de dag niet (meer) door. Het is wel wat beter geworden sinds het thuiszitten door Corona, maar bepaald niet op het niveau dat het eens was :(.

    De boodschappen die ik online bestel pas ik bijna dagelijks aan. Niet omdat het lijstje steeds verandert, maar omdat er aantallen gewijzigd moeten worden of een enkel product toegevoegd/verwijderd moet worden. Ik kan dat niet laten liggen tot een vast moment in de week, want dan weet ik niet meer wat of hoeveel. Het is georganiseerde chaos hier :roflmao:.

    Hoe is het bij jullie? De kinderen gaan volgende week weer voltijds naar school en ik merk dat ik er helemaal geen zin in heb zo dicht op de zomervakantie.
     
  20. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Yes de gasprijs gaat omlaag! Dat scheelt weer.

    Hier gaat zoon niet de volle 5 dagen. Van 1 dag per week (vorige week ivm pinksteren) naar 5 dagen van 8.30 tot 14 00 is echt teveel.
     

Deel Deze Pagina