Cornuale zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Madeliefje32, 27 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefje32

    27 jun 2019
    12
    6
    3
    Vrouw
    Hoi dames,

    Ik heb recent dit onderwerp nog niet terug gevonden op dit forum, er is jaren geleden wel een gesprek over geweest.

    Bij mij is 1,5 maand geleden een cornuale zwangerschap vastgesteld. Dit is een zeer zeldzame vorm van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Omdat dit zo zeldzaam is kan ik er eigenlijk met bijna niemand over praten. Ik zou dit wel heel fijn vinden, om ervaringen te delen. Ik voel zoveel onzekerheid voor de toekomst.

    Ik heb een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen en heb methotrexaat toegediend gekregen. Morgen moet ik weer naar het ziekenhuis voor het meten van mijn hcg en een inwendige echo. Mijn HCG daalt gelukkig elke keer enorm en was de laatste keer nog 40. Op de echo is helaas nog wel veel weefsel te zien, het was de laatste keer wel iets kleiner.

    Zijn er mensen die dit ook mee hebben gemaakt?

    Groet
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Jeetje wat een gekke plek! Wat rot dat er nog veel weefsel zit :(

    Ik heb zelf een bbz op de eierstok gehad, ook zeldzaam. Heeft helaas mijn eierstok doen barsten. Dus ben door de operatie en het openbarsten wel wat eicellen kwijtgeraakt. Vind t ook wonderbaarlijk hoe een bevruchte eicel compleet de verkeerde kant op gaat en gewoon vanaf de eileider springt op de eierstok.
     

Deel Deze Pagina