Corona en 30 weken zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door clove, 2 jan 2022.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clove

    clove Lid

    15 mrt 2010
    36
    3
    8
    NULL
    NULL
    Hi allemaal,

    Net uitslag van mijn test en blijk positief te zijn op corona. Ben woensdag 30 weken zwanger, 33 en ongevaccineerd.
    Heb naast de klachten van lichte keelpijn en heel lichtelijk verkouden nergens last van.. dit is denk ik dag 2 of 3 dat ik de klachten heb.

    Toch merk ik dat ik door alle berichten van afgelopen tijd wel denk oehh corona..baby..zwanger..gevolgen etc.
    Ik hoop natuurlijk dat de klachten hierbij blijven en ik over een kleine week weer gewoon alles op kan pakken.

    Meer vrouwen die het op deze lichte manier hebben doorgemaakt + wat verder in zwangerschap zijn? Alles goed gegaan? Merk toch dat ik in me hoofd zit met angsten terwijl ik dat eigenlijk naast me neer wil leggen en wil denken even paar dagen rust en uitzieken en dan komt het goed..
     
  2. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik heb het gehad rond 31 weken. Wel gevaccineerd, minder dan 3 maanden daarvoor 2e prik. Ben er heel makkelijk doorheen gekomen, vrijwel geen klachten.

    kans is het grootste dat je er doorheen fluit, maar snap wel dat het je beangstigd.

    Loop je bij verloskundige of gynaecoloog? Ik liep zelf al in ziekenhuis (andere reden) en heb direct even telefonisch overleg gehad. Ook extra groeiecho gehad na de quarantaine en aankomende week nog een reguliere groei echo staan (weet niet of die extra zou zijn ingepland als dat al neit het geval was). Gyn vertelde mij dat je evt beschadiging aan placenta meestal al snel kunt merken omdat groei dan gaat achterlopen.
    En ondanks dat ik wel gevaccineerd ben is mij op het hart gedrukt dat ik altijd moet bellen als ik minder leven voel (dat is altijd zo, maar werd nog eens extra genoemd).

    gyn vertelde mij dat zij standaard met 40 weken inleiden na een Corona besmetting. Weet niet of dat dan alleen besmetting in laatste trimester betreft of überhaupt een besmetting.
    Dat speelt voor mij niet zo omdat ik toch al ingeleid zou worden met 39 weken (andere reden).

    Ik maak me er zelf niet heel druk over, maar eerlijk is eerlijk, ik snap wel dat je dat meer hebt als je ongevaccineerd bent. Ze weten nog niet of de placenta ook beschadigd kan raken van besmetting na vaccinatie, maar de verhalen gaan natuurlijk allemaal over ongevaccineerden. Dat doet toch wat met je.

    hou wel in gedachte dat ze nu veel meer weten en dus ook veel beter kunnen monitoren en op tijd ingrijpen. Zou wel aandringen op (extra) groei echo’s
     
  3. clove

    clove Lid

    15 mrt 2010
    36
    3
    8
    NULL
    NULL
    Ik loop bij de vk. Had al even gebeld en ze drukte me op het hart geen zorgen te maken over de baby etc zolang het bij milde klachten blijft. Bij benauwdheid etc natuurlijk contact met huisarts opnemen.

    Die extra groeiecho is inderdaad wel iets om te onthouden! Mochten ze er zelf de noodzaak niet van inzien is het voor me eigen gemoed wel fijn.

    Verder voel ik de kleine echt heel goed, denk wel elk uur rommelen en dat hou ik in de gaten vanaf nu. Maar idd dat moet zowieso..

    Bedankt voor je reactie! In ieder geval goede tip van die groeiecho!
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  4. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Het is een beetje balanceren over dit onderwerp, want wil je niet extra angst aanjagen ofzo, maar wil toch ook wel alle info geven die ik heb gelezen.

    voor de beschadiging van de placenta maakt de mate van klachten niet per se uit (voor zover ze nu weten). In de artikelen die erover geweest zijn hadden vrouwen helemaal geen/ weinig klachten / en sommigen wisten helemaal niet dat ze Corona hadden gehad. Dat je weinig klachten hebt is dus niet zo dat het geen effect kan hebben. Er is nog erg veel onbekend natuurlijk, maar dit stond expliciet in die artikelen.

    Maar weet je, dat was allemaal weer de delta variant, kans is groot dat jij nu omikron hebt en dat weten we allemaal nog niet. Omikron blijft voor zover we nu weten veel meer in de bovenste luchtwegen, dat zal misschien wel veel minder effect hebben.
    Want bij de alpha variant was er ook minder effect op zwangeren.

    super fijn dat je de kleine goed voelt, goed in de gaten blijven houden en vertrouwen houden in je lijf.
     
    Snananas vindt dit leuk.
  5. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Ik heb het nu, ben ruim 39wk dus hoop van harte dat ze nog even blijft zitten al zou ik al ingeleid zijn als ik geen corona had gehad:(
     
  6. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Pfff! Lijkt mij best spannend. Heb je veel klachten?
     
  7. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Heel verkouden, verhoging gehad, moe en ruik en proef niks meer.. het spannendste is vooral, als de bevalling spontaan op gang komt, wie past er op de coronakinderen? Gelukkig mogen de kinderen bijna uit quarantaine.
     
  8. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Niet leuk zo. Hopelijk blijft de kleine dan nog even zitten. Maar is het nu niet zo dat je niet langer dan 40 weken zwanger rond mag lopen?

    Ik zei dat laatst ook tegen mijn vriend, wat nou als er (weer) corona in huis komt en de bevalling begint? Wat dan met de 2 meiden?

    In ieder geval nog beterschap.
     
  9. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Ze hebben niks over een termijn gezegd eigenlijk. Hun voorkeur gaat uit naar zonder corona bevallen, dan houden we niet een isolatiekamer bezet voor de spoedjes en hoeven zij niet in volledig beschermende kleding..
    Maar idd, de kinderen is wel een ding. Je zou dan moeten kijken of je iemand kent die toevalig ook recent corona heeft gehad of in quarantaine zit wegens..

    Dankjewel!
     
  10. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    In mijn ziekenhuis is dat nu het beleid.
    Met 40 weken inleiden na Corona tijdens zwangerschap. Maar kan me heel goed voorstellen dat het anders is als je echt Corona hebt. Want de voordelen van inleiden (even los van de precieze reden van inleiden) wegen dan denk ik niet op tegen de nadelen van inleiden als de moeder nog niet helemaal op en top is. Plus psychisch doet het misschien ook nog wel wat met je als barende vrouw, mensen in volledige pbm om je heen.

    Ik baalde ontzettend toen ik het kreeg, maar aan de andere kant is het nu ook wel weer prettig om me er niet druk om te hoeven te maken voor mijzelf en ook zoon tijdens bevalling.
    Inmiddels ook best wat familie die het gehad heeft, dus hij kan veilig logeren ook straks.
    Maar we zitten dan zelfs nog in de 8 weken na besmetting

    het is wel echt stressvol allemaal zo, allemaal nieuwe dingen waar je je ook nog druk om ‘moet’ maken
     
  11. clove

    clove Lid

    15 mrt 2010
    36
    3
    8
    NULL
    NULL
    Jeetje wat balen zeg zo vlak voor de bevalling!!
    Wens je spoedig herstel @Lies1611 en hopelijk ben je net optijd ervan af..

    Inderdaad alsof je als zwangere nog niet genoeg aan je hoofd hebt.. helaas is het zoals het is.. mijn klachten zijn gelukkig ook niet erger geworden maar dag 5 nu en alles nog beetje zelfde al denk ik dat keelpijn minder is.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  12. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Dankjewel! Jij ook!
     
  13. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Ja dat snap ik dat hun voorkeur hier naar uit gaat. Hopelijk is jullie kleine meid eigenwijs en blijft ze nog even zitten.

    Ik ben nu 35 weken zwanger en vind het dus best spannend worden nu met de stijgende besmettingen en de omrikonvariant nu. Ook al heb ik vorig jaar corona gehad, ben ik 4 maanden geleden gevaccineerd (tijdens mijn zwangerschap), en heb ik 11 januari de booster gepland staan ben ik mij van bewust dat er een kans(je) bestaat dat er toch weer corona in huis komt.

    We denken dat mijn schoonouders sowieso gewoon de meiden op willen vangen als we toch onverhoopt corona krijgen of in quarantaine zitten. Ook al zouden wij daar niet mee akkoord gaan.
     
  14. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Ah en heeft de rest het toen ook gehad? Laat je de oudste vaccineren?
     
  15. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Mijn vriend heeft toen ook corona gehad. De 2 meiden hebben we toen niet laten testen. Maar we hadden totaal geen afstand gehouden, ze kropen ook gewoon s'ochtends bij ons in bed etc. Gaan er vanuit dat ze toen corona hebben gehad.

    Onze oudste is net 7 jaar, en een maand geleden voor het eerst getest, we gaan haar dus voorlopig niet laten vaccineren.
     
  16. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Mijn twee jongsten hebben ook 0 symptomen gehad. J. Hebben we op aanraden van het kdv laten testen omdat ze heel veel besmettingen hadden onder kinderen en personeel. Dat Z daarna ook positief was verbaasde ons echt:roflmao:
     
  17. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Oh nee, wat naar zeg. Ik hoop hard met je mee ♡
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  18. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Daarom denken we dat onze meiden alletwee toen ook corona hebben gehad. Vorig jaar was het testen onder de kleine kinderen ook nog niet aan de orde. Sowieso waren de zelftesten nog niet op de markt toch?

    Maar ja zeker weten doen we het niet en om nu 2 kinderen op antistoffen te laten testen is ook weer van de zotte.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  19. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Wel fijn overigens dat ze 0 klachten hebben gehad.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  20. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Ik wil meelezers wel meegeven dat het aan de zwangere zelf is of ze ingeleid willen worden met 40 weken. Dat bepaal je zelf en niet het ziekenhuis.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina