Corona in andere landen en werelddelen

Discussie in 'Corona forum' gestart door mamameer, 1 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.608
    3.986
    113
    In onze wersterse landen is het allemaal al niet makkelijk om de crisis te lijf te gaan. Maar hoe zal dit gaan in andere veel armere landen zoals India, waar arbeiders in grote steden zonder geld proberen honderden kilometers terug naar huis te lopen, waar ze in kleine huizen vaak dicht op elkaar wonen.
    Syrie, waar door oorlog alles sowieso niet geregeld is.
    Dichtbevolkte omgevingen, zoals Lagos Nigeria, luister dit eens: https://podcastluisteren.nl/ep/De-Correspondent-Olutimehin-Adegbeye-Waarom-afstand-houden-in-veel-delen-van-de-wereld-helemaal-geen-optie-is

    Ik ben benieuwd of jullie nog andere podcasts, nieuwsberichten, of misschien eigen (familie) verhalen hebben die over het wereldwijde probleem gaan. Dus niet in europa of de US, maar de onbekendere landen en verhalen.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  2. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    MyMiracle, citroenrasp, Jackie87 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.608
    3.986
    113
  4. JustNice

    JustNice Bekend lid

    3 jul 2008
    886
    122
    43
    Zuid Holland
    Familie in Suriname, kampte al met een economische crisis. De koers is hoog.
    Nu met het coronavirus erbij, is het ook nog zo dat de prijzen van de levensmiddelen zijn gestegen.
     
  5. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.608
    3.986
    113
    Die merken dus ook direct de economische gevolgen van de crisis. Hoe gaat het verder met Suriname, qua infecties en hun ziekenhuiszorg weet je daar iets van?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Ik Google soms wat rond en ik houd mijn hart vast als het losbarst in Afrika of bijv de Gazastrook.
    Als er in de “ontwikkelde” landen bij ons al rampen van deze omvang afspelen hoe moet het dan met al die arme gezinnen daar?
    Wordt er om eerlijk te zijn best verdrietig van. En wij maar zeiken over dat we niet op vakantie kunnen of naar een feestje terwijl we thuis moeten blijven met alle luxe van de hele wereld.
     
    Poolvos, Tulp21, flipflop en 22 anderen vinden dit leuk.
  7. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Dit! Heb het al vaker geroepen hier maar dan lijk ik wel half voor gek verklaard.
    Ik word er zo verdrietig van als ik er aan denk hoe andere landen er bij komen te zitten. Als we hier al niet genoeg beademingsapparatuur en beschermende kleding hebben...
     
    GossipGirlxoxo, Neuzeke, mamameer en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Juist!
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  9. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    En op de radio hoor je dan weer dat grote voetbalclubs steun willen hebben ( terwijl ze spelers hebben die bij elkaar miljoenen kosten) man,man....wat hebben wij de prioriteiten weer op de juiste plaats....
     
    flipflop, mamameer, English en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.812
    2.540
    113
    Vrouw
    In Syrië hebben ze in het hele land vier beademingsapparaten. Vier! En wij maken ons druk om 2500 ic bedden. Voor, sorry, een hele hoop oude mensen met multiproblematiek. En inderdaad wij maken ons druk om vakantie en feestjes, terwijl in die landen het een humanitaire ramp gaat worden.
     
    GossipGirlxoxo, citroenrasp en mamameer vinden dit leuk.
  11. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Echt???:cry::cry::cry:
     
  12. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.456
    10.657
    113
    Dit ja. En dat de competitie toch echt uitgespeeld moet worden.:rolleyes:
     
    citroenrasp en Theezeefje vinden dit leuk.
  13. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    4... echt? Jeetje
     
  14. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Dat is wel heel weinig.
     
  15. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.608
    3.986
    113
    wow bizar, wat verdrietig! Heel erg!


    ik zag gister een vluchtelingenkamp op journaal voorbij komen in libanon, die kunnen de libanese bevolking al niet voldoende helpen laat staan deze vluchtelingen. Ze hadden het kamp wel zo goed als mogelijk afgesloten van de buitenwereld, dus alleen de noodzakelijke hulpverleners en bevoorrading.
     
  16. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.245
    19.002
    113
    Interessant topic.

    Ik maak me vooral zorgen om de vluchtelingenkampen zoals in Libanon en Griekenland (waar de situatie sowieso al mensonterend is). Schrik soms wel van de reacties van o.a Europeanen als het gaat om deze crisis. "Nu kunnen we niet meer op vakantie!" etc. Er bestaan wel grotere problemen...

    Hier zijn bepaalde prijzen ontzettend omhoog gegaan, dus bepaalde producten zoals de meeste groenten en fruit moeten sommige mensen nu links laten liggen. En dat terwijl juist nu gezond eten zo belangrijk is. Dan valt het niet op vakantie kunnen m.i daarbij in het niets (Ik zal nu wel weer reacties krijgen als dat je geen leed met leed mag vergelijken).
     
    Tulp21, GossipGirlxoxo, Mar76 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    O jawel, deze twee soorten "leed" vind ik zeker tot vergelijking mogelijk.

    Want het gaat om gevolgen van hetzelfde virus en dezelfde ziekte. Het zou niet misstaan om het impact op een ieder zoveel mogelijk in perspectief te kunnen plaatsen.
    En dat probeer ik zelf ook te doen: impact op ons leven is groot, maar in vergelijking met risicogroepen te verwaarlozen. Laat staan in vergelijking met mensen die dit moeten doorstaan in erbarmelijke omstandigheden met amper medische zorg
     
  18. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.608
    3.986
    113
    jij woont in Tunesië toch? Hoe is het daar nu? Kunnen jullie daar deze crisis aan?
     
  19. Novi

    Novi Niet meer actief

    Is dat echt waar? :eek: Alleen het verzoek al is belachelijk! Ik mag hopen dat ze keihard uitgelachen worden om zo een idiote vraag. Hoe verzin je het.
     
    GossipGirlxoxo en citroenrasp vinden dit leuk.
  20. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.614
    10.510
    113
    Ik maak mij naast de vluchtelingenkampen zorgen om de sloppenwijken... zoveel mensen zonder goede bescherming en hygiëne.
     
    elsie89 en citroenrasp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina