Corona nieuws deel 5

Discussie in 'Corona forum' gestart door Amarens, 11 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Nee, daarmee nemen ze je dna af :o:.
    Met de keelstaaf krijg je een chip die later wordt geactiveerd en je verandert in een AI wezen.

    Of was het andersom?
     
    Mamafiets, Maan14 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  2. Armina

    Armina Niet meer actief

    autumn86, Maev, Syane en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.647
    21.146
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Het scheelt enkele honderden met de daarwerkelijke besmettingen. Dus dan alsnog wel lager dan gisteren... (zegt de eeuwige optimist in me :roflmao:)
     
    Vero0504, zonnetje2015, Cindy1977 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Vrijdag zei Rutte ook al dat de cijfers niet helemaal betrouwbaar waren in z’n persconferentie. Tel dan vrijdag en zaterdag op en deel t door 2. Dan zijn er minder positieve tests.

    ( laten we het hopen)
     
    bosi333 en Liekje81 vinden dit leuk.
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.820
    14.154
    113
    Ik werk met data en bouw dashboards, een data load storing is best mogelijk, de ene koppeling is de andere niet en sommige koppelingen zijn gewoon gruwelijk instabiel. Echter bouw je normaliter altijd met een melddatum (kan testdatum of resultaatdatum zijn, maar testdatum is zuiverder hier) en een reportdatum (binnengekomen in je systeem). Ik snap niet wie dit systeem heeft gebouwd dat hij niet fatsoenlijk met falende dataloads overweg kan en automatisch al "nagekomen meldingen" als aparte categorie bij plust op de dag dat hij hoort. Je bouwt geen dashboard om continue te twijfelen aan de cijfers. Of ze zijn goed (al of niet met bepaalde randvoorwaarden) of ze worden niet gebruikt. Maar sturen op foute cijfers dat kan gewoon niet, dat kan een MT niet, dat kan de overheid ook niet. 1x ala, maar kom op zeg...
     
    autumn86, SAARC, Trirani en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Briljant er worden belangrijke beslissingen genomen op basis van cijfers die niet kloppen. De overheid blijkt dus niet eens in staat te zijn om data te verwerken. Diep triest. Maar vooral schuld bij de burger te blijven leggen want die volgt de opgelegde maatregelen niet goed op.
     
  7. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    ;)
    Mijn reactie was enkel bedoeld om de positieve vibe erin te houden. Zo toch te gek zijn als we morgen ineens 15.000 positieve tests zijn ‘ ja sorry maar dit is de correctie van gisteren’. Lijkt me sterk dat dat überhaupt kan.
    Op deze manier cijfers naar buiten brengen en hier beslissingen op nemen kan natuurlijk echt niet.
    Maar ja er zou maar eens positief nieuws zijn in deze tijd. Laten we voor de zekerheid een slag om de arm houden en het op ict problemen gooien.
    Ik snap niks van ict dus bedankt voor de opheldering :thumup:
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  8. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.531
    6.224
    113
    zuid-holland zuid
    Ja ik ben ook software-developer en ik kan me hier ook zo aan ergeren... dit is al vanaf het begin een probleem. Hoe moeilijk is het nou om die data uit te breiden met een melddatum. Ik zou mezelf bijna als vrijwilliger gaan aanbieden om in de avonduren wat bij te klussen :D
     
    Syane vindt dit leuk.
  9. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ze maken ook geen beslissingen op basis van dagcijfers maar, ze kijken volgens mij naar de weekcijfers die elke dinsdag bekend gemaakt worden. Plus wat er in de ziekenhuizen gebeurd. Er waren meer mensen opgenomen, meer mensen op de IC en meer doden gemeld vandaag los van die RIVM cijfers. Met de weekcijfers elke dinsdag kun je zien hoeveel groei er is ten opzichte van de week ervoor (of krimp natuurlijk)
     
    NiVa0230, Mamafiets en Luckyme96 vinden dit leuk.
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.820
    14.154
    113
    Nou vrijwilliger gaat me te ver, weet niet of jij al eens met overheid IT projecten te maken hebt gehad. Maar vanuit mijn ervaring heb je daar toch een forse psychisch leed vergoeding voor nodig.

    Degene die de wensen bepalen hebben inhoudelijk vaak geen kaas gegeten, specs zijn met hun niet te definieren (staan te ver van t werkveld), acceptatie criteria moet je zelf maar schrijven en puntje bij paaltje heb je bij de oplevering ineens een ander board qua poppetjes en zijn zij niet verantwoordelijk...begin alsjeblieft niet over testscenario's en functionele testers.

    Je hebt minimaal een fles whiskey per week om die meetings te overleven.

    En dan vragen ze zich af waarom de IT projecten van de overheid zo drama verlopen.

    Heb soms wat logge klanten die je vooruit moet trekken om een resultaat te leveren die boven hun verwachting is en exact is wat ze willen en nodig hebben. Maar de overheid slaat werkelijk alles. Vooral t "poppetjesverloop" is irritant.

    Maar mijn handen jeuken ook hoor. Qua datawarehouse kan dit onmogelijk ingewikkeld zijn. Weet niet wie er geknutseld heeft (wil het ergens ook niet eens weten) maar als t een neefje van x,y,z is verbaasd t me niks. En dan heb ik nog 0 relevante certificaten en ik schaam me al dood hiervoor...
     
    Mamafiets en cowgirl80 vinden dit leuk.
  11. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Dat snap ik.. o_O
    Maar de dag cijfers maken samen een weekcijfer en die gaat ronduit slecht zijn. De laatste dag cijfers zijn toch echt wel cruciaal in het nemen van de evt nieuwe regels. En als deze cijfers onbetrouwbaar zijn kun je dus geen conclusie trekken
     
    Juffie26 vindt dit leuk.
  12. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Overheid en IT-beheer en ontwikkeling waren altijd een ramp.
    Er zijn inmiddels miljoenen ingestoken in de vernieuwing van het landschap bij de belastingdienst, nog geen meter opgeschoten. Werken nog steeds op systemen uit jaren 50, met alle fout- en beveiligingsrisico's van dien.
     
    Vero0504 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  13. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    :|
     
  14. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.531
    6.224
    113
    zuid-holland zuid
    Ja, zie de meme bij grappen en memes: oh dat chippen is een ict project van de overheid? Dan hoef je je geen zorgen te maken :D
     
    SAARC, Zonnestralen, Vero0504 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar op de opname cijfers zou je pas weer een week later het effect van genomen maatregelen. Dus ook niet ideaal.
     
  16. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    #4676 Venelientje, 25 okt 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 okt 2020
    Mijn man werkt al 25 jaar in de ict, hoofdzakelijk voor overheid en semi- overheid. Laatste 15 jaar als zzp'er dus hij heeft heel wat overheidsinstellingen van binnen gezien en echt, breek hem de bek niet open... zoveel falende projecten en ondeskundig personeel. Ik kan echt dingen vertellen over klussen maar dat doe ik maar niet, te herleidbaar ben ik bang... Hij houdt het ook zelden langer dan anderhalf jaar vol.
    Hij heeft ooit in een afsluitscherm als geintje de optie geen mening toegevoegd op de vraag wilt u afsluiten. Niemand had het door.
     
    SAARC, smax, Shay25 en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.531
    6.224
    113
    zuid-holland zuid
    Ja hoor wel ervaring met overheidsprojecten, mijn man iets meer dan ik. Goede samenvatting geef je! En de politieke spelletjes niet te vergeten... zelfs al wordt er iets moois opgeleverd, dan kan het weggezet worden als rommel, want politiek.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  18. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Geen mening :roflmao:
     
    Venelientje vindt dit leuk.
  19. Armina

    Armina Niet meer actief

    Even off topic:
    Ik werk bij de overheid. Wat vet gedrukt staat is vaak het probleem. Als gebruikers al wat gevraagd wordt dan wordt dit vaak overruled door mensen die het beter weten. Erg frustrerend.

    Beter denken te weten bedoel ik.
     
  20. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Voor de vakantie 1 gezin met kleuter met corona thuis, daarna volgende een ander gezin met een kleuterkindje en dit weekend mail... beide kleuterjuffen hebben corona. Er is inval voor 2/3 dagen, de andere dagen worden de kleuters naar huis gestuurd. School blijft nog wel open. Ben benieuwd hoe het komende week gaat maar zo is het wel akelig dichtbij :(
     

Deel Deze Pagina