Corona nieuws deel 6

Discussie in 'Corona forum' gestart door bosi333, 29 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Beheer vindt dit leuk.
  2. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.358
    5.622
    113
    Zullen al die Europeanen even eigenwijs en liberaal zijn als Nederlanders? Dat lijkt me nu dus niet. Overal in Europa lopen de cijfers op. Er moet iets zijn waardoor de verspreiding zo explodeert de laatste weken. Daar hoor ik weinig over. Ik hoor alleen dat veel besmettingen op het werk en in huiselijke sfeer zijn opgelopen. Ik zei het al eerder: zijn er mensen met dusdanig weinig klachten dat ze ongemerkt/onbewust anderen besmetten?

    Gisteren hoorde ik ook nog iets interessants over scholen sluiten. Dat bij het sluiten van de scholen het aantal besmettingen vermoedelijk daalt. Oorzaak: meer ouders moeten thuisblijven! Dus die ouders zorgen voor een verlaging van het aantal besmettingen, niet de sluiting van de scholen. Het valt mij op hoe druk het op de weg is. Thuiswerken mag van mij nog meer de standaard worden. Hopelijk kan hier op gecontroleerd worden.
     
    Willemijntje19 en Fuddey vinden dit leuk.
  3. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    ja als de basisscholen weer dicht gaan zitten veel ouders met een probleem qua naar hun werk gaan aangezien je de kinderen niet alleen thuis kunt laten blijven. Dus kom je sneller op minder reisbewegingen. Minder mensen die effectief naar hun werk kunnen. Dus het effect is niet alleen dat je de kinderen niet naar school brengt waar je dus contact met andere ouders zult hebben maar ook nog eens minder contact in andere omgeving. Lijkt mij.
     
    Juffie26 vindt dit leuk.
  4. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    en idd dat eerste wat je schrijft vraag ik me ook af. Overal neemt het toe. Niet alleen hier. Dus elders hebben de maatregelen ook niet effectief gewerkt. Elders zijn de test, Isoleer en quarantaine set ups ook niet voldoende. Dus we waren misschien deze herfst als eerste het slechtste jongetje van de klas, maar nu komen alle andere landen er toch ook achteraan.
     
    SAARC, Athina en Wellesnietes vinden dit leuk.
  5. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Zou dat niet het weer zijn? Het virus overleeft minder goed bij warme temperaturen en in de zomer zijn we veel meer buiten.
     
    Vitamientjuh, linkiepinkie, Athina en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    We zijn in Europa gewoon veel meer vrijheid en individualiteit gewend. Wij laten ons niet zomaar iets vertellen. Dat is misschien wel iets Europees. En dan is Nederland natuurlijk al helemaal een eigenwijs landje. Dat vind ik meestal positief. Maar nu vind ik het niet altijd even leuk.
    Om weer even Zuid Korea erbij te halen...
    Ze zijn daar veel volgzamer ( misschien heb je geen keus) maar ze hebben ook een veel strenger quarantaine beleid.
    Je doet een corona test. Die valt positief of negatief uit. Maar in beide gevallen...ook bij negatief moet je alsnog 10 dagen thuis blijven. Maar dan het hele huishouden.


    Ik denk dat ons test beleid en het traject daarna niet goed is. Dat moet veel strenger en duidelijker. Nu test je...blijf je thuis. Maar je kinderen of je partner hoeft dat niet. Terwijl die dus ook wel besmet kunnen zijn en het dus ook door kunnen geven.
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113

    Maar hoe zie je dat anders voor je dan? Je moet immers al testen bij een verkoudheid en een ruime meerderheid test nog altijd negatief. Dan heb je van die groep testers dus wel +80% én hun familie voor niks thuis zitten.
     
    Wellesnietes en bosi333 vinden dit leuk.
  8. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.358
    5.622
    113
    Stel dat Duitsers zich wel goed aan de maatregelen houden, waarom zie je bij hun dan ook een sterke stijging? Maatregelen alleen zijn dus niet voldoende. Ik kan me bijna niet voorstellen dat de stijging zo snel is vanwege enkele gevallen van groepsvorming. Dus ook al overleeft het virus beter (dat denk ik ook), dan moet er iets zijn waardoor besmetting ongemerkt kan optreden.
     
    nelta vindt dit leuk.
  9. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.875
    13.041
    113
    Vrouw
    Waarom waren er dan grote uitbraken in Italië en Spanje terwijl het daar gewoon boven de 25 graden was?
    Ik denk eerder dat het aan de uv straling ligt dan aan de temperatuur in dit geval.
     
    Zara75 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  10. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Klopt dat heb ik ook horen vertellen gisteren in een debat
     
  11. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.358
    5.622
    113
    Omdat het virus in de begintijd alle ruimte heeft gehad om zich te verspreiden. Niemand wist wat er gebeurde. Aantal besmettingen en misschien ook de virusload (aantal virusdeeltjes die een persoon uitstoot) ook. Dan kun je hoge temperaturen hebben, of UV, maar als het virus overal rond dwarrelt, dan blijft er wellicht voldoende potent virus over.
     
  12. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.075
    3.516
    113
    Tja ik weet het niet. In maart gingen de scholen ook dicht. En nu een half jaar later, tadaaa corona is er nog steeds. Hoe lang wil je alles dichtgooien dan?
    Ik geloof er niet in dat je met 4 weken totale lockdown dat hele virus indamt. We zullen er een weg in moeten vinden de komende jaren (denk ik).
     
  13. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Ik heb dat de afgelopen 2 dagen toch gedaan na overleg met school en kdv. Omdat de aantallen zo hoog zijn, willen ze risico’s verminderen. Nu het testen en de uitslag binnen 48 uur haalbaar is, is 48 uur niet onoverkomelijk.
    Ik vind het ook niet gek om die regels aan te scherpen op het moment dat de aantallen verhogen. De kans dat je nu positief test is nu eenmaal groter.(negatief getest dus de kinderen zijn weer de deur uit)
     
  14. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.832
    1.663
    113
    Leerkracht
    België
    Ja het klopt dat er in het totaal nu meer mensen in het ziekenhuis liggen dan in maart bij de eerste piek. Maar het is soort van verschoven. In Luik schijnt de situatie heel ernstig te zijn, eigenlijk in heel Wallonië. Bij ons ( Limburg) valt het nog heel goed mee. Ik lees van ons ziekenhuis dat er nog ruim voldoende plaats is, dat was in maart totaal anders. Toen waren wij de ergst getroffen regio.

    Gisteren was er "extra nieuws": dit ging dus over de lockdown in Frankrijk en toen gaven de journalisten en experts daar aan tafel wel aan dat ze verwachten dat wij snel zouden volgen. Ook zoals in Frankrijk, scholen open en enkel essentiële verplaatsingen waarvoor je dus 'bewijs' nodig hebt.

    In maart zijn we namelijk snel gevolgd na Frankrijk en jullie Nederland. Want Wallonië, franstalig België kijkt naar Frankrijk, Wij Vlaanderen, nederlandstalig België kijkt naar Nederland, zo was het toch vorige keer...
     
  15. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    klopt helemaal. Weg zal het niet gaan. Maar als we het weer op het niveau van juni kunnen krijgen, dan is de druk van het zorgsysteem weg. En als we daarna zorgvuldig gaan testen, isoleren en contacten in quarantaine doen. Zouden we het kunnen beheersen. Maarja dat zou het ideaal beeld zijn. Zal in nederland waarschijnlijk nooit gaan lukken.
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Ze geeft aan dat huisgenoten na een negatieve test alsnog 10 dagen in quarantaine moeten, dat is heel wat anders dan 48 uur. Toen mijn zoon vorige week werd getest bleven wij ook binnen tot hij de uitslag had, maar nu natuurlijk niet nog eens 10 dagen.
     
  17. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Volgens mij was Vlaanderen in het voorjaar eerder. Toen bij jullie de kroegen dicht gingen kwam een hele stormloop kroeggasten naar Nederland. Daarna is horeca in NL dichtgegaan en heeft België de grens gesloten (NL had nooit de grenzen gesloten gehad)
     
  18. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Ik dacht dat het ging om thuisblijven door de rest van het gezin als er getest wordt, excuses!
     
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Teruggelezen en was ook niet helemaal duidelijk denk ik. Ik doelde zelf in elk geval op die 10 dagen haha.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina