Corona nieuws deel 8

Discussie in 'Corona forum' gestart door Liekje81, 28 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Toevallig vertelde een collega van mij dat ze vorige week langs de Haagse Markt is gefietst en daar droeg werkelijk niemand een mondkapje en alles en iedereen stond op en boven elkaar. Ze heeft geen handhaving/ politie whatever gezien, blijkbaar kan dit allemaal gewoon maar en wordt er niets aan gedaan. De Haagse ziekenhuizen liggen namelijk bomvol.
     
  2. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.820
    25.920
    113
    Vrouw
    Pff. Heftig hoor. Echt diep respect voor jullie.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  3. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.082
    15.607
    113
    Vrouw
    Is het bij jullie dan ook zo dat het aantal covid patiënten niet perse hoger is als voorheen maar dat de gevallen wel ernstiger zijn en met een leeftijd tussen 50 en 65 voornamelijk?
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  4. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Idd, ik denk dat ze beter op die manier kunnen werken nu. Wellicht gaat dat dan sneller. En zeker niet zo veel achter houden. Vaccins aangekomen? Inventariseren hoeveel je kunt prikken en gaan met die banaan. Zet het maar open voor 60 + en met een reserve lijst voor 18-60 jarigen. Ik weet zeker dat het sneller kan.
     
    Sopje1234 vindt dit leuk.
  5. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Lijkt me ook gewoon niet te doen. Ik ga mijn kinderen ook niet testen om een dagje weg te kunnen, testen is niet leuk. En wij kunnen dat best hebben, maar voor een kind maakt het heel veel indruk en dat is het gewoon niet waard voor een dagje dierentuin.
     
    Dubbelgeluk en Anouk2005 vinden dit leuk.
  6. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Hier op zwemles staat BINNEN dus iedereen tijdens het wachten in een halletje op elkaar, vaak nog zonder mondkapje ook. Dat snap ik niet, er is ons expliciet gevraagd mondkapje op te zetten en afstand te houden. Dus NIET in dat halletje te wachten. En toch doen ze het..
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  7. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.330
    2.040
    113
    Dat denk ik ook.
    En van mijn collega's (en dan vooral de 20-ers)spreken de meesten gewoon af met groepen. Een daarvan heeft al die tijd gewoon feestjes bij vrienden en zichzelf thuis. Koorts en buikpijn? Nee, niet testen en dan lekker 2 verjaardagen afgaan 2 dagen later.
    Tja...Ik denk dat al die besmetting dus ook wel aan het gedrag van de bevolking zelf ligt ja..
     
    Syane vindt dit leuk.
  8. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.330
    2.040
    113
    Op de IC waar mijn man werkt hebben ze al een tijd coronapatiënten uit de randstad liggen. En er komt binnenkort weer een afdeling bij. (als die er al niet is)
     
  9. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja snap ik ook niet.
     
  10. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.625
    10.519
    113
    Dit... ik merk dat de ongelijkheid groeit. Ik heb calls met collega’s in de UK, US, maar ook zuid Amerika en zuid Afrika... ik mag eigenlijk niet klagen als ik ZAfrika of ZAmerika spreek, vooral het laatste, daar zijn mensen echt wanhopig. Maar ja, spreek je de US en de UK dan denk je: waarom kunnen wij dit niet?
     
    HappyRabbits vindt dit leuk.
  11. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Wat verdrietig!
     
  12. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Als je hier naar de Intratuin gaat is het om te janken. Je mag de bloemen en dieren afdeling vrij bezoeken. En er staat niemand om je tegen te houden of te controleren als je gewoon heel de Intratuin door loopt. Verder is het er super druk

    Wel meer plekken overigs waar het super druk is. Snap dus die stijgingen wel. Mensen nemen het helaas niet meer serieus. Al is het aan de andere kant ook wel begrijpelijk dat mensen corona moe zijn.
     
  13. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.330
    2.040
    113
    Ze hebben een grote ic-afding dus ja.. er wordt dan veel naar hun gestuurd.
    Maar het is wel echt druk!
     
  14. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.006
    17.029
    113
    Vrouw
    Dat is zeker een vreselijke situatie.. Het beleid daar faalt aan alle kanten en snap sowieso niet dat die man daar nog zit. Ik bedoel, Brazilië heeft een aantal zeer dichtbevolkte wereldsteden waar de hygiëne ook niet overal al te best is.. dat vereist wel maatregelen maar die vent ontkent alles.
    Maar dat is geen reden (vind ik) dat er nu hier in de media als volgende over de Braziliaanse variant moet worden gesproken, waardoor mensen weer angstig gaan worden etc. Heb ook gelezen dat het hier op korte termijn geen probleem gaat zijn. Maar dat de vaccins sowieso daarop moeten worden aangepast.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  15. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.330
    2.040
    113
    Ja meerdere winkels letten al niet meer op de regels. Ook in de Action hier kan je gerust een uur rondlopen. In onze winkel houden we ons nog echt aan een max. aantal klanten. De 4 uurs regeling zijn we wat flexibeler in hoor.
    Maar er zijn ook winkels in de stad hier waar je gewoon als vanouds kan shoppen. Geen afspraak oid.. Deur staat open, een stapel mandjes en je kan naar binnen. Niemand kijkt op of let op. Dat was echt heel raar toen ik een reservering kwam ophalen. Ik maar zoeken naar een loketje ofzoo_O
     
  16. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.006
    17.029
    113
    Vrouw
    Ik vind het lastig. Want er wordt altijd gesproken over de kantoren..
    Ik werk bij een technisch bedrijf, met een groot magazijn. Dus je snapt dat niemand daar thuis kán werken. Kantoor wel. Wij hebben ons zeker ook te houden aan allerlei maatregelen, maar kunnen het vast niet voorkomen dat er soms een besmetting plaatsvindt of wordt doorgegeven.. al heb ik er zelf nog niks van meegekregen dat er een uitbraak is geweest (gelukkig). Maar soms zou het wel fijn zijn als er wat meer respect zou komen voor de mensen die wél op locatie (met veel collega's) door moeten werken, met risico op besmetting etc. En ongemerkt zijn dat écht nog veel bedrijven met mensen op de werkvloer.... dus kan me ook best voorstellen dat daar besmettingen uit voortkomen.
    (Niet negatief tegen jou bedoelt trouwens, meer in het algemeen).
     
    Lafayette, dreames, Martini en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Ik snap je hoor. En zo zijn er natuurlijk ook een hoop mensen die misschien wel thuis willen werken maar waarvan de werkgever wil dat ze naar kantoor gaan. Maar ik bedoelde de groep die eerder wel thuis zat maar nu niet meer, dan zijn er volgens mij heel veel aangezien het op de weg ook ontzettend druk is.

    Maar dit is iets wat ook niet meer gaat veranderen, mensen zijn het zat. We zullen het nu echt van de vaccins moeten hebben en van het mooie weer.
     
    Syane en Spectre vinden dit leuk.
  18. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.650
    21.151
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben het met je eens idd. Maar er wordt op dit moment echt al sneller geprikt dan afgelooen weken. Gisteren meer dan 116.000 op 1 dag. Er begint echt schot in te komen. We zitten bijna op 20% die in elk geval 1 prik hebben gehad.
     
    Mamafiets en Fuddey vinden dit leuk.
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier op het werk gelukkig nog nooit een besmetting gehad onderling en we zitten zo nu dan met flink wat mensen bij elkaar. proberen wel de 1,5 m te houden maar dat is uiteindelijk ook een wassen neus als je met meerdere zit.
     
  20. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Tussen de 50 en half 60 inderdaad, en veel zieker. Ondanks al die nieuwe medicatie snufjes knappen ze slecht op helaas :|
     

Deel Deze Pagina