Corona symptomen gevaccineerd én ongevaccineerd

Discussie in 'Corona forum' gestart door Marleen31, 18 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen31

    Marleen31 Fanatiek lid

    5 aug 2011
    2.566
    468
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik weet het, er zijn al meerdere topics waar symptomen worden besproken maar volgens mij niet over het verschil met gevaccineerd en ongevaccineerd.
    Ik snap dat het echt per persoon kan verschillen en ook hoe je weerstand op dat moment is maar toch wil ik het een beetje peilen.

    Dus, wie heeft er corona gehad, hoe ziek was je?
    Welke symptomen?
    Heb je onderliggend lijden?
    Ben je gevaccineerd? Boosterprik?
    Hoe oud ben je?
    Wanneer was je ziek? (Delta of Omikron?)

    Wij hebben tot nu toe de dans weten te ontspringen maar omdat de besmettingen nu écht de pan uitrijzen denk ik dat ook wij er uiteindelijk aan moeten geloven.
    Ik ben overigens gevaccineerd plus de boosterprik.
     
  2. Tafellamp

    Tafellamp Actief lid

    17 sep 2019
    249
    103
    43
    Vrouw
    Ik heb nu Corona, of dat nog de delta is of de omikron geen idee. 2e vaccinatie in december gehad.
    30 jaar en geen onderliggend lijden, en heb volgens mij het hele pakket aan klachten gekregen.
    Onmenselijke hoofdpijn, snotverkouden, veel hoesten, spierpijn, ontzettend moe, smaak en reuk weg
     
  3. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.513
    4.575
    113
    In mijn omgeving zie ik duidelijk verschil tussen de mate waarin mensen (ernstig) ziek worden en de vaccinatie. Een aantal heeft het gehad aan het begin van de pandemie. Of net voor ze gevaccineerd konden worden. Die zijn duidelijk langer ziek geweest en hadden meer klachten. Daarbij was ook een verband met leeftijd en gezondheid. Dus oudere mensen (en dan bedoel ik 50+ geen 80) hadden echt meer last. Echt ziek met in bed liggen en ademhalingsproblemen door hoesten en benauwd zijn. Niet zo ernstig dat ze moesten worden opgenomen maar wel vervelend tot heftig zeg maar.

    Ook ken ik er intussen genoeg die besmet zijn na de vaccinatie. Maar de klachten waren (op een uitzondering na) echt stukken lichter. Ze konden bijvoorbeeld nog gewoon thuiswerken en voor de kinderen zorgen. Soms een beetje niet lekker in orde met wat verkoudheid of vermoeidheid.

    Ik denk dus (en dat blijkt ook uit onderzoek) dat het beschermd tegen ernstig ziek worden en de mate waarin je het krijgt.
     
  4. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Zelf nog geen Corona gehad, maar mijn man en kinderen wel.
    Mijn man is 35 jaar, 2x gevaccineerd, geen onderliggend lijden en zou anders begin januari de booster nemen, maar werd vlak voor kerst ziek van Corona
    Hij vond het vergelijkbaar met een griep, maar dan zonder koorts. Hij vond de klachten dus meevallen.

    Hij had:
    - hoofdpijn
    - lichte keelpijn
    - verkouden
    - pijnlijke voorhoofdsholtes
    - kort wat misselijk geweest
    - hoesten
    - verminderd smaak en geen reuk
     
  5. JennyDallas

    JennyDallas Bekend lid

    19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw
    27 nov positieve test.

    28, niet gevaccineerd, astma, hartmedicatie en op dat moment een trombose been.

    Klachten: moe.
     
  6. Warboel

    Warboel Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Momenteel corona. In juni een vaccinatie gehad.

    Klachten: moe, verhoging, wat keelpijn, maar ik kan nog prima functioneren.
    Maar goed, ik val een beetje tussen gevaccineerd en ongevaccineerd in.
     
  7. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63
    In mei Corona gehad toen 29 , astma . Ongevaccineerd en waarschijnlijk delta? Lang ziek geweest maar had er net een maand ramadan opzitten en stressvolle weken. last van spierpijn 1 dag koorts en vooral misselijk en daardoor dus uitgedroogd nog lang ontzettend moe geweest en mijn astma medicatie moest opnieuw ingesteld worden. Man en 2 kinderen bleven negatief.

    Nu Corona 30 jaar nog steeds astma en ongevaccineerd, 18 weken zwanger en waarschijnlijk omikron?
    Sinds 2 dagen klachten als koorts , spierpijn nu wel last van mijn longen / zware hoest , gevoel dat ik dik slijm niet goed kan weg hoesten , ontiegelijke hoofdpijn
    Heb wel het idee dat ik me al beter voel als gisteren..
    Man ook positief heeft spierpijn , koorts en is moe
    Kinderen waarschijnlijk ook allemaal positief maar wacht nog op hun uitslag ..
    zodra ik die heb zal ik hun klachten ook melden ( alle 3 ongevaccineerd)
     
    Marni vindt dit leuk.
  8. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik ben 34, 2x Astra zeneca gehad, laatste half juni en vorige week maandag na lang wikken en wegen toch voor de booster gegaan. Helaas net te laat want die nacht werd ik ziek en dinsdag testte ik positief.
    Mijn klachten zijn vrij mild, ben er niet echt ziek van geweest, alleen de eerste dag erg moe, hoofdpijn, verhoging, wat zere keel.
    Daarna lichte hoest met slijm, wat snotterig en nu vooral nog moe met trap oplopen.

    Mijn dochter van bijna 7 testte positief met koorts, moe, hoofdpijn. Na een nacht slapen nog verhoging en wat hoofdpijn maar ze speelt en doet wel weer gewoon
     
  9. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik heb het gehad voordat Delta bestond en vaccins er waren. Toen 33 en ongevaccineerd dus. Bekend met bronchitus als ik verkouden ben.

    Ik ben er echt 3 weken lang zwaar ziek van geweest, en tot 6 weken niks proeven en ruiken. Daarna nog maandenlang stemproblemen gehad (stem sloeg over).

    Klachten:
    - zoveel slijm in mijn longen dat ik met hoesten moest overgeven
    - zwaar verkouden
    - niet kunnen slapen door de hoest

    Mijn dochtertje is er ook vreselijk ziek van geweest. Suf, hoesten en snotteren. Man heeft 3 dagen gesnotterd, 1 nacht gehoest en verder niks.

    Het wisselt dus heel erg.
     
  10. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.892
    2.671
    113
    Rond de 30, ongevaccineerd. Hoofdpijn en moe. Kon prima functioneren heb de kinderen hele week thuisonderwijs gegeven en mn huishouden gedaan.

    Man iets meer klachten ook ongevaccineerd, maar wel astma was kortademig. Heeft ook niet plat gelegen.
    Ohja hij was zn geur kwijt.
     
  11. juliette77

    juliette77 Niet meer actief

    Mijn puberzoon (niet gevaccineerd) had minimale klachten. Beetje verkouden, loopneus, geen koorts. Was toen nog Delta.
    Momenteel hebben veel wel-gevaccineerde vrienden en klasgenootjes Covid. Zij hebben, op een enkeling na, ook weinig klachten. Uitzonderingen daargelaten: Blijkbaar maakt de vaccinatie voor deze leeftijdsgroep geen verschil.
     
  12. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Dus, wie heeft er corona gehad, hoe ziek was je?
    niet zo heel ziek het voelde als een griep
    Welke symptomen?
    Hoofdpijn, warm/koud en zweetaanvallen, verkouden, moe en geen smaak en reuk
    Heb je onderliggend lijden?
    Nee, maar dit was wel eind december en toen was ik 3 maanden geleden bevallen dus mijn immuunsysteem zal nog wel niet optimaal zijn geweest
    Ben je gevaccineerd? Boosterprik?
    Volledig gevaccineerd tijdens zwangerschap. Nog geen booster omdat ik recent Corona heb gehad.
    Hoe oud ben je?
    36 jaar
    Wanneer was je ziek? (Delta of Omikron?)
    Eind december dus grens of het Delta of Omikron was. Ik had wel typisch smaak en reukverlies en mijn oudste is bijv niet besmet en mensen die hier op bezoek waren ook niet. Dus ik denk Delta.
     
  13. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.319
    1.341
    113
    38, Ongevaccineerd, ik vermoed Omikron aangezien ik 14 januari positief testte.

    Ik had vreselijke stekende hoofdpijn, koorts, keelpijn. En simpelweg heel moe.

    Man (gevaccineerd) en zoon ondervinden weinig last, hoewel zoon wel keelpijn en één nacht hoge koorts heeft gehad en heel hangerig is geweest.

    Ik heb nog keelpijn, maar hopelijk blijft het hier dan ook bij. Maar we zitten nog in isolatie en je weet immers maar nooit. Dus ik juich nog maar niet te vroeg.

    Eind november had ik een longontsteking met bronchitis. Toch had ik een negatieve coronatest, gek genoeg. En daar ben ik nog steeds verbaasd over. Maar daar was ik dus ECHT heel, heel erg ziek van. Toen was ik dus wel heel bang :(
     
  14. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier nog geen corona gehad. 3 collegas wel.

    De ene 60 jaar, gevaccineerd en geboosterd en doodziek op ic inmiddels.

    De andere 26 jaar 1 dag wat grieperig en daarna geen klachten meer.

    Laatste collega 44 jaar, niet gevaccineerd en positief getest 5 dagen na nauw contact met besmette persoon. Totaal geen klachten en niet ziek geweest.

    Volgens mij is er geen pijl op te trekken hoe het verloop gaat zijn.
     
  15. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.666
    6.834
    113
    Vrouw
    Niet gevaccineerd en niet ernstig ziek geweest. Vooral koorts en snot verkouden. Man ook. Ik zie in mijn omgeving geen verschil, gevaccineerd en ongevaccineerd, de meeste zijn gewoon ziek met koorts hoofdpijn, spierpijn, verkouden, enz.
     
  16. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.892
    2.671
    113
    Volgens mij kan je beter een poll maken
    Dat is duidelijker en de leeftijdscategorie zal over het algemeen 20-40 zijn hier.
     
  17. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    1 dag niet fit voelen, alsof het een beginnende griep was, maar geen koorts.
    2e en 3e dag nog een beetje hangerig, maar verder voelde ik me prima. Op 3e dag wel geur en reuk verloren, duurde week of 3/4 voordat het terug was.

    Geen onderliggende ziektes

    Niet-gevaccineerd

    32 jaar

    Was in oktober, dus zal dan Delta zijn geweest.
     
  18. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.477
    5.135
    113
    Vrouw
    Zoon, bijna 14, niet gevaccineerd: 1 dag koorts en pijn aan zijn oog. Volgende dag alles over
     
  19. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Wie heeft er corona gehad, hoe ziek was je?
    Ik voelde me schoolziek.
    Welke symptomen?
    Kortademig bij inspanning.
    Heb je onderliggend lijden?
    Nee.
    Ben je gevaccineerd? Boosterprik?
    Nee, niet gevaccineerd.
    Hoe oud ben je?
    30
    Wanneer was je ziek? (Delta of Omikron?)
    Delta.
     
  20. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.864
    542
    113
    Dat idee heb ik hier ook. Zelfde symptomen bij iemand wel of niet gevaccineerd
     

Deel Deze Pagina