Corona tast sperma aan

Discussie in 'Corona forum' gestart door Lomo, 25 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Gewone koorts tast de zwemmers ook aan. ik zie niets geks behalve dat dit een zeer summier onderzoek is. Ik mis in de info hoeveel van de 26 proefpersonen aangetaste zwemmers hadden en hoe hun zwemmers er pre covid uit zagen en in welke mate ze covid hebben opgelopen. Als diegene met veranderende zwemmers koorts hebben gehad is t onderzoek niet heel opzienbarend. Al is het ook lastig om iets te zeggen: 26 pp is erg klein, zal weinig zeggen over de populatie vrees ik
     
    paula1984, Malbec en Whysteria vinden dit leuk.
  3. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Ik verbaas me eerder over het 'nieuws' gehalte van het gemiddelde artikel op welingelichtekringen.nl
    Zo zie je maar weer dat niet alleen complotgekkies zich schuldig maken aan nepnieuws.

    Wat betreft het artikel: er staat duidelijk bij dat het effect tijdelijk is, dus ik begrijp de paniek niet. Ik kan me voorstellen dat een gemiddelde griep, hevig nachtje doorzakken etc. hetzelfde effect heeft.
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Blijft wel wonderlijk dat bij mannen gewoon de boel ververst kan worden, terwijl wij geboren worden met onze volledige voorraad in broedhok :D
     
    Vero0504 en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  5. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Dit is misschien niet een gelukkig gekozen nieuwssite. Een van de laatste die ik aanklikt. Maar niet alleen het verminderen van maar ze zien ook dna schaden. Dat lijkt mij iets dat na een avondje doorzakken gebeurt. Als je zwanger wilt worden en je hebt Corona gehad is dat niet echt een prettig idee lijkt mij.
     
  6. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    De kwaliteit van sperma is afhankelijk van allerlei factoren, en de afname van de spermakwaliteit is niets nieuws. Hier een artikel (uit 2019!) die ik na even Googlen vond. Er zijn dus allerlei oorzaken voor afname van kwaliteit en dna schade, zoals bijvoorbeeld obesiteit en roken. Laten dat nu juist degenen zijn die het hardst getroffen worden door Corona. Het lijkt me overigens sterk dat de testpersonen hun sperma ook pré-corona hebben laten testen, dus dit soort onderzoeken zeggen m.i. precies nul.

    https://www.scientias.nl/de-spermacrisis-neemt-de-vruchtbaarheid-van-mannen-echt-sterk-af/
     
    Cin85 en GroeneBomen vinden dit leuk.
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Gaat sneller dan je denkt, gebeurt ook bij langdurige hitte dat de spermacellen die rijpen worden aangestast. Zelfs alcohol tast t dna aan: 2 glazen bier per dag kan er al voor zorgen.
     
    Whysteria en Lomo vinden dit leuk.
  8. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ah duidelijk. Ik heb mij nog nooit verdiept in sperma :roflmao:. Nieuwsitem op de radio paar keer voorbij horen komen. Geeft een beeld dat niet heel prettig overkomt.
     
    GroeneBomen en Whysteria vinden dit leuk.
  9. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.351
    5.607
    113
    De zwemmers die het hardst geraakt worden, zullen de eindstreep niet halen. Worden er heel veel geraakt, dan halen ze allemaal niet de eindstreep. De kans op een succesvolle zwemmer met een beschadiging in het DNA is dus niet groot. Niet 0, maar wat al gezegd is: er zijn ook andere factoren en daar maken we ons ook niet meer dan gemiddeld druk om.
     
    Whysteria vindt dit leuk.
  10. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    En precies daarom ververst het mannelijk lichaam zaad.
    Ziekte, koorts, alcohol, en nog tig zaken zijn van invloed op zaadcellen.
    Niet specifiek corona veroorzaakt dit , de symptomen zoals koorts kunnen dit Doen, maar dit gebeurt ook na een simpele verkoudheid net flink koorts.
    Ongeschikt zaad zorgt doorgaans ook niet voor bevruchting.
    Een gezonde man zonder vruchtbaarheid problemen zal ook weer gezonde cellen maken.
     

Deel Deze Pagina