Coronanieuws deel 12

Discussie in 'Corona forum' gestart door Liekje81, 19 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Nee, dat snap ik niet. Ze probeert mee te denken hoe je ervoor kunt zorgen dat je kinderen niet de dupe worden van de regels en het beleid.

    In jouw optiek mogen we dus eigenlijk helemaal niks zeggen, behalve dat het beleid vreselijk dwingend is? Jouw waarheid is niet de enige waarheid. En door zo te reageren, maak je de tweedeling alleen maar groter.
     
    Suzy85, Lizoe, Whoopy en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.178
    6.705
    113
    Vrouw
    Dat heeft toch duidelijk geen garanties gegeven?
     
  3. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.082
    15.607
    113
    Vrouw
    Gevaccineerd of herstelbewijs of qr code op 1 of andere manier bemachtigd bedoel je ?
    Want er kunnen wel meer dan alleen gevaccineerden het zwembad binnen lopen.

    Als jij echt niet wil meewerken aan dit alles en iemand stelt voor om uw kind te helpen, is dat toch prima ?
    Of wil je dat mensen solidair zijn met u en niet meer gaan zwemmen of de qr code gebruiken?
     
    Suzy85, Whoopy, Mississippi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Natuurlijk mag ze dat zeggen. Maar de discussie in het zwemtopic was precies het zelfde , dat als het niet werkt je dan je kind maar moet meegeven aan iemand anders en dat het en jou ligt dat je kind niet kan zwemmen als je dat niet wilt. Ik denk dat mensen zeker iets steunend bedoelen maar dat betekent niet dat ik dat anders zie. Voor mij voelt het als een schop na. En dat mag ik ook zeggen.
     
    Bloempjelief vindt dit leuk.
  5. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    En daarom moet een kind dat zelfde vaccin, omdat het dan misschien wel werkt?
     
    Ally2020, Spectre en Loufoque vinden dit leuk.
  6. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.820
    25.920
    113
    Vrouw
    Denk dat je de strekking van mijn post niet goed hebt begrepen dan.
    Wat er allemaal gaande is hebben wij wri ig invloed op. Wat de politiek beslist hebben wij niks over te zeggen.

    Wat wij wel kunnen doen is elkaar helpen. En gewoon wst aardiger voor elkaar zijn. Een gevaccineerde kan jou aanbieden je kind helpen afdrogen. Of je op dat aanbod ingaat is aan jou.

    Ik lees af en toe mee in 'jullie ' topic. En het stemt mij echt verdrietig te lezen hoe sommigen zich voelen. Ik kan dan stoppen met lezen en vinden dat ze dat dan maar alleen aan zichzelf te danken hebben. Domme mensen om geen prik te willen. En foor in mijn eigen veilige bubbel.
    Of ik kan proberen het te begrijpen en de had reiken.

    Terug naar het zwemlesvoorbeeld. Die is niet als een 'foe niet xo moeilijk ongevacvineerde maar geef gewoon je kind af. Maar juist bedoeld voor de qr-bezitter 'loop er niet langs, maar bied hulp als je dat kan.

    Misschien moet ik het anders stellen. Waar zou jij mee geholpen zijn? Of wat zou jij fijn vinden (wat ik als gewoon mens kan doen of zeggen). Hoe kunnen we nader tot elkaar komen. Zonder heel de tijd die nare discussies?
     
    Suzy85, Zara75, Loveloes en 18 anderen vinden dit leuk.
  7. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
  8. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ik denk dat als iedereen die tegenstander is en dat laat blijken door het niet te gebruiken idd een krachtig signaal kan zijn. Niet dat ik vind dat dat zou moeten hoor maar zeggen dat je je kind aan iemand anders moet meegeven terwijl meerdere mensen al hebben aangegeven dat niet te willen vind ik een beetje raar. Dat is dan geen handreiking.
     
  9. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.820
    25.920
    113
    Vrouw
    Ok. Sorry. Die discussie had ik niet meegekregen.
    Zo was het ook helemaal bedoeld. Echt als. Hoe komen we samen door deze k**periode.
     
    Liliane92, Neuzeke, Zxcvb en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Ook het verlies van smaak en geur is niet nieuw.

    https://www.trouw.nl/nieuws/hoelang-blijft-je-smaak-weg-na-een-griepje~bb0b26ba/
     
    Ally2020 vindt dit leuk.
  11. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ik denk weinig meer, er is nu iemand in dat topic die bijvoorbeeld 113 heeft moeten bellen door dit alles. De verdeeldheid is zo intens, en als je uitspreekt waar je voor staat krijg je een bak bagger over je heen en is alles fake nieuws. Niet zo bedoelt ,dat klopt niet, het is je eigen schuld dat je niet naar binnen mag, ze zouden iedereen moeten verplichten ect. Het is maar een test, maar een prik. Zit je weer te rellen als je nieuws deeld die niet ja en amen is met het beleid van rutte of de jonge. Ik zeg niet dat je niet probeert te helpen hoor het schoot me gewoon het verkeerde keelgat in. Door alle shit die je over je heen krijgt als je voor je keuzevrijheid op probeert te komen. Nee ik wil geen vaccin is een keuze die niet meer wordt geaccepteerd en dan krijg je verweten dat het aan jou ligt dat het ziekenhuis vol ligt. Het is me gewoon te veel. Ik snap dat je het anders bedoelde, ik wilde alleen aangeven hoe het op mij overkwam
     
    Nikki23, Ally2020, Loveloes en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Klopt, afgelopen zomer hebben mijn man en ik allebei griep gehad en ook aantal dagen geen geur en smaak gehad. Heel gek, het was ineens verdwenen. En na een paar dagen kwam het gelukkig ook weer terug. Wij dachten hierdoor echt dat we corona hadden maar testen waren negatief.
     
  13. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.497
    5.164
    113
    Vrouw
    @Bloempjelief ik dacht dat jij het vroeg: politie ontkent dat er een dodE gevallen is.

    En eerlijk gezegd voelde dAt ook een beetje als stemmingmakerij en zorgen dat de boe nog wat verder opgejut wordt. Denk dat als er echt een dode gevallen was je dat niet had kunnen verbergen
     
    Whoopy en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  14. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.625
    10.519
    113
    Mijn man en schoonmoeder hebben dat altijd bij een flinke verkoudheid.
     
  15. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.082
    15.607
    113
    Vrouw
    #75 Neuzeke, 20 nov 2021
    Laatst bewerkt: 20 nov 2021
    Maar er was toch al onderzocht dat bij covid de steuncellen beschadigd waren en dat exact dat bij andere virussen meestal niet het geval is ?
    Bij griep en verkoudhied zou het eerder afkomstig zijn door een verstopte neus.
    Dat kan ondertussen al lang achterhaald zijn natuurlijk, geen idee.

    Ook dat van de hersenbeschadiging na covid zit nog in onderzoekfsfase las ik zonet, dus mss is dat de reden waarom onderzoekers, hier nog niet vergelijken met andere virussen ?

    Allesinds hebben onderzoekers nog veel werk voor de boeg:)
     
    Whoopy, Syane, Saartje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Ik ben tegenstander van de QR code en was ook niet van plan om die te gebruiken, al heb ik er wel één doordat we corona gehad hebben. Maar nu het nodig is om dochter daarvoor binnen te brengen bij zwemles, en ik daardoor 2 kinderen uit de buurt kan meenemen waardoor zij kunnen blijven zwemmen, gebruik ik toch de QR code. Ben ik het er mee eens? Nee dat zeker niet. Maar als ik hem daardoor niet gebruik, wie heb ik daar dan mee? Kind van zwemles afhalen of bij de deur afzetten en ophalen, daar worden we allemaal niet gelukkig van. Dus gebruik ik hem nu toch, en kan ik 2 andere moeders helpen door de kinderen mee te nemen. Dus niet iedereen die de QR code gebruikt is én/of gevaccineerd, én/of het er mee eens..
     
    Cin85, Suzy85, Liliane92 en 11 anderen vinden dit leuk.
  17. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.650
    21.151
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mij gaat het niet eens puur om de bijwerkingen. Mij gaat het vooral over het risico op ernstig verloop van de ziekte. Dat risico is gewoon echt heel laag. Dus ik ga mn dochter niet vaccineren tegen Corona.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  18. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar dan is het omdat hun neus dicht zit lijkt me? Ik kon toen ik corona had prima door mijn neus ademen, maar kon een paar weken niets ruiken. Verder had ik echt nooit van reukverlies, terwijl je neus gewoon open is, gehoord.
     
  19. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Ja dat bedoel ik inderdaad. Dus echt zonder een verstopte neus of snotterig te zijn.
     
  20. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.328
    12.022
    113
    Vrouw
    Ik ben met corona niet neusverkouden geweest. Geen verstopte neus, maar ik rook een paar weken helemaal niks.
     

Deel Deze Pagina