Coronanieuws deel 13

Discussie in 'Corona forum' gestart door Liekje81, 17 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.872
    15.313
    113
    Ik hoop het ook, maar vrees het ergste.

    Dat wordt prettig werken met 3 onder de 5 om me heen :D

    Moeten er maar het beste van maken…
     
  2. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Het is geen mortuarium medewerker.
    Edit: van zijn soort zijn er maar een paar in NL.
     
  3. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Eens. Zorg voor maatregelen die helpen om degenen die beschermd moeten worden te beschermen. Niet dat weer kinderen voor alles op kunnen draaien. Het is het 1 of het ander lijkt het wel. Of harde lockdown, of alles open. Maatwerk is er niet te vinden.
     
    Loveloes en bosi333 vinden dit leuk.
  4. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.006
    25.456
    113
    Het is onzin omdat deze man de conclusie trekt op basis van ‘ik zie het vaker’.
    Totdat een persoon kan bewijzen (dmv wetenschappelijk bewijs) dat covid vaccinatie zorgt voor donker en stroperig bloed vlak na overlijden moet je dit soort conclusies naast je neer leggen. Het betekent niets.

    En misschien zorgt de covid vaccinatie wel voor donker en stroperig bloed vlak na overlijden. Dat weet ik niet. Maar dat zal het ziekenhuis je dan met onderbouwing en context uit kunnen leggen. En je niet laten hangen met zo’n eng verhaal dat een eigen leven kan gaan leiden.
     
    femkes vindt dit leuk.
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn vader is 3,5 week na zijn vaccinatie overleden. Ik was bij zijn overlijden en heb hem daarna ook nog gezien maar hij verkleurde helemaal niet, ja zoals iedereen wat verkleurt na overlijden.
    Ik heb wel zijn bloedonderzoeken bekeken, want er werd toen gezegd dat mensen trombose hadden maar dat de bloedwaarden wel anders waren dan dat je daarbij zou verwachten. Maar dat was bij mijn vader gewoon normaal. Ik denk dat het puur toeval is dat hij een herseninfarct heeft gehad. En door zijn eigenwijsheid is het helaas dodelijk geworden.
     
  6. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Oke ik zeg niks meer.
     
    Roosje35, Edr89, Biny en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Sterkte! Altijd verdrietig.
     
    Snoopy1979 vindt dit leuk.
  8. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Maar is dit dan een lijkschouwer? Of iemand die een overledene ‘toonbaar’ maakt? Wat doet zo iemand dat hij geen arts is, maar postmortem nog een buik opent en daar afwijkend weefsel ziet dan? Vind het een erg apart verhaal.
     
    Iertje81, Leesteken en Neuzeke vinden dit leuk.
  9. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.006
    25.456
    113
    Lekker makkelijk scoren als de context weghaalt.
     
    Suzy85, Syane, Lizoe en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Net als een aantal anderen, heb ik toch erg veel moeite met dit soort indianenverhalen. Want dat zijn het echt, in mijn ogen. Zullen we even aan dè experts op het gebied van bloed gaan vragen hoe dit zit? Sanquin (bloedbank) neemt dagelijks bij honderden mensen bloed af. Bijna vanaf de begin van de pandemie wordt het bloed steeksproefsgewijs getest op anti-stoffen. Daarbij kunnen ze zien welke mensen natuurlijke antistoffen hebben en wie antistoffen heeft door vaccinatie. Het overgrote merendeel van de donoren heeft nu die antistoffen, de meeste door vaccinatie. Denk je nu zelf niet dat als Sanquin zou zien dat het bloed van gevaccineerden zwart en stroperig wordt, dat deze organisatie dan wel aan de bel zou trekken. Denk je niet dat de mensen op de afnamelocaties èn de donoren zelf dit zou opvallen?

    Echt, schei toch uit. Ik geloof best dat er nadelen zitten aan vaccineren. Net zoals er nadelen zitten aan niet vaccineren. Maar denk nou toch eerst een logisch na, voordat je het verhaal van één persoon gaat zitten navertellen. Als het bloed van gevaccineerde mensen verandert, zou je daar echt al veel meer over horen. Het feit dat dit niet zo is, moet al genoeg aanleiding zijn om dit met een flinke korrel zout te nemen.
     
    Merlino, Nellie4, Sherbet en 12 anderen vinden dit leuk.
  11. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Maar…terug naar de orde van de dag. Lockdown! Back to the beginning. Zo klaar met alles. Wil eigenlijk nog even naar de winkel, maar zal overal wel smoordruk zijn…
     
  12. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113

    Nou nee hoor, je uitleg is totaal irrelevant, als je aangeeft dat je niet weet of het onzin is om vervolgens direct erna een reactie te plaatsen waarin je onderbouwd waarom je het onzin vindt.
     
  13. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.806
    6.971
    113
    Vrouw
    Dan is het niet per definitie onzin. Je weet niet if het waar is, maar dat is iets heel anders dan onzin.
     
    Biny vindt dit leuk.
  14. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dit stoort mij ook ja. In de maand oktober mocht iedereen hutje mutje op elkaar. Geen enkele voorzorgsmaatregel meer, behalve 3G. Wat een domme fout (weer). Had vanaf oktober gezet: joh, met de voorgaande winters in ons achterhoofd, willen we ondanks de vaccinatieraad nog wel even voorzichtig zijn. Dus alles is open, ga lekker naar de horeca en allerlei recreatie. Daar gaan we gewoon van genieten. Maar nog wel even met mondkapje in binnenruimtes en 1,5 meter afstand.
    Dan hadden we er nu heel anders voor gestaan. En was omikron alsnog een spannende variant, maar dan was die het land binnen gekomen zonder dat de IC's nog vol lagen met Delta-patiënten. En had je de zorg niet al in november hoeven afschalen. Dan waren er een hoop mensen nu al geholpen geweest.
     
    Nellie4, autumn86, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Ik ben benieuwd of er nog extra maatregelen komen voor het winkelend publiek..volgens mij hebben we alles tot nu toch? Mondkapjes, 1.5 meter afstand en aangepaste openingstijden. Zouden ze hier nog wat aan toevoegen?
     
  16. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Verandering na overlijden hè. Maar laat maar, was ik er maar nooit over begonnen…dat is waarom mensen hun mond niet eens meer durven open te trekken. Om dit soort reacties. Dit is het laatste wat ik erover zeg.
     
    SAARC, Roosje35 en Edr89 vinden dit leuk.
  17. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Mag ik vragen wat jij verstaat onder ‘die paar rotte appels’?
    Ik ben het eens met je dat ik het te belachelijk voor woorden vind dat de scholen gesloten zijn. Ik vind het vreselijk zelfs.
    Maar ik kijk niet het volk ervoor op aan. Ik ben echt van mening dat ieder zelf mag bepalen of die een vaccinatie zet.
    Ik begin ook te snappen dat mensen hakken in het zand aan het zetten zijn vanwege het beleid. Ik merk namelijk ook aan mijzelf dat ik opstandig begin te worden.
    De rek is er uit.

    stiekem ben ik voor: alles open, geen vaccinatie en je komt in zh terecht dan zijn kosten voor jezelf. Kom je ondanks vaccinatie alsnog in zh terecht dan kosten voor overheid/zorgverzekering.
    En dan het bedrag leggen wat een Max ongeveer kan gaan kosten.
    Virussen muteren. Ze hebben twee jaar de tijd gehad om ic’s uit te breiden en opleidingen aan te bieden..
    Misschien val ik ook wel onder de rotte appel ondanks ik gevaccineerd ben, maar ben merk dat ik opstandig aan het worden ben.. en dat komt omdat ze de scholen gesloten hebben. Blijf van die kinderen af!
     
    Yoshi83 en Loveloes vinden dit leuk.
  18. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Okay... voor 99% zeker dat alles in lockdown gaat

    Iemand al signalen opgevangen per wanneer het ingaat? morgen, maandag?

    Yes, ik weet dat ze het vanavond zeker zullen zeggen, maar vind het wel fijn om dit alvast te weten zodat ik hier evt op in zal spelen.
     
  19. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Nou volgens mij gaat alles gewoon dicht…dus dat wordt online shoppen en quarantainekapsels:roflmao:
     
    Mississippi en Sado vinden dit leuk.
  20. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.872
    15.313
    113
    Vannacht, las ik. En t/m 14 januari.
     

Deel Deze Pagina