Coronatest afzeggen.... hoe???

Discussie in 'Corona forum' gestart door tupp, 21 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb een afspraak voor een coronatest, maar mijn klachten zijn weg. Online via DigiD zie ik geen mogelijkheid om af te melden. Bij het normale nummer wordt de verbinding steeds verbroken, want te druk.
    En bij het prioriteitennummer hang ik al drie kwartier in de wacht. Heeft iemand een tip waar ik me per mail kan afmelden? Ik moet zo voor de klas, dus ik kan niet aan de telefoon blijven.
     
  2. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit kan helaas enkel via af te bellen. Is alleen geen doorkomen aan.
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier zouden we daar de plaatselijke ggd voor moeten bellen, maar ook daar hing ik 30 min in de wacht.
     
  4. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.599
    1.794
    113
    Vrouw
    Ik heb het 16x geprobeerd en toen maar opgegeven. Zonde hoor, waren 3 plekken voor mij en 2 van mijn kinderen.
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.155
    113
    Man, docent, doet ook een poging maar dan voor aanmelden, prioriteitennummer? Ik ken alleen die 0800-1202. Zijn collega is 6 uur bezig geweesr om een afspraak te maken...dat nodigt ook niet echt uit.

    Prio nummer gevonden maar mag hij niet op, hij is docent MBO. Dus we doen maar de dag uittrekken voor de GGD te bereiken.
     
  6. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.410
    4.732
    113
    Volgens mij kan je alleen bellend afmelden. Ik hang al een hele tijd aan het prioriteitennummer om een afspraak te maken, maar ik kom er ook niet doorheen.
     
  7. Moment

    Moment Lid

    23 jan 2019
    43
    27
    18
    Vrouw
    Ik heb de afspraak voor 1 van mijn kinderen via 0800-1202 afgezegd maar in de mail met de afspraakbevestiging staat onderin het bericht ook een emailadres adres waar je een afmelding naartoe kunt sturen. Als het nog niet binnen een paar uur is zou ik daar een mail naartoe sturen.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  8. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.885
    13.047
    113
    Vrouw
    Welke regio woon je? Misschien dat ik wat voor je kan betekenen namelijk.
     
  9. WnDy

    WnDy Lid

    15 jun 2012
    23
    4
    3
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    Delft
    Ik zou de plaatselijke GGD bellen. Hiervan vind je telefoonummer op internet. Die zijn ook sneller/beter bereikbaar. Hier in regio Haaglanden iig wel. Fijn dat het nu weer beter gaat! Succes voor klas.
     
  10. Artemis88

    Artemis88 Niet meer actief

    Ik heb vandaag precies hetzelfde aan de hand. Heb vanmiddag een afspraak, maar ik ben inmiddels opgeknapt. Ik probeer al vanaf vanmorgen te bellen en zo’n ieder kwartier. Geen doorkomen aan. Ik vind het ook weer zowat om niet op te komen dagen, maar ik ga ook niet een flink stuk rijden om voor niks daar naar toe te gaan.
    Ik ben bang dat het een no-show gaat worden.
     
  11. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij de plaatselijke GGD staan meerdere nummers op de site. Geen idee welke ik dan moet bellen.

    In mijn mail stond alleen het bekende telefoonnummer om te bellen als je niet kon komen.

    Ik ben uiteindelijk maar begonnen met een dictee, met wachtmuziekje op de achtergrond. Na 1 uur en 14 minuten eindelijk contact...
    Of ik voortaan wel het andere nummer wilde bellen. :|
    Ik snap het en ben heel beleefd gebleven. Maar de volgende keer, als het weer voorkomt, bel ik niet af.
     
  12. Moment

    Moment Lid

    23 jan 2019
    43
    27
    18
    Vrouw
    Dit stond er bij mij in de mail, verderop naar beneden, bij de route-aanwijzingen en bijzonderheden voor de testlocatie:

    "Wij verzoeken u om met de auto op het genoemde tijdstip aanwezig te zijn. U wordt vanuit uw eigen auto getest. Indien u zich wilt afmelden voor uw afspraak kan dat via zorgmedewerkers@ggdnog.nl." (GGD Noord Oost Gelderland) dus niet naartoe mailen als je in Alkmaar moet :D

    Verder naar boven stond inderdaad alleen het telefoonnummer, onder het kopje" ik kan niet naar de testafname komen". Maar lijkt me dus dat anderen ook wel onderin een mailadres ontvangen, moet je dus alleen wel even de complete mail doornemen, want het is niet heel erg duidelijk.
     
  13. Artemis88

    Artemis88 Niet meer actief

    Geen mailadres in mijn mailtje hoor. Wel een ander telefoonnummer die op het eind van een ellenlange routebeschrijving en ‘hoe verlaat je de parkeerplaats weer’ stond. Die ik niet ga lezen, want ik ga er niet heen. Daarom bel ik juist.
    Wat een ongelofelijk onhandige plek:rolleyes:
    Het nummer had ik overigens al gevonden via een omweg, maar ook die lijn was overbelast geloof ik.
     
  14. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb de hele mail van A tot Z gelezen: er staat ècht geen ander nummer of mailadres in. Misschien verschilt dat per locatie?
    In ieder geval ruimte voor verbetering!
     
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Verschilt idd per ggd.
     
  16. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dan ga ik vandaag 'onze' GGD alsnog mailen met de vraag om hier een andere oplossing voor te bedenken. Misschien nemen ze het mee.
     
    Nellie4 en Fuddey vinden dit leuk.
  17. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Bij mij stond in de mail dat je voor afmelden het landelijke afsprakennummer moet bellen. Schiet ook niet op dus.
     

Deel Deze Pagina