Cosleeper tussenin; met neerklapbare zijkanten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door annabel88, 15 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Weet iemand een geschikte cosleeper die je los kunt gebruiken (dus zonder standaard) én waarvan beide zijkanten neerklapbaar zijn?

    Na heel lang denken over een oplossing (zoon slaapt nog naast me in een aanschuifledikant), heb ik bedacht dat we wel een wieg tussenin (op ons bed) kunnen plaatsen. Op deze manier heb ik op een veilige manier contact met beide kids, en heeft mn partner ook de newborn dicht bij zich :). Vooral dit laatste vind ik wel een aantrekkelijke bijkomstigheid.

    Een wieg (mozesmandje) is ook een optie maar 1 met neerklapbare zijkanten heeft wel mijn voorkeur... makkelijker pakken én bij onrust leg je gemakkelijk even de hand erop om de rust terug te brengen.

    Wie o wie ? :D
     
  2. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Misschien goed matrasje laten maken voor in zo een ‘verschoonmand’ en dat ipv mozesmandje tussen jullie zetten?
    Dat is iig lager en kan je gemakkelijker bij de baby?
     
  3. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Dankje voor je reactie, het bleef zo stil! Ik heb me gek gezocht en ben uiteindelijk uitgekomen bij de snuzpod.. is wel een enorm gevaarte maar beide zijkanten kunnen omlaag en dan hebben we geen gevaar met dekens.. Ik hoop dat het werkt en een goed idee is ;).
     
  4. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Oh ik google nu verschoonmand en dat is eigenlijk wel een heel goed idee! Ik kende het niet. Ga daar toch eerst eens naar kijken dankje!
     
  5. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Er is op fb een groep "veilig samen slapen" ik zou daar even de vraag stellen :)
     
  6. fennix1983

    22 jul 2021
    12
    7
    3
    Vrouw
    Sleepyhead is ook een topper. Daar slaapt onze zoon in, tussen ons in bed onder zijn eigen deken.
     
  7. Willowl

    Willowl Actief lid

    16 nov 2016
    299
    138
    43
    Weet je dat zeker? Ik heb de snuzpod, maar er kan maar 1 zijkant omlaag.
     
  8. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Echt? Ik lees dat ze daar niet in mogen slapen vanwege verstikkingsgevaar... nu lig je er bovenop maar toch :rolleyes: voelt wel veilig dus?
     
  9. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Ow. Op de plaatjes lijkt alsof beide kanten naar beneden kunnen :$ welke heb je? Ik wilde de 3 kopen..
     
  10. fennix1983

    22 jul 2021
    12
    7
    3
    Vrouw
    #10 fennix1983, 23 jul 2021
    Laatst bewerkt: 23 jul 2021
    ja het voelt super veilig. Mijn zoon was wel al een jaar toen hij daar jn ging slapen. Alles geprobeerd en alles was een zinloos. Hij wilde geborgenheid als dat hij in onze armen lag. Zelf op het kdv slaapt hij daar nu in een pod, we hebben een “reis” pod gekocht. Dus 1 voor vast en 1 voor kdv en logeren.
    maar sindsdien gaat het super goed met slapen Heb zelf ook geprobeerd om erdoor te ademen en dat lukt prima. Ze zijn heel goed getest in Europa. Alleen niet in voldoende in nl omdat daar geen goede testen waren ontwikkeld voor de grand pod. Maar wij kunnen niet meer zonder. Mijn kind is dol op zijn pod. En wij zijn echt heel blij met deze uitvinding. Ik weet niet of ik hem erin zou lagen slapen toen hij echt klein was. Maar heb echt alleen de eerste nacht het gevoel gehad van “onveiligheid” maar dat was de nieuwigheid. Hij ligt er echt zalig in
     
  11. Willowl

    Willowl Actief lid

    16 nov 2016
    299
    138
    43
    Ik heb de 4, die heeft i.i.g. maar aan 1 kant ritsen. Eerlijk gezegd vind ik het er bij de 3 ook zo uitzien als ik die foto's bekijk.
     
  12. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Nog simpeler.

    Neem een willekeurige wieg/ledikant. Je monteert de 2 hoofd/voeteinden aan de bedbodem. Je verstevigt onder de bedbodem met een balkje van de bouwmarkt er tussen. En aan de hoofd/voeteinden en aan de zijkanten van wieg/ledikant monteer je magneetjes of schuifjes.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  13. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28

    Ik heb je stukje inmiddels wel 10x gelezen om te zien hoe dit simpeler is :roflmao: maar ik snap het niet. Denk dat je het toch als co sleeper bedoeld? In plaats van in het midden van het bed?

    Ik heb inmiddels een sleepyhead (dokatot nu) in huis :thumup: dankjulliewel voor het meedenken én de hopelijk gouden tip!
     

Deel Deze Pagina