Cosleeper van Petit Amelie Lily of van Chicco next2me dream

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door moonroosje, 31 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonroosje

    moonroosje Actief lid

    16 jan 2014
    208
    5
    18
    Hoi allen,

    Ik zou graag een praktische, mooie en stoere cosleeper naast mijn bed willen hebben staan. We krijgen een jongetje. We zitten te twijfelen tussen die van Petit Amelie Lily of van Chicco next2me-dream.


    http://www.chicco.nl/producten/8058664077878.wiegje-chicco-next2me-dream.bedtijd-en-ontspannen.wiegjes.html

    https://www.petiteamelie.nl/co-sleeper-lilly-90x40cm-inclusief-eco-matras-wit.html?___store=nl&gclid=CjwKCAjwur7YBRA_EiwASXqIHC1OBzYFSYvBdcwO9mm90xU8jy7WWGhWIGhwA32aUrkdm9n5iJd-wxoCtUUQAvD_BwE

    Wat zijn jullie ervaringen? En ik ben benieuwd naar jullie mening?
    Er zit namelijk best een prijsverschil tussen, wat dan wel echt voordelen moet opleveren en mooi moet ogen.

    Bedankt alvast.
     
  2. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.276
    113
    Ik lees even mee, maar mij gaat het iets meer om het praktisch gebruik. Ik zie co sleepers met een hekje dat je open en dicht moet doen. Is dat niet alsnog een gedoe ‘s nachts?
    En ik zie ook coaleepers met een soort overbrugging‘s stukje. Kun je dat aan je bed vast maken? Want ik zou bang zijn dat je het bedje per ongeluk wat opzij schuift waardoor er een gat ontstaat.
     
    moonroosje vindt dit leuk.
  3. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Wat voor een bed heb je? Ik ga voor de petit amelie, omdat we een vrij hoge boxspring hebben. De petit amelie is een van de hoogste cosleepers. Denk dat je daar ook even naar moet kijken!
     
    moonroosje vindt dit leuk.
  4. moonroosje

    moonroosje Actief lid

    16 jan 2014
    208
    5
    18
    Wij hebben een normaal bed. Onze hoogte is ongeveer 48 cm hoog. Ik weet niet of hij nog op klossen moet. Het bed is een beetje kapot, waardoor het niet eens op klossen kan wsl. Hoe hoog is een boxspring dan? (ik las tussen de 50 en 60 cm klopt dat?)

    Gaat mij ook een beetje inderdaad om het praktische maar ook om de mooiigheid.
     
  5. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Wij hebben de Petit Amelie, de 'Alain' versie (Grijs ipv wit bij de Lily)

    Nog niet in gebruik, maar hij staat wel al even ineen. Wij hebben een hoge boxspring en deze co-sleeper was een van de weinige opties! Hij past ideaal!
    Vond het ook een mooie prijs.

    Enig nadeel is dat hij niet vaststaat. Maar we gaan het bedje tussen ons bed en de muur klemmen.
     
    moonroosje vindt dit leuk.
  6. moonroosje

    moonroosje Actief lid

    16 jan 2014
    208
    5
    18
    Ah top. waarom heb je de grijze kleur gekozen? Wow dat is handig. Wij hebben geen boxspring, maar vind de prijs zon groot verschil. Ons bed is 48 cm hoog.

    Hij hoeft volgens mij niet vast te staan.
     
  7. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Omdat dat mooier in onze kamer past dan de witte versie :)

    Dat hij vast staat is toch wel het veiligste blijkbaar.. Maar dat valt altijd op te lossen he :)

    Dat er aan deze een hekje zit is dan ook weer handig, maakt ook amper geluid als je dat omhoog/omlaag doet!
     
    moonroosje vindt dit leuk.
  8. moonroosje

    moonroosje Actief lid

    16 jan 2014
    208
    5
    18
    Ah zoo. Dank voor je reactie.
    Wij hebben tijdelijk een oud wit houten bed, dus zou een witte misschien rustiger en mooier staan. Maar vind voor een jongetje een grijze stoerder haha lastig.

    Ja is idd wel het veiligste, maar niet noodzakelijk. Anders hadden ze wel riempjes ofzo bijgeleverd. ;)

    Wauw klinkt goed dat het amper geluid maakt bij omhoog en omlaag doen. Kan hij wel strak naast het bed staan? ook bij boven naar beneden doen van het hekje?
     
  9. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Heb even een foto gezocht :) Hij staat er mooi tegen, er is een kléine opening tussen de beide matrassen maar daar kan je een kleine opgerolde handdoek tussen leggen. Het is geen storende opening in elk geval!

    Met het hekje omhoog/omlaag gaat het ook wel denk ik, nog niet geprobeerd. Maar er staan wieltjes onder het bedje, dus je kan het altijd verplaatsen om even het hekje omhoog/omlaag te doen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • bedje.jpg
      bedje.jpg
      Bestandsgrootte:
      23,4 KB
      Weergaven:
      244
    moonroosje vindt dit leuk.
  10. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Wisselt heel erg, ligt aan de hoogte van 't matras. Die van ons is 65 cm hoog, dus die zet ik ook niet meer op klossen. De cosleeper van petit amelie kan tot 70cm

    Ik zou voor de cosleeper wel naar de normale maat van je bed kijken, niet naar de maat op klossen. Als je die er na de kraamweek weer onder uit haalt moet het ook nog passen.
     
    moonroosje vindt dit leuk.
  11. moonroosje

    moonroosje Actief lid

    16 jan 2014
    208
    5
    18
    Oh dat is lekker hoog. Wil ook wel ooit een boxspring, maar volgens mij is een goeie best duur he?
    Ja, ik wil ook van de normale maat uit gaan idd. Onze bed is nu 48 cm hoog.
     
  12. moonroosje

    moonroosje Actief lid

    16 jan 2014
    208
    5
    18
    Wauw wat een stoer wiegje zo. Super bedankt voor de foto!

    Groot gelijk dat je hem niet op klossen zet met zo'n hoogte.
    Ons bed is 48 cm hoog en de petit Amelie kan op 52 cm hoogte. Is wel aantal cm verschil.
    Hoe hoog staat deze cosleeper nu bij jullie? Echt op gelijke hoogte?

    Mag ik vragen waarom je voor deze cosleeper hebt gekozen en niet voor de Chicco bijv?
     
  13. moonroosje

    moonroosje Actief lid

    16 jan 2014
    208
    5
    18
    Bedankt voor je reactie. Groot gelijk dat je je bed niet meer neerzet op klossen. Hoe hoog staat de cosleeper nu naast je bed?

    onze bed is 48 cm hoog en de petit Amelie kan dan 52 cm hoog. Dan mis ik wel een paar cm verschil. maar of dat erg is.
     
  14. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Ik woon in België, hier word de wieg nooit op klossen gezet..

    Goh geen idee hoe hoog hij juist staat, kan dat morgen wel even nameten? Maar hij staat volledig gelijk met onze matras ja. Op de site van Petit amélie vind je de verschillende hoogtes waarop je het bedje kan zetten (Met en zonder wieltjes). Ik heb dit op voorhand nagemeten zodat het zeker gelijk zou staan. En het kwam ook mooi uit gelijk de site het zei!

    Wij hebben voor deze gekozen owv onze boxspring.. Die van Chicco is te laag daarvoor. En vind ik te prijzig. Hij wel wat groter dan de Alain denk ik?
     
  15. Nan87

    Nan87 Actief lid

    21 nov 2015
    444
    502
    93
    Hier ook petit amelie ipv chicco. De chicco kon niet hoog genoeg voor ons bed. Evt. op klossen (was niet nodig achteraf), kan ook niet met de chicco. Na ruim 6 mnd zijn we over gegaan op een cosleeper ikea ledikant
     
  16. Nan87

    Nan87 Actief lid

    21 nov 2015
    444
    502
    93
    Oh tip, zet de cosleeper aan je bed met zo'n 'spin' waar je vroeger je boekentas mee vast maakte aan je bagagedrager. Mijn dochter kon met 2 dagen uit de cosleeper kruipen :|.
     
  17. Bloemetje26

    Bloemetje26 Actief lid

    14 mei 2015
    133
    12
    18
    Wij hebben een bednest en gebruikt voor 2 kindjes nu. Super blij mee en je kunt hem ook makkelijk inklappen en meenemen op vakantie bijvoorbeeld
     
  18. Belle22

    Belle22 Bekend lid

    22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Ik heb ze beide gehad de next to me voor me eerste en de petit emelie voor me tweede en ik kan je heb de tweede aanraden! Vond hem echt super fijn! De zijkant gaat heeeel makkelijk omhoog en omlaag, en als je de wieletjes eronder laat dan kan je hem makkelijk verplaatsen echt super fijn!
     
  19. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Wij hebben de we too van babypark. Net wat goedkoper dan Chicco en werkt hetzelfde. Ik ben er super blij mee. Ik zou er met borstvoeding niet aan moeten denken dat ik 's nachts constant het bed uit moet stappen..
     
  20. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Simpel gezegd is chicco niet veilig net als samen slapen met een babynestje of beschermwanden in een ledikant, Dat bedjes rondom niet gesloten mogen zijn, heeft met het risico op "re-breathing" als je baby met zn neusje in het hoekje komt kleine kans,Maar als je moet kiezen zou ik voor de open gaan ook omdat de randen niet zo hoog zijn van de chico.
     

Deel Deze Pagina