Cruisen met kids

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Koraal82, 4 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.957
    1.313
    113
    Ik ben me aan het orienteren om op cruise te gaan met ons gezin. Kids zijn tegen die tijd 8 en 10 en we willen richting de noorse fjorden.
    Wie heeft dit eerder gedaan (mag ook ander gebied zijn) en welke cruise maatschappij is een aanrader? Ik ben zelf vaker met dinsey cruise weggeweest en die zou ik zo boeken echter voor ons vieren is het echt super, super duur.

    Tot nu toe lijkt aida of carnival wel een optie omdat kids daar tegen een goedkoop tarief mee mogen.
     
  2. Driessen21

    Driessen21 Bekend lid

    13 jan 2012
    922
    218
    43
    Vrouw
    Aida lijkt me een goede optie, is wel voornamelijk Duitstalig. Of mein schiff, ook Duitstalig, ik denk dat mein schiff iets ‘chiquer’ en luxer is dan Aida. Ik zou bij een reisbureau informeren waar ze ervaring met de verschillende rederijen hebben. Zij kunnen je dan het best informeren over wat passend is bij jullie (gezind) situatie
     
    Koraal82 vindt dit leuk.
  3. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.957
    1.313
    113
    Ik ben al bij Tui geweest en ik vond ze daar nogal opdringerig over mein schiff. Maar blijkbaar is het een onderdeel van tui dus dat verklaart veel :D
     
  4. Driessen21

    Driessen21 Bekend lid

    13 jan 2012
    922
    218
    43
    Vrouw
    Dat vind ik jammer.. heb zelf in het verleden jaren bij tui gewerkt en juist bij cruises is de juiste rederij vinden zo belangrijk. Wat past het best bij de wensen van de klant. Je zou ook naar MSC of Costa cruises kunnen kijken, maar deze liggen kwalitatief wel wat lager dan Aida bijvoorbeeld. Dit hoeft niet een probleem te zijn, maar aangezien je eerder met Disney hebt gecruised, is msc en Costa dan waarschijnlijk wel wat anders dan je gewend bent.. Je zou op zeetours.nl kunnen kijken/ zoeken naar cruises en op die manier wat rederijen met elkaar kunnen vergelijken. Norwegian cruise line zou wellicht ook nog een optie kunnen zijn (Amerikaanse rederij), maar die vaart niet heel veel richting de fjorden. Holland Amerika vaart ook naar Noorwegen, ook vanuit NL, maar weet niet of dat geschikt is ivm je kinderen. Dit hangt ook van de leeftijd vd kinderen af, ik zou hier met kids niet snel voor kiezen. Is wat formeler, maar ook dat verschilt weer per schip. Succes met zoeken!
     
  5. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.957
    1.313
    113
    Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ja ik vroeg aan die man waarom Mein Schiff zo goed was en toen zei hij 'omdat het bij Tui hoort' :rolleyes:. Holland Amerika vind ik idd niet geschikt voor de kids (tegen die tijd 8 en 10). Ik vind het vooral belangrijk dat er leuke dingen voor de kids te doen zijn. Ik had al gekeken naar de boten en die van Mein Schiff leken voor de kids iets minder leuk mar kan ook zijn dat ik net een boot heb bekeken die minder is.
     

Deel Deze Pagina