Cryo terugplaatsing vraag...lastig dilemma

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MED123, 30 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MED123

    MED123 Lid

    30 nov 2021
    67
    35
    18
    Vrouw
    Hallo,

    Speciaal aangemeld om deze vraag te kunnen stellen want ik weet het echt niet meer wat handig is...

    Ik heb IVF gedaan en bezig met cryo's terugplaatsen. Eerst kunstmatig cyclus maar vond ik niks en werd ook niks. Toen natuurlijk cyclus...na zes dagen na terugplaatsing echt rood bij het bruin verlies en echt al menstruatie krampen. Embryo was 4 dagen oud. Na 8 dagen nog krampen en bruin soms iets rood bloedverlies maar op gang komen doet het nog niet. Hele cyclus dit keer in de war terugplaatsing was al eerder dan ik verwachtte...normaal best een regelmatig cyclus...
    Maar nu is advies toch weer kunstmatig cyclus volgend cryo doen en dus is advies gelijk starten met progynova...

    Maar dan die twijfel omdat het niet doorzet wat als het nog wel positief kan worden die test? Al denk ik het niet want ik voel ook aan alles dat mijn menstruatie door moet breken...maar wat een dilemma.

    Ik ben erg bent naar ervaringen en wat jullie zouden doen

    Bedankt alvast!
     
  2. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik zou dan als je twijfelt, op je testdag nog eens testen, is die negatief dan contact op nemen met t ziekenhuis wanneer je mag starten met medicatie :)

    Of als je menstruatie wel goed doorbreekt.
     
  3. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    Jammer dat je terugplaatsingen tot nu toe niet succesvol zijn.

    Had je wel al een test gedaan de laatste keer?

    Persoonlijk zou ik pas weer voor een terugplaatsing gaan wanneer je cyclus weer normaal is (dus mogelijk een keer overslaan).

    Zelf ben ik nu ook bezig met een terugplaatsing van een cryo. Ik heb gekozen voor een kunstmatige cyclus. Ik had er de laatste tijd redelijk wat over gelezen en dit was een beetje mijn conclusie:
    - Indien het vruchtbaarheidsprobleem puur bij de man ligt en de vrouw een goede regelmatige cyclus heeft, dan is een natuurlijke cyclus een prima optie.
    -Indien het vruchtbaarheidsprobleem bij de vrouw ligt of wanneer de oorzaak onbekend is (zoals bij ons), dan heeft een kunstmatige cyclus de voorkeur.

    Verder heb ik nog wat langer gewacht totdat mijn cyclus weer redelijk stabiel was (was onregelmatig door het geven van borstvoeding). Toen het goed voelde, ben ik gestart met de cryo-behandeling en ben nu aan het duimen dat deze blijft plakken.

    Heel veel succes met je verdere traject!
     
  4. MED123

    MED123 Lid

    30 nov 2021
    67
    35
    18
    Vrouw
    Bedankt...inmiddels wel normaal doorgebroken dus nu denk ik maar starten met medicijnen.

    Ik wil liever zonder medicijnen maar dat raden ze echt af en ik wilde het toch proberen...vandaar nu 1x natuurlijk cyclus en inderdaad bleek lutale fase te kort. Cyclus lengte totaal is altijd wel normaal. Ik ga deze cyclus weer proberen maar na kunstmatig las ik altijd pauze in om even je lijf weer te laten ontgiften van de kunstmatige hormonen
     

Deel Deze Pagina