Cryo terugplaatsing in december; wie nog meer!?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Buko, 19 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Hoi meiden!

    Over een maandje is het zover; mijn eerste cryo tp! Het begint zo langzaamaan toch wel spannend te worden. Het idee dat ik over een maand gewoon zwanger zou kunnen zijn, wow. Zijn er meer meiden die dan voor een cryo tp gaan?
     
  2. Angel2005

    Angel2005 Bekend lid

    25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Hoi @Buko, ik hoop ook een terugplaatsing van onze eerste cryo in december. Morgen heb ik een gesprek met de arts maar aangezien mijn cyclus heel regelmatig is ga ik er stiekem wel een beetje vanuit dat wij in december een terugplaatsing krijgen.

    Hopelijk blijft 1 van je 3 cryo's mooi plakken en heb je geen nieuw ICSI traject nodig!
     
  3. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Wat leuk! In welk ziekenhuis lopen jullie? Zou je dan ook een tp krijgen in een volledig natuurlijke cyclus?

    Jullie hebben wel pech gehad met de eerdere ivf pogingen zie ik?
     
    Angel2005 vindt dit leuk.
  4. Angel2005

    Angel2005 Bekend lid

    25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Wij lopen bij het UMC (Utrecht). Vogens mij doen ze bij ons in natuurlijke cyclus maar wel Pregnyl voor exacte planning.

    Onze eerste twee pogingen zijn helaas mislukt inderdaad. Bij IVF 1 geen cryo's en nu gelukkig twee in de vriezer.

    Welk ziekenhuis zitten julie? En ook in je natuurlijke cyclus?
     
  5. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.236
    989
    113
    Vrouw
    Ik heb in december ook weer een cryo terugplaatsing! Helaas al nummer zoveel. Maar ja, er hoeft er maar 1 te zijn die het goed gaat doen en wie weet is dat deze wel! Ik heb volgende week maandag weer de eerste follikelmeting en bij mij gaat het ook in natuurlijke cyclus (wel met Pregnyl). Hopelijk weten we rond de kerst of deze gaat blijven plakken, dat zou echt super zijn.
     
  6. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Hier hopen we ook op een cryo terugplaatsing in december! We horen woensdag of dat gaat gebeuren en hoe :).
     
  7. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Dat hoor je bijna altijd he, dat er toch pregnyl wordt gebruikt. Wij lopen in het Erasmus. Bij mij ook een tp in mijn natuurlijke cyclus, maar dan ook echt zonder ook maar een enkele vorm van hormonen of echo’s. Alleen ovulatietesten..
    Vind dat best spannend, maar het zkh heeft er veel vertrouwen in\
     
  8. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Wat ontzettend zwaar moet dat voor je zijn.. Maar inderdaad; er hoeft er maar eentje te blijven zitten!! Hopelijk wordt dat deze.
    Waarom krijg je eerst een fm?
     
  9. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ook spannend! Waar hangt het vanaf of het door gaat en hoe?
     
  10. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Poeh, dat is best spannend, haha, daar ben ik teveel controlfreak voor, dat zou ik niet zien zitten.
     
  11. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Of mijn eierstokken nog vergroot zijn van de punctie of niet en zo niet, dan moeten we even kijken of ik natuurlijke cyclus een tp krijg (met echo's en pregnyl) of een kunstmatige cyclus.

    Ik vind het lastig, mijn zoontje is ook een cryo in natuurlijke cyclus (met echo's en pregnyl) maar dat is in die jaren wel een paar keer fout gegaan qua timing. Daar vind ik cryo's toch heel kostbaar voor. Kunstmatige cyclus is veel strakker qua timing.. maar ja, morgen nog maar eens overleggen.
     
  12. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik krijg in januari een cryo terug hoop ik. Nummer 6 dan alweer....vorig jaar december een curretage gehad....
    Ik doe enkel in kunstmatige cyclus scheelt mij een hoop stress of de timing wel precies goed genoeg is.
     
  13. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Heb je ook al eens een tp gehad in een kunstmatige cyclus?

    Wat ging er bij vorige keren wel eens mis qua timing dan? Want in principe heb je het ei van de eisprong niet nodig toch? Gaat vooral om de dikte van je bms?
     
  14. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Nee bijna niemand volgens mij... daardoor ga ik zelf ook wel twijfelen of het wel verstandig is :confused:
     
  15. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Wat een heftige tijd moet dat voor jullie geweest zijn zeg. Heb je de cryo's steeds in een kunstmatige cyclus teruggeplaatst gekregen?
     
  16. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja dat was idd heel erg slopend.....vreselijke tijd.
    Ben er echt jaar mee bezig geweest om dat te verwerken was er even helemaal klaar mee.

    Op 1 keer na steeds in kunstmatige cyclus gedaan en dat vind ik zelf het fijnste. Hoef ik niet te stressen of het wel het juiste moment was. Wij doen steeds 2 embryo's terugplaatsen als we die hebben en altijd dag 5 embryo's. We hebben nu nog 4 bevruchte eicellen in de vriezer die moeten dus nog door tot dag 5 altijd heel spannend weer
     
  17. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    De arts in Düsseldorf zegt dat de dikte niet zo van cruciaal belang is volgens de laatste onderzoeken. Hij zei "een goed embryo nesteld zich nog in een blok beton".
    Maar goed ik vind het ook altijd fijn als mijn slijmvlies mooi dik is. Wat wel heel belangrijk is is of je genoeg progesteron aanmaakt, de progesteron zorgt ervoor dat je baarmoeder ontvankelijk wordt voor een embryo. "The window of implantation" Google dat maar eens. Als je dat moment voorbij bent kun je terugplaatsen wat je wilt maar zal dan niet meer kunnen innestelen.
    Met hormonen in kunstmatige cyclus hoef ik me geen zorgen te maken of de hormonen wel kloppen allemaal. Dan is het nog wachten tot het goede embryo blijft zitten....
     
  18. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ja kan ik me voorstellen hoor.. Helemaal als je zo'n tijd bezig bent! Bij ons zijn ze al ingevroren op dag 5. De vorige (verse) tp was wel vier dagen oud.
    Het ziekenhuis zegt bij ons dat de kans met cryo's zelfs iets hoger is, wellicht omdat de embryo's al bewezen hebben sterk te zijn.

    Ik snap alleen nog steeds niet waarom het moment zó precies komt?:eek:
     
  19. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ah zo, en de hoeveelheid progesteron neemt heel snel af na je eisprong oid?
     
  20. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ik ben in mijn vorige cyclus wel geprikt op progesteron, op dag 23. Uitslag was ok. Maar dat zegt dus nog niets..
     
    Juffie26 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina