Cryo terugplaatsing in december; wie nog meer!?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Buko, 19 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    @Juffie26 heb jij redenen om aan je eigen hormonen te twijfelen?
     
  2. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Het is een samenspel tussen progesteron en oestrogeen dat ervoor zorgt dat de baarmoeder ontvankelijk wordt. Mijn progesteron is ook prima. Maar toch voelt het voor mij fijner in een kunstmatige cyclus.

    Onze embryo zijn ook altijd dag 5 bij tp. Maar worden na bevruchting meteen Ingevroren. Ik mag geen verse tp omdat ik 1x overstimulatie heb gehad.
    Düsseldorf vertelde me dat ze in de toekomst helemaal geen verse tp meer gaan doen maar alleen maar cryo's. Dit omdat er volgens onderzoek het beter zou zijn om embryo's in een rustig lichaam terug te plaatsen en niet in een nog herstellend lichaam van de punctie.
    Dus idd hij zegt ook dat de kans met cryo zelfs beter is. Ik heb nu in totaal 5 embryo's terug gehad 1x 1 en 2 x 2 embryo's.
     
  3. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Nee helemaal niet zelfs. Heb perfecte cyclus elke maand, precies 2 weken na mijn eisprong mijn menstruatie en mijn amh is (erg) hoog, mijn slijmvlies is altijd mooi dik in mijn eigen cyclus ook niets mis mee. Er is wat fertiliteit überhaupt niets mis aan mij maar aan mijn man helaas vandaar icsi.
    Maar toch bezorgd een natuurlijk cyclus mij teveel stress....
    Ik vind een kunstmatige cyclus een stuk "relaxter" in hoeverre dit relax is....

    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/1424330/

    Hier staat (wel in het Engels) uitgelegd wat die window of implantation is.
     
  4. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Dat klinkt eigenlijk wel logisch. Herstellend van punctie en een hoop hormonen..
    Ik merk dat ik er weer even helemaal in moet komen. Cryo tp is toch weer heel anders dan een tp achter een punctie aan. Voor deze eerste poging laat ik het toch maar even gebeuren denk ik. Als het zkh er vertrouwen in, moet ik dat ook proberen te hebben.

    Wat is de reden dat jullie in Düsseldorf lopen?
     
    Juffie26 vindt dit leuk.
  5. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Thnx, had er al het eea over gevonden. Bij ons ligt het ook aan mijn man.
    Je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt toch! Heb je er wel vertrouwen in?
     
  6. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Mmmmm merk dat vertrouwen in mijn lijf steeds minder wordt terwijl ik helemaal in orde ben dus zou moeten kunnen...
    En zeker altijd doen wat beste voelt zeker absoluut
     
  7. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    De reden voor Düsseldorf is dat wij ons daar beter gehoord en begrepen voelde dan in Nederland destijds het geval was. Mijn man heeft geen zaadcellen en via Düsseldorf konden we een micro tese doen, de kans op zaadcellen vinden is dan veel groter. Gelukkig was dat voor ons ook positief na de operatie en zijn er in 2012 toen 10 rietjes zaad ingevroren waarvan er nu nog 6 over zijn. Verder vonden we de aanpak daar persoonlijker en vrouw vriendelijker. Het spuit schema wordt helemaal persoonlijk voor mij gemaakt, omdat mijn amh erg hoog is weten ze beter te sturen hoeveel en wat ik nodig heb. Zo gebruiken ze daar in elk geval bij mij geen pil om de cyclus stil te leggen. Ik begin op dag 4 van mijn menstruatie met puregon, daarna komt daar 4 dagen cetrotide bij om de eisprong te remmen en als trigger voor de punctie spuit ik decapeptyl. Ik mag geen hcg gebruiken wegens overstimulatie dat ze ten alle tijden willen voorkomen. Ik spuit alles in totaal maar 12 dagen en dan heb ik al de punctie. Meestal heb ik met een punctie tussem de 19 en 24 eicellen. Ook een reden was de punctie onder narcose en een aantal dingen die ze daar al wel doen en in NL niet. Vooral de tijd en de persoonlijke aandacht hebben veel gedaan voor ons.
    We zijn in 2011 begonnen in het Radboud maar voelde ons daar totaal niet gehoord, en ook totaal niet fijn. Hele koude zakelijke aanpak tenminste toen wel in 2011. We dachten maar 1 ding hier gaan we niet verder mee. De gyneacoloog vroeg nog heel geïrriteerd toen we ons dossier vroegen omdat we verder wilde "wat denken jullie daar dan te gaan vinden" nou op zijn minst een stukje vriendelijkheid. En idd Düsseldorf voelde en nog steeds voelt als een warm bad waar we alle vertrouwen in hebben.
    Nu nog een goede embryo en portie geluk....

    Ps: we hebben van onze 1e icsi poging in Düsseldorf een prachtige dochter mogen krijgen die nu in december (gelijk met mij jarig is) 6 wordt. Mijn mooiste beste verjaardags cadeau ooit ♡
    Terwijl die muts in Nijmegen zei "neem maat wat folders mee over donor en adoptie de rest wordt niks" echt we stonden perplex buiten daarna....dacht echt huh wat zei ze nou eigenlijk. Nou dat "wordt niks" is nu een prachtige 6 jarige dochter met eigen zaad van mijn man, dolgelukkig mee.
     
  8. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Nou, mijn eisprong is 2x een dag eerder geweest. Dus dan zou ik op dag 6 een dag 5 cryo terug krijgen en die pogingen zijn gecanceld omdat ik dus echo had gevraagd omdat ik zeker wist dat die geweest was. Naja het kost een hele hoop stress, laatste moment gecancelde poging, niet fijn!

    En als ik dan zo het verhaal van juffie lees.. denk dat ik toch ook kunstmatig ga vragen. Ik wil gewoon optimaal.. zijn toch erg kostbaar, onze cryos.
     
  9. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dit had ik precies ook zo.
    Het bezorgde mij in mijn natuurlijke cyclus teveel stress, teveel echo's en teveel onzekerheid. En ik merkte dat ik dat in kunstmatige cyclus helemaal los kon laten alles was voor mijn gevoel optimaal en ik hoefde me daar geen druk om te maken voor mijn gevoel.
     
  10. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    @Juffie26 jullie hebben ook al een mega traject achter de rug zeg. Wij voor onze zoon ook zoiets. Al doen wij icsi vanwege een probleem met mijn eicellen.
     
  11. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ja dat laatste is ook veel waars
     
  12. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja klopt....en wordt steeds zwaarder vind ik. Je wilt zo graag maar het wil gewoon niet lukken het vreet echt aan me.....
    Maar ja de aanhouder wint gaan we maar vanuit....
     
  13. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Respect hoor, voor die loodzware trajecten!

    @Juffie26 wat een vreselijke ervaring hebben jullie dan gehad hier in Nederland. Vind dat je dat echt vaak hoort van mensen. Zelf heb ik die ervaring gelukkig helemaal niet.
     
  14. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Een dag eerder dan dat je ovulatietest positief was?

    Pff, lijkt me sowieso echt super stressvol als je poging ineens gecanceld wordt.. :eek: En verschrikkelijk zonde van de cryo!
     
  15. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Hoe langer het duurt hoe meer het je in beslag neemt denk ik hè.. Wordt dan steeds moeilijker om op je lijf en een goede afloop te vertrouwen. Door zo'n traject zit je er ook zó bovenop.

    Laten we er zeker vanuit gaan dat het uiteindelijk lukt!!!
     
    Juffie26 vindt dit leuk.
  16. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Daar gaan we voor!
    Dat we deze groep dan maar omkunnen zetten naar "uitgerekend in...."
     
  17. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Jaa, ik hoop het echt heeeel erg!!
     
  18. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Gesprek en echo was goed! Eierstokken waren niet meer vergroot. Een volgende punctie wordt wat anders aangepakt (al is die hopelijk niet nodig natuurlijk), omdat een van de eierstokken achter m'n baarmoeder lag was het prikken zeer moeilijk en pijnlijk. Krijg dan evt ook pijnmedicatie.

    Verder krijg ik volgende week een echo om te kijken of er ei groei is, zo ja dan gaan we volgen en een tp in natuurlijke cyclus plannen. (Wel met echo's en pregnyl) Zo nee, wachten we menstruatie af en ga ik over op een kunstmatige cyclus voor een tp.

    Al met al prima dus.
     
    Juffie26 vindt dit leuk.
  19. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ja hoop ik heel erg mee!
     
  20. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Oh goed zeg, fijn!! Heb je helemaal geen pijnmedicatie gehad tijdens de punctie!? :eek:
     

Deel Deze Pagina