Ongeveer een jaar geleden heb ik een account aangemaakt op een app voor cryptomunten. Om te kijken wat het was er €100,- opgezet. En na de eerste weken weinig meer mee gedaan. Na de verkiezingen in Amerika zijn ze nu flink meer waard. Geen wereldbedrag natuurlijk met €100,- als start Maar wat doen jullie met crypto? echt handelen of gewoon laten staan in de hoop dat het over vijf of meer jaren een vermogen waard is zoals het ooit met Bitcoin was. en als je handelt hoe kun je dan voorspellen dat je er winst op maakt. Wanneer zijn de goede momenten en hoe kom je dat te weten. Het voelt als zonde om nu mijn 0,00000 zoveel crypto te verkopen. Om er geld mee te verdienen moet je toch meer investeren eigenlijk. Soort massa = kassa idee.
Ik laat staan. Ik heb jaren geleden gekocht dus er staat echt een mooi bedrag. Zeker sinds de afgelopen weken. Vrienden van ons handelen iedere dag. Hebben hun baan opgezegd en zijn inmiddels dik en breed miljonair. Heb geprobeerd de uitleg te volgen, maar het is duidelijk niets voor mij.
ja ik neig dus ook naar laten staan omdat ik niet begrijp hoe je op de juiste momenten kan verkopen/kopen. Buiten dat heb ik geen grote bedragen om ermee te ‘spelen’ en al helemaal niet over. Ik wil het alleen doen met geld wat ik kan missen omdat het ook helemaal mis kan gaan. maar je hebt het gevoel dat er meer uit te halen is. Zeker nu het startbedrag meer dan de helft is verdubbeld. Maar rijk zal ik er niet mee worden met die €100,- denk ik. Dan moet je er toch wel meer in stoppen en er wat mee doen.
Ik laat het staan tot maart, dan verkoop ik het. Denk dat het dan zo een 30/40% zakt en daarna koop ik weer in. Dan zal het altcoin seizoen echt beginnen volgens collegas maar zelf snap ik er ook niet veel van. Hier ook niet zoveel maar maak de laatste 2 weken goede winst Mijn doel is om genoeg te hebben voor een nieuw autootje uiteindelijk Ik wou vorige week mijn Cardano verkopen maar een collega smeekte me bijna om het niet te doen dus niet gedaan en heb er geen spijt van. ik luister nu gewoon naar hem.
Ha wat een leuk topic! Wij zijn er recent mee begonnen. Mijn man had al jaren 200 euro er in staan. Ik heb de afgelopen 4 dagen 1000 er in gezet. En hij nog een keer 500 Probeer er elke dag over te lezen maar vindt t mega ingewikkeld. Ik had gelezen dat een bepaalde Clint hoge verwachtingen had dus daar 250 in gestopt gisteren. Daar heb ik nu €60 winst op. Mijn man verklaarde me gisteren voor gek, maar blijkbaar toch een goede gok. intentie was voor ons beiden ok het te laten staan komende jaren. Maar zei vanochtend al dat als we er zouden gaan handelen dat er de boodschappen dagelijks gratis hadden (en dat kun je dan ook leuk sparen wat je dan overhoudt). Vooralsnog vind ik t vooral erg ingewikkeld maar wel mega verslavend. Wij hebben ook gezegd dat we alleen het geld er in willen doen wat we eventueel kunnen missen mochten we het kwijt raken. nou ja, je hoopt natuurlijk in een nieuwe bitcoin te investeren, zal wel een utopie zijn haha
Ik handel er bijna nooit mee, en laat het dus staan. Mijn crypto vermogen is ondertussen 3x zoveel waard geworden. Nu maar hopen dat de nieuwe bitcoin er ook bij zit, en dan net bij een crypto soort waarvan ik er een paar honderdduizend heb... Want dan verkoop ik de boel wel direct.
Het lijkt me zo leuk om te gaan doen! Maar… waar begin ik? Hebben jullie ook tips over wat je moet lezen of waar je je in moet verdiepen voordat je ermee kan starten?
niet echte tips want weet er zelf ook niks van. Maar mijn man heeft Wallet op bitvavo. Vervolgens ben ik gaan googlen over de verwachtingen per munt en daardoor dingen gaan inzetten. Heb expres ook een munt die 0,0000xx kost zodat als hij stijgt daar een grote klapper mee kan komen, maar die doet nu nog niet zoveel. Een bitcoin bijv is voor mij nu niet interessant meer omdat de kans dat hij x100 nu nog gaat denk ik niet zo groot is
Ik ben 4 jaar geleden begonnen op toen het hoogtepunt van bitcoin. Meerdere soorten crypto gekocht en dus heel veel verlies gemaakt (rond de 3000 euro gok ik ). Daarna me gaan inlezen. Nu heb ik de afgelopen 4 jaar steeds iets bijgekocht en ondertussen heb ik wel wat winst. Ik ben in iedergeval van plan een groot deel van bitcoin te houden en de rest allemaal te verkopen als bitcoin rond de 150k is . Er komt een moment dat het weer flink gaat zakken . Voor bitcoin zelf maakt dat voor de langere termijn misschien niet zoveel uit als je vasthoudt maar alle andere munten wel. Ik heb in het verleden bijvoorbeeld ada gekocht toen hij tegen de 3 dollar waard was. Ondertussen al allemaal verkocht maar als ik had nog had zou hij dus nu nog 3x moeten stijgen om mijn investering van toen eruit te halen. De meeste winst die ik heb gemaakt is op Solana en Rune.
Ik doe niet aan crypto maar ik beleg in dividend-aandelen. Maar ik denk dat algemeen geld: Weet waar je in investeert, dus lees je in wat de munt (of in mijn geval het bedrijf) inhoud. En ik leg periodiek (elke maand) in en houd vast. Ik houd me dus niet bezig met traden, want dat is gewoon een fulltime baan als je dat goed wil doen. Je moet alles (dus ook al het nieuws en weten wat het effect op de beurs is) elke dag in de gaten houden als je op een goed moment winst wil pakken. Daar heb ik geen zin in en geen tijd voor. En het zijn kleine beetjes bij mij hoor (beetje jouw categorie ), maar uiteindelijk levert het me meer op dan sparen, dus dat vind ik leuk.
Ik zou beginnen met op YouTube filmpjes kijken van crypto handelaren. Zelf vind ik Whatsnext fijn maar je hebt heel veel van dit soort channels zowel Nederlands als Engels. De vraag is alleen wil je echt gaan handelen of gewoon investeren. En vooral niet met geld wat je eigenlijk niet kan missen. Het kan nogal volatiel zijn.
Uit persoonlijke ervaring zou ik heel voorzichtig zijn met hopen op een 100x. Die kans is gewoon erg klein. Je moet je ook beseffen dat bitcoin op het hoogste punt ooit is dus alles stijgt op dit moment heel hard. Als bitcoin daalt met 5% bijvoorbeeld dan dalen al die andere munten makkelijk met 30-40% en dan is het heel lastig om weer winst te maken. Ik heb de afgelopen jaren best veel geld verloren. De komende tijd zal er nog wel rek /stijgingen in zitten verwacht ik maar ik ben wel voorzichtig geworden.
Ik handel een heel klein beetje met heel weinig geld. Ik vind het wel een geinige hobby. Drie jaar geleden heb ik voor €100,- aan bitcoins gekocht. Vorig jaar heb ik de helft met winst verkocht, en met die winst speel ik nu een beetje. Zeg maar voor €30,- kopen, en na twee weken voor €50,- verkopen. Die twee tientjes winst heb ik deze week in een nieuwe munt geïnvesteerd. Ik wou dat ik een paar duizend euro had hiervoor, maar tot die tijd speel ik met tientjes. De helft van mijn bitcoins van jaren geleden laat ik wel staan.
Veel mensen doen En En zeg maar. Ik heb ook hoog dividend aandelen naast mijn crypto’s. Gekocht in de coronadip en dat was een bizar goede keuze, terwijl ik nul verstand van aandelen had. Goed lezen en ook een beetje gokken. Ik heb 1 nieuwe cryptomunt toegevoegd 3 weken geleden, solana. Ik vermoed dat deze aardig groot kan worden. Maar is absoluut al een dure munt. Mn cardano’s gaan prima en oom dat mn ethereums ook nog even door het dak kunnen gaan, maar ik heb daar niet helemaal een goed gevoel over. Ik zie veel altcoins al gaan, maar ethereum niet. Verder doe ik bij zowel aandelen als crypto’s aan “buy the dip”. Storten ze in, mooi koopmoment voor het uitbreiden van je portfolio.
Zoals sommigen hier nu (willen) beginnen met crypto, zo zijn mijn vriend en ik in 2021 op eenzelfde soort moment begonnen. Nu lees je veel positieve geluiden omdat we in de bullmarkt zitten (de periode van enkele maanden waarin alles stijgt). De verwachting is dat in april-juli dit afgelopen is en alles weer gaat dalen, omdat dan de bearmarket eraan komt. Wij hebben in de afgelopen drie jaar veel geleerd, we hebben onze inleg enorm zien stijgen, maar door het niet te verkopen, daarna enorm zien dalen. Van mijn € 10.000 bleef € 3.000 over, maar je hebt pas verlies als je verkoopt, dus wij lieten het staan. En in de bearmarket (wat niet nu is) steeds wat bijgekocht. Soms met een stijging weer verkocht en later weer wat bijgekocht. Nu heeft mijn vriend met een inleg van 11.000 er ongeveer 21.000 van gemaakt en ik met inleg van 16.000 sta op 26.000. En nu zijn we steeds stukken aan het verkopen om onze winst veilig te stellen. Het is goed je te beseffen dat je nu eigenlijk al laat bent om in te stappen en dat wij dat drie jaar geleden ook hebben gedaan. Sowieso met Bitcoin, die staat al mega hoog nu. Wij weten inmiddels dat we nu de komende paar maanden moeten verkopen en rond april alles kwijt willen zijn. Dan wachten we tot de bearmarket weer komt en dan gaan we steeds beetje bij beetje coins inkopen, lezen welke tips voor nieuwe coins worden gegeven, zodat we er vroeg en goedkoop bij zijn. Dan kun je echt grote winsten maken. Maar beleggen in zowel aandelen als crypto is een leerproces waar je doorheen moet met stalen zenuwen en sta je eenmaal op groot verlies dan moet je het een lange tijd volhouden om dat te blijven staan. Totdat alles weer een keer gaat stijgen en dat kan dan lang duren!
Ja dat is een soort utopie die 100x dat begrijp ik. Denk dat dat de hoop van een ieder is haha. Heb er ook niet zoveel in hoor, over 3 dingen verdeeld gaat t om €1700. Ook omdat we ons tot Max €2000 comfortabel voelen om te verliezen, meer er in zetten en vervolgens verliezen zou ik heel verdrietig van worden…t blijft gokken voor ons
Zo doen wij het ook! Mijn Cardano’s hebben een gemiddelde aankoopprijs van € 0,60. Mijn XRP’s van € 0,60. En mijn Solana’s van € 63,00. Ethereum op € 1480,00. Maar om eerlijk te zijn heb ik ook crypto als Polkadot en Quant te duur gekocht in dit soort stijgende tijden, en daar nog steeds verlies op. Ik koop bij als ze een stuk lager staan, om mijn aankoopprijs naar beneden te halen. Ik ben nu langzaam steeds stukken van mijn winstgevende crypto’s aan het verkopen om mijn winst te pakken. P.s. Ik heb ook een leuk Noors aandeel gekocht: Hoegh Autoliners, deze is in waarde gestegen en keert een hoog dividend uit elke drie maanden. Op een gegeven moment heb je je aandelen al terug door het dividend.
Precies, hier hetzelfde verhaal! Als je nu instapt koop je ook alles vrij hoog in en als je niet snel (lees: de komende paar maanden) weer verkoopt sta je in de zomer op verlies. Dat is mijn verwachting. Daarom gaan we nu de komende periode veel verkopen.
Voor nu zou ik houden wat ik heb als ik jullie zou zijn. In maart is de verwachting dat de whales hun bitcoins gedeeltelijk gaan verkopen en het iets gaat zakken. Als Bitcoin zakt, zakt alles even mee en de verwachting dan is dat de whales met hun winst gaan inzetten op de altcoins en dan is het alt season echt begonnen, die duurt dan mogelijk tot de zomer, september,...dan verkopen. Dus nu houden, in maart verkopen, wachten tot de prijzen zakken en dan weer inkopen. Stel je hebt nu 1000 cardanos. Die verkoop je (geld hou je wel op je Bitvavo app bijvoorbeeld) en als de prijs van Cardano zakt koop je voor hetzelfde geld bijvoorbeeld 1300 cardanos in. Maar is altijd een schatting natuurlijk.
Ik heb mijn eerste Cardano’s (met gemiddelde aankoopprijs van 0,60) deze week verkocht op 1,08. De rest heb ik allemaal automatisch ingesteld op 1,50, 1,80, 2,20, etc……Dit is voor mij gevoelsmatig de beste strategie om toch wat winsten veilig te stellen. Je weet toch nooit wanneer het het beste moment is om te verkopen.