Curettage na missed abortion of pillen en binnenkort op vakantie.

Discussie in 'Miskraam' gestart door MevrouwH, 9 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    #1 MevrouwH, 9 sep 2019
    Laatst bewerkt: 9 sep 2019
    Vanochtend heb ik bij 9 weken echo te horen gekregen dat het kindje al 2 weken overleden is. Het was nog maar 4 mm, veel kleiner als de eerste echo bij 7 weken waarbij we gewoon een kloppend hartje hebben gezien. Helaas is dit al de 2de missed abortion dit jaar. Afgelopen Januari bij 8 weken een echo gehad en kindje net ervoor overleden. Voor mijn zoon 2 vroege miskramen gehad. Morgen een gesprek bij de gyn over hoe nu verder. Onderzoeken of niet. Ik wordt in januari 38. Ik begin me nu wel zorgen te maken.

    Vandaag over 2 weken zit ik in het vliegtuig naar Kreta. Bij de vorige missed abortion heb ik twee weken gewacht en toen pillen meegekregen. Gelukkig was het zelf al half half begonnen en heeft de eerste pil(om het hormoon te laten dalen) het laatste zetje gegeven. Heel eerlijk, ik ben doodsbang voor die wee opwekkende pillen. Niet voor de pijn want op een natuurlijke manier doet het ook verschrikkelijk zeer maar meer voor veel bloedverlies en spoedcurretage. Ik neig nu naar een curretage op korte termijn ivm mijn vakantie. Ik heb geen zin in megaveel bloedverlies op vakantie of een incomplete miskraam.

    Hebben jullie ervaringen of dergelijke wat betreft een miskraam voor de vakantie?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.080
    113
    Vrouw
    Wat een bar slecht bericht :( sterkte :(

    Je kan ook zeggen nu pillen en als je volgende week maandag niet schoon bent gelijk door voor curretage? Maar je als de gyn je laat kiezen en je voelt je echt beter bij curretage zou ik daar gelijk voor gaan.

    Ik heb 6 weken na mijn bbz, 20 dagen bloedverlies gehad tijdens de gehele vakantie. Was warm, ik kon niet zwemmen en kon geen maandverband meer zien. Echt vreselijk. Voelde als een extra afstraffing
     
  3. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Dat lijkt me inderdaad helemaal niet prettig. Ik weet even niet wat ik nu moet. Ik heb wel al een beetje buikpijn dus misschien komt het vanzelf wel een dezer dagen.
     
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.818
    5.562
    113
    Vrouw
    Ach wat ontzettend verdrietig. Ik heb in mei een misses abortion gehad van een tweeling bij 9,5 week en bij 10,5 week de miskraam. Eerst ene week afgewacht en toen toch de pillen genomen. Alles leek eruit, veel verloren. Dag voor de vakantie nog een echo.... 1 vruchtzak en vruchtje verdwenen, maar de andere zat er nog. Heb die middag de vakantie meteen moeten annuleren omdat ze vanuit het ziekenhuis toch het dringende advies hadden niet op vakantie te gaan ivm vliegreis. Wederom pillen gekregen en een week later gelukkig wel alles kwijt. Als je zo dicht voor je vakantie zit zou ik toch kiezen voor curretage. Heel veel sterkte de komende tijd!
     
  5. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Dank je...en wat vreselijk voor jou. Een tweeling verliezen.

    Ik ben echt toe aan die vakantie. Ik ben blij dat ik die nog in het verschiet heb na dat zware klotenieuws van vanochtend.
     
  6. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.779
    113
    Overijssel
    Sterkte!
    Bij mijn 2e miskraam werkten de pillen niet en heb ik een curretage gekregen.
    Als ik dit de 1e keer had geweten had ik die curretage meteen gedaan ipv dat bloedbad met die pillen...
    Heerlijke narcose gehad en geen centje pijn en nauwelijks nabloeding.
    Ik raad het echt aan!
     
  7. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.805
    7.133
    113
    Vrouw
    Geen ervaring met curretage of pillen, hier is het zelf op gang gekomen (echo ivm bloedverlies, toen nog wel een vruchtje te zien; anderhalve week later weer een echo en toen was het vruchtje al weg ookal heb ik vrij weinig bloedverlies gehad). Maar wou je wel even een dikke knuffel geven en veel sterkte wensen ❤
     
  8. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.864
    7.809
    113
    Amsterdam
    Wat ik toen heb gedaan, is wel de pillen genomen en een week ervoor de curretage wel in laten plannen. Mochten de pillen dan niet gewerkt hebben dat ik niet de miskraam kon krijgen op vakantie. Gelukkig deden de pillen hun werk, wat je je echter wel moet realiseren met pillen en de curretage zolang je bloed verliest mag je niet zwemmen. Geen idee of dat fijn is met vakantie, dan zou je juist kunnen overwegen de vakantie wel uit te stellen zodat je gewoon helemaal volledig van de vakantie kan genieten,
     
  9. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    De vakantie uitstellen is helaas geen optie. We gaan met vrienden en is al betaald. Tenminste de vlucht kan niet meer geannuleerd worden. In het ergste geval kunnen we niet gaan en zijn we een deel kwijt maar dat wil ik eigenlijk voorkomen door tijdig in te grijpen. Het niet zwemmen is jammer maar niet onoverkomelijk. Ben wel toe aan vakantie eigenlijk.

    Ik ben bang van die pillen aangezien het lichaam het zelf nog helemaal niet doorheeft. De vorige keer was dat wel al zo al zette het toen niet door. Toen was de mifegyne genoeg. Belangrijk is dat ik ook een baarmoederafwijking heb die nog nader onderzocht moet worden hoe dat er er nu precies uitziet. Misschien kan dat wel tijdens de curretage. Vandaag even de opties bespreken
     
  10. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik heb een missed abortion gehad in januari en hoopte dat mn lijf t zelf zou oplossen maar helaas. Na zoveel wwken en maar 1 week licht bruinverlies zat alles er nog. Vanwehe de verhalen over de pillen wilde ik due absoluut niet. Ik vond de curettage uiteindelijk ern hele prettige ervaring rn zou er zo weer voor kiezen.
    Als ik tegen een vakantie aan zat zou ik zeker voir een curettage kiezen.

    Iig heel veel sterkte, wat vreselijk dat t nu 2x mis is gegaan!
     
  11. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Ja ik neig ook naar een curretage terwijl ik dat ook niet zo vind maar je moet toch wat. De vorige keer heb ik gewacht maar dat kan nu gewoon niet. Voor mijn zoon heb ik twee vroege miskramen gehad. Toen geen kloppend hartje gezien en begon met af en aan bloedverlies en ging vroeg fout, maar misschien is dat ook wel een indicatie dat we het verder moeten onderzoeken.

    Ik zie dat je weer zwanger bent. Wat fijn!
     
  12. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.818
    5.562
    113
    Vrouw
    Ik snap dat je je vakantie niet wilt annuleren, maar je geld ben je niet kwijt hoor. Tenminste als je een annuleringsverzekeirng hebt waarin dit gedekt is. Wij hebben alles teruggekeregen, vliiegtickets, hotelkosten, parkeerplaats Schiphol, stoelreservering vliegtuig, echt alles. Had uiteraard wel ene verklaring van het ziekenhuis meegekregen.
     
  13. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Wij hebben geen annuleringsverzekering want het hotel was tot een dag van tevoren kosteloos te annuleren. Het risico met de vlucht durfden we wel aan.
     
  14. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.938
    12.413
    113
    Vrouw
    Ik zou voor de curretage gaan, ik heb eind feb een MA gehad, en ben gelijk voor curretage gegaan, en dat is me goed bevallen, vraag wel of ze met echo willen doen zodat ze goed locatie zien van vrucht ivm je afwijking. ( ik denk dat ze dat wel doen maar voor zekerheid ) bij mij hebben ze ook met echo gedaan vanwege me afwijking aan de baarmoeder
     
  15. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    We zijn net terug uit het ziekenhuis. Ons bloed is afgenomen voor chromosoom onderzoek in het Aumc. De uitslag duurt een maand of 2. Mijn gyn zei gelijk al, dit moeten we nu gaan doen. De kans dat er wat uit komt is heel klein maar dan weten we dat tenminste.

    Ik heb weer medicatie gekregen om het op te wekken. Aangezien ik een beetje bang ben voor die wee opwekkende toestand(niet voor de pijn maar voor het vele bloedverlies) neem ik nu eerst een pil om het hormoon af te breken en hoop dat dat net als de voorgaande keer voldoende is. Zo niet moet ik vrijdag toch de pillen gebruiken. Maandag wordt er gekeken of ik schoon ben. Zo niet dan nog genoeg tijd voor de vakantie om in te grijpen met evt een curretage.

    Eigenlijk voelt deze keuze nu wel goed. We hebben het er uitgebreid met de gyn over gehad en heeft echt de tijd voor ons genomen en nogmaals gekeken naar het vruchtje. Het vruchtje is al geslonken en er was al bloed in de baarmoeder te zien. Ook begint de vruchtzak al
    Los te laten ven de wand. Onder deze omstandigheden durfde ik de pillen wel aan. Vooralsnog hoop ik dat alleen de Migegyne genoeg is. Ik ben nu bij de super aleve feminax inslaan en wat lekkers voor op de bank. Neem ik zo de pil in en met verstand op nul TLC kijken ofzo.
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  16. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Wat lief, dank je wel.
     
    Mim89 vindt dit leuk.
  17. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Ik ga nu toch eerst voor de pillen. En hoop dat het na dit weekend klaar is. Welke afwijking heb jij?
     
  18. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Ik ben ook bang voor een bloedbad maar ik heb nu al wat menstruatiepijn en neem nu alleen nog maar de pil die het hormoon laat dalen. Ik hoop bij godsgratie dat ik vrijdag die pillen niet meer hoef te nemen
     
  19. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte❤️
     
  20. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.938
    12.413
    113
    Vrouw
    Zoals nu lijkt hartvormig met tussenschot die niet helemaal doorloopt.
     

Deel Deze Pagina