Curettage

Discussie in 'Miskraam' gestart door ChanelD, 26 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ChanelD

    ChanelD Lid

    28 jul 2017
    43
    3
    8
    Vrouw
    Afgelopen maandag helaas een curettage moeten ondergaan.
    Ik heb op de eerste dag na helemaal geen bloed verlies gehad, ook geen buikpijn. Ik voel mij dus goed.
    Ik heb begrepen dat je niet perse bloedverlies hoeft te hebben. Waar ik wel mee zit is het volgende;
    De arts vertelde dat ik niet terug hoef voor een controle als de zwangerschapstest over 3-4 weken negatief is en ik geen zwangerschapssymptomen meer heb (ik heb helemaal geen symptomen gehad dus kan het dan niet vergelijken).

    Betekent het als de test negatief is dat de baarmoeder dan ook echt schoon is? Of kunnen er toch nog restweefsels zitten? Of zal het dan eruit komen als de menstruatie doorkomt? Weet iemand dat?

    En hoe snel na de curettage mochten jullie weer proberen zwanger te worden?
     
  2. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik zou voorlopig even afwachten. Bloedverlies kan ook later nog komen. bij restweefsel heb je meestal bloedverlies en of testen die inderdaad niet wit worden omdat het restje je hcg niet of heel langzaam laat zakken.

    Ik heb 3x restweefsel gehadna curretage ( had een afwijking in m’n baarmoeder die dat veroorzaakte)
    Nou dat heb ik echt wel gemerkt. Veel bloedverlies complete miskraam eigenlijk. En 2 x een baarmoederinfectie hierdoor gehad.
    Keren dat ik schoon was geen klachten gehad.
    Sowieso zou ik het een week of 6 afwachten. In de tussentijd wel in de gaten houden dat je geen koorts of te veel bloedverlies hebt. Maar dat zullen ze je verteld hebben. Als je na een week of 6 twijfels hebt of oid kun je altijd even bellen. Meestal start je cyclus na een tijdje weer op en kun je opnieuw proberen als je daar aan toe bent.
     
  3. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik had na de curettage ook weinig bloedverlies dus was erg bang voor restweefsel.
    Maar de zwangerschapstest was na een week of 4/5 negatief en ik kreeg een menstruatie en had ook geen klachten dus ga er niet vanuit dat ik restweefsel had(of zo minimaal dat het met de menstruatie mee kwam).
    Ik zou rustig een paar weken afwachten en jezelf in de gaten houden.

    Ik mocht een jaar niet zwanger worden, maar dat had niet met de curettage zelf te maken, anders mocht het vrijwel direct weer.
     
  4. ChanelD

    ChanelD Lid

    28 jul 2017
    43
    3
    8
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reactie! Het is mij duidelijk. Ik kreeg helaas niet veel informatie mee naar huis waardoor ik dus met deze vragen zat.
    Ik wil zo snel mogelijk weer zwanger worden. Ik wacht eerst mijn menstruatie af en dan zien we het wel.
     
  5. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Misschien ben ik een uitzondering. Maar bij mij waren de testen na curretage na 1 week alweer omowit (6+5).

    Vorige week helaas een miskraam die zelf op gang kwam na een MA en mijn testen zijn alweer bijna omowit (10+2).

    Bloeden beide keren binnen een week gestopt.

    Beide keren braaf 3 / 4 koppen frambozenbladthee per dag gedronken voor een snel herstel. Dat hielp me na 2 voldragen zwangerschappen ook weer goed herstellen.

    Van de vk mochten we er meteen weer voor gaan zodra het bloeden echt gestopt was, maar wel met gebruik van ovutesten (tempen deed ik altijd al), zodat bij een mogelijke zwangerschap vanaf eisprong gerekend kan worden.

    Als je test omowit is na curettage, kun je er vaak wel vanuit gaan dat alles schoon weg is.
     
  6. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Vervelrnd he, ik had dat ook. Moet je js vragen hier stellen, beetje raar. Ik hen dat toen wel later teruggegeven aan t ziekenhuis, hopelijk doen ze er wat mee. Bij mij zeiden ze trouwens toen ik vroeg of er restweefsel kon zijn dat t helemaal schoon was dus dat dat niet zou kunnen... beetje gek vobd ik dat omdat ik toch regelmatig heb gehoord dat dit wel voorkomt.

    Bij mij liep t overigens goed af, 4 weken na curettage weer ongi en daarna nog n keer en toen zwanger. Maar je cyclus kan behoorlijk van slag zijn, houd daar rekening mer (meer of minder bloedverlies, langet of kortere cyclus, langer of korter ongi, meer krampen etc). Hopelijk verloopt t allemaal voorspoedig bij je!
     

Deel Deze Pagina