Curly girl methode

Discussie in 'De lounge' gestart door Zuul, 1 jan 2021.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.509
    3.197
    113
    Vrouw
    Hallo dames!

    Het leek mij leuk om een topic hierover te openen zodat we tips en trucks kunnen uitwisselen met elkaar!

    Sinds kort ben ik begonnen met de curly girl methode en ik moet zeggen dat mijn haar al een stuk gezonder lijkt! Ik heb wel nog echt moeite met de juiste producten vinden, mijn haar lijkt aam het einde van de dag toch weer op mijn oude vertrouwde bosje stro:cry:
    Ik ben dus eigenlijk op zoek naar tips.
    Mijn haar eigenschappen zijn:
    Type 2c/3a
    Hoge porositeit
    Lage elasticiteit
    Fijn/dun haar.

    Ik gebruik nu shampoo+conditioner van shea moisture, leave in van aunt jackie en daarna de pure mousse van syoss+snot styling gel.
    Het zit hierna echt fantastisch maar aan het einde van de dag is het gortdroog en uitgezakt:confused:
    Ik heb gister opnieuw een final wash gedaan en daarna het masker van boucleme gebruikt.

    Alvast bedankt:)
     
  2. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.204
    744
    113
    home sweet home
    Hoi
    Doe ook aan cg methode. Ook nog zoekende wel of geen proteïne.... geen idee haha. Wel meer slag / curl. De “snot” zorg voor wat stevigheid voor mij, anders zakt het uit.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  3. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.196
    1.659
    113
    Leiden
    Hier nog een curly. Sinds een maand of 10 doe ik 'lazy' cg. Ik gebruik wel cg producten, maar plop niet meer en gebruik ook zelden de diffuser, het geeft mijn krul wel meer volume, maar kost mij gewoon te veel tijd.
    Ik gebruik shampoo van Petal Fresh Rosemary & Mint, conditioner van Love, Beauty and Planet en haarmasker van Andrelon met Cocos, dat doe ik ook regelmatig een hele nacht in (op droog haar).
    Qua styling gebruik ik een drupje leave in van KeratinShield, daarna wat glijmiddel bovenaan, tegen de pluis. Als gel gebruik ik salongel van de Action, die is vrij dik dus verdun ik met wat water en als mijn haar iets gedroogd is aan de lucht doe ik er nog Keratin mousse van Syoss in.
    Zo eens in de 3 maanden opnieuw een final wash, dat heeft mijn haar dan wel nodig.

    Bind je je haar op 's nachts en gebruik je een satijnen kussensloop? Dat helpt bij mij het meeste om mijn krullen mooi te houden.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  4. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.196
    1.659
    113
    Leiden
    Haha, wat bedoelen jullie met 'snot' gel? Ben nu wel benieuwd...
     
  5. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.204
    744
    113
    home sweet home
    Snot gel
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.155
    768
    113
    Hoi,

    Heb je gekleurd haar?
    Ik tob ook altijd met mijn krullen.
    Wat nu het beste werkt is om het een beetje met rust te laten.

    Heb het lang laten groeien en 2x de punten geknipt. Niet meer föhnen (gaat het juist van pluizen). Ik was het 2-3x per week waarvan 1x shampoo plus conditioner en de andere keren alleen conditioner. Dat laatste spoel ik niet uit.

    Ik was mn haar s avonds om 19u en droog het niet, even een handdoek eromheen voor de ergste druppels, 10 minuten aan de lucht laten drogen en dan in strengen draaien en bovenop vast zetten met klemmetjes. Dan volgende morgen pas loshalen en een bos mooie gezonde krullen. Tis ff oefenen met de dikte van de strengen en hoe vast te zetten. De eerste dag zit het dan echt goed en de tweede dag
     
    Zuul vindt dit leuk.
  7. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.509
    3.197
    113
    Vrouw
    Is echt fantastisch spul! Zorgt voor een harde cast en als ik dat er dan uit knijp als mijn haar droog is dan zijn mijn krullen superstevig, zacht en mooi. Alleen zakt het dus uiteindelijk wel uit maar ik denk dat dat te maken heeft met de andere producten.

    Mijn haar is al zo'n 9 jaar niet meer gekleurd en ik slaap altijd met een scrunchie in met een knot op mijn hoofd. Satijnen kussensloop heb ik niet, wel aan gedacht maar aangezien ik toch mijn haren uitspoel elke ochtend leek mij dat niet noodzakelijk.
    Ik gebruik ook geen föhn, laat het het liefste aan de lucht drogen.
    Ik ben 1 week voor de lockdown nog geknipt op een manier die goed schijnt te zijn voor je krullen.

    Ik lees ook dingen over met en zonder proteïne. Kijken jullie hier ook naar? Ik heb namelijk geen idee hoe je dat kan zien aan de producten die je gebruikt. :roflmao:
     
  8. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.155
    768
    113
    Ga dat 'snot' ook eens proberen, dank voor de tip! Is dat gewoon bij de drogist te koop?
    Spoel je elke dag je haar uit?
    Als ik het aan de lucht laat drogen gaat het super pluizen... Tis altijd lastig: kort knippen betekent meer krullen maar ook ontembaar. Lang laten groeien betekent dat de krullen er ook uit zakken. Ik ben dol op mn krullen maar alleen als ze meewerken...

    Een shampoobar is ook fijn voor krullen en voor het milieu. Alleen krijg ik er op den duur een erg droge hoofdhuid van.

    Ik ben 34 en zie af en toe een grijze haar. Dus op den duur moet ik het toch laten kleuren maar zo bang dat het dan helemaal een pluizebos wordt...
     
  9. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.509
    3.197
    113
    Vrouw
    Oeiii ik weet niet waar het allemaal te koop is, ik heb het online besteld. Ik gebruik echt super weinig, echt een ewrt qua formaat. Even mengen in mijn handen met wat water en erin doen met "praying hands" en dan een beetje knijpen. Laten zitten tot je haar droog is en dan het harde eruit knijpen. Tegen pluis kan je het eruit knijpen met een druppeltje olie.

    Er bestaat haarverf die volgens de curly girl methode is!

    Hoe vaak was je je haar met shampoo?
    Ik waste echt elke dag met shampoo. Nu sinds ik cg doe, doe ik om de dag wassen met een co-wash en de andere dag met shampoo. Daar ben ik al heel blij mee:roflmao:
     
  10. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.204
    744
    113
    home sweet home
    Bij beperkt deel van de Etos winkels verkopen ze snot of toko’s, anders online
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina