hartje klopt ineens veel sneller..

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door dromertje, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dromertje

    dromertje Actief lid

    18 apr 2007
    246
    0
    0
    Hoi,

    Ik ben nu 37 weken zwanger en moet wanneer het zover is in het ziekenhuis bevallen i.v.m. streptokok B en aantal keren blaasontsteking tijdens mijn zwangerschap. Nu heb ik een angelsound en hier luister ik altijd het hartje mee. Tijdens de pretecho ( net 27 weken) zei de echoscopiste dat het hartje niet sneller dan 171 mocht gaan. sinds die tijd tel ik af en toe de slaagjes omdat ik ook heb gelezen dat een versnelde hartslag op een een infectie met de streptokok bacterie bij het kindje kan duiden. Nu is het hartje altijd zo rond de 140/150. Maar 2 dagen is het ineens 165? ik maak me een beetje ongerust... moet ik hiervoor de gynacoloog bellen? of kan ik wachten tot a.s dinsdag want dan heb ik een afspraak. alvast bedankt.
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

    het is normaal dat het hartje soms wat sneller en soms wat langzamer klopt afhankelijk van of het kindje wakker is en beweegt of juist slaapt. Ik vind 165 niet zo'n probleem, laat het zelf luisteren gewoon zitten (blijkbaar wordt je er alleen maar bezorgd van) en laat het luisteren en interpreteren ervan gewoon aan de arts over.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina