Curreteren

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Naomy, 7 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naomy

    Naomy Actief lid

    12 nov 2005
    284
    0
    0
    Groningen
    Hai,

    ik heb ff een vraagje.
    Vanochtend slecht nieuws gehad dat het vruchtzakje bij 10 weken nog steeds leeg is.
    Ik heb besloten om me te laten curreteren, omdat mn lichaam me lang genoeg voor de gek heeft gehouden en de natuur zijn tijd heeft gehad het af te stoten.
    Maar nu zie ik er best tegenop eigenlijk.
    Zijn er meiden die me ongeveer uit kunnen leggen hoe dit in werking gaat?
    En last but not least...doet t pijn? :oops:
     
  2. caroline27

    caroline27 Actief lid

    3 jan 2006
    365
    0
    0
    hoi naomy

    ik weet het niet bij mij is het vanzelf gegaan maar de meiden hier waren er geloof ik niet negatief over. Volgens mij krijg je een roesje (lichte narcose) en voel je er bijna niets van . Ik denk dat de andere meiden meer weten . Ik wens veel sterkte met dit verlies , het is echt k.. om zoiets mee te maken . Ik heb het nog steeds soms moeilijk mee. Sterkte meisje .

    liefs caroline
     
  3. Naomy

    Naomy Actief lid

    12 nov 2005
    284
    0
    0
    Groningen
    Dankje meid.
    Zo ben je bezig met babyspullen en zo ben je bezig met een curretage :cry: erg raar allemaal.
    Bedankt voor je lieve woorden en jij ook heel veel sterkte!
     
  4. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Mijn eerste zwangerschap heb ik met 12 weken laten curreteren (vanaf 6 week wist ik dat het niet goed was gegaan, dus heb 6 weken gewacht met curreteren. Ik wilde de periode van dat normaal je je veilige grens over bent van 12 weken niet overgaan wetend dat het toch al niet meer goed was! Dit is nu 6 jaar geleden. Ik vond vooral de periode vooraf dood eng, omdat je niet weet wat je te wachten staat en vaak veel verhalen hoort dat je erge buikpijn daarna hebt. Toen ik wakker werd na mijn roesje voelde ik wel buikpijn, maar niet erger dan dat je hevig ongesteld bent bijvoorbeeld, het is akelig, omdat je weet dat ze binnen in alles hebben schoon gemaakt, maar je weet dat het wel goed is om daarna weer verder te kunnen. Thuis nog rustig aan gedaan, maar erger dan dat is het niet geworden qua pijn. Ik weet wel dat ik er best geestelijk even last van had! 5maanden later was ik opnieuw zwanger en heb toen een goede zwangerschap gehad en een gezonde zoon gekregen. En nu ben ik wachtend op een nieuw klein wondertje (onze laatste).
    Ik wens je heeeeel veel sterkte en beterschap na de curretage en dat je er ook net als ik niet zoveel last van zult hebben. Zorg wel dat je je tijd neemt voor jezelf, want het is niet allemaal niks, wat je voor je kiezen krijgt!!!
    En ooh ja, wat ze nog tegen mij zeiden was dat je voor de 16e week (bijna) altijd een mk krijgt! En als ik geduld had gehad dat mijn lichaam het ook zelf had afgestoten, weet niet of jij wat aan die info hebt, maar ik vond destijds net als jij zei dat mijn lichaam me lang genoeg voor de gek had en ik wilde het niet langer dragen op die manier!!
    Strekte met wat je ook gaat besluiten!!! Veel liefs Carry
     
  5. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hai,
    Heel erg wat je is overkomen. Ik heb het helaas ook meegemaakt. Ik heb van de zomer een curretage ondergaan. Ik moet zeggen het infuus deed pijn, de ingreep was geheel pijnloos. Heb geen pijn gehad en het bloedverlies was minimaal. Het was me dus alles meegevallen (lichamelijk dan).
    Ik wens je heel veel sterkte.
    Liefs Jenny
     
  6. marianne30

    marianne30 Actief lid

    18 jul 2005
    370
    0
    0
    kornhorn (groningen)
    ik heb in september een curretage gehad na een zwangerschap van 14 wk ik zag er ook heel erg tegenop maar het is me 100% meegevallen alleen het infuus deed een beetje zeer maar voordat ik het in de gaten had eigenlijks was ik al onder narcose na die tijd heb ik geen pijn gehad en heb eigenlijks niet gebloed na die tijd het is me heel erg meegevallen

    groetjes Marianne
     
  7. Cleo

    Cleo Actief lid

    1 nov 2005
    471
    0
    0
    Lieve Naomy,

    Ik kan mij goed voorstellen dat je voor curettage hebt gekozen. Je lichaam heeft je lang genoeg voor de gek gehouden.

    Ik heb mijn lichaam een week de tijd gegeven om het zelf te regelen. Morgen moet ik weer voor een echo; als het vruchtzakje er dan nog is dan wil ik ook zo snel mogelijk een curettage. Inmiddels zit het lang genoeg in mijn buik. Hopelijk kunnen we dan weer naar de toekomst kijken. Al zal het na twee miskramen een tijd duren voordat ik weer vertrouwen in mijn lichaam heb.

    Een curettage maakt me ook wel weer angstig. De verhalen die ik op het forum heb gelezen stellen me wel gerust. Veel vrouwen vonden het meevallen.

    Ik wil je heel veel sterkte en kracht wensen met dit verschrikkelijke verdriet.

    Liefs,
    Cleo
     
  8. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    hoi naomy
    Ik heb een aantal jaren geleden ook 2 mk achter elkaar gehad de eerste kwam na 6 weken vanzelf af geen pijn aan gehad de natuur deed zijn werk,echter de 2de mk was bij 11weken een leeg vruchtzakje en kwanm niet vanzelf af,heb me toen ook laten curateren viel reuze mee beetje last van het infuus,en erna een beetje buikpijn vergelijkbaar als mentruatiebuikpijn,maar voor mijn gevoel was ik nu goed schoon van binnen ,en na mijn eertse heb ik misschien altijd wel het idee gehad misschien zit er nog wel iets wat is achtergebleven maar goed ik wens je veel sterkte het komt allemaal goed en neem je tijd om het te verwerken en rust goed uit.
    groetjes jacky
     
  9. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi Naomy,
    Bij mij werd eind oktober vorig jaar een missed abortion geconstateerd bij de eerste echo. Ik heb toen twee weken afgewacht of het uit zichzelf zou loskomen, maar dit gebeurde niet.
    Van de gynaecoloog heb ik toen Cytotec-tabletjes gekregen (misoprostol, eigenlijk een maagzuurremmer maar die wekt ook weeën op bij een grote hoeveelheid). Daarmee is het grootste deel weliswaar losgekomen, maar het belangrijkste - het vruchtzakje - niet. Daarna ben ik alsnog gecuretteerd.

    Bij de curettage kon ik kiezen: ruggenprik of volledige narcose. Gekozen voor het laatste. En het is mij erg meegevallen, als er geen jodiumresten tussen mijn benen hadden gezeten had ik gedacht dat er niets gebeurd was. Ik ben ook welgeteld 20 minuten onder narcose geweest. Het enige waar ik last van had, is de plek waar mijn infuus heeft gezeten (narcose werd samen met vocht toegediend via infuus). Daarna nauwelijks meer last gehad van vloeien en helemaal geen kramp meer.

    Sterkte en groetjes, Wendy
     
  10. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Hoi Noamy

    Ik heb in januari een curretage gehad. Ik was ook erg zenuwachtig maar het is 100% meegevallen. Ook bij mij leek het net of er niets gebeurd was. Ook het infuus deed geen pijn. Heb bijna geen bloedverlies gehad erna. Wel was en is het psychisch nogal een klap die ik nog steeds niet te boven ben. Ik ben 2 dagen later alweer gaan werken en denk dat ik achteraf beter een paar dagen voor mezelf had moeten nemen. Ik wil je dat in ieder geval aanraden zodat je het even rustig kan laten bezinken. Nadat het gebeurd is is het toch weer een heel ander gevoel dan vanaf het moment dat je hoort dat het niet goed is.
     
  11. Naomy

    Naomy Actief lid

    12 nov 2005
    284
    0
    0
    Groningen
    Bedankt voor jullie positieve verhalen en lieve woorden! Doet me goed en geeft me hoop!
     
  12. Naomy

    Naomy Actief lid

    12 nov 2005
    284
    0
    0
    Groningen
    Ben vandaag naar de gyn geweest, hele lieve vrouw en goed geholpen.
    Ze wou me in eerste instantie weer afschepen met de natuur zijn gang laten gaan omdat dat minder complicaties zou hebben. Het komt niet vaak voor dat er wat gebeurt, maar het KAN wel.
    Ze wou eerst nog een week afwachten en dan een afspraak maken (waar weer een week overheen kan gaan). Ik heb gezegd dat ik dat erg vervelend vond en toch het liefst zo snel mogelijk geholpen wil worden...dit kon ze zich heel goed voorstellen en stond achter onze beslissing. Ook van haar kreeg ik weer een spoednummer mee, dat mocht het nog thuis gebeuren, en we vertrouwen het niet, dat we niet moeten schromen om haar te bellen...erg netjes!!!
    ik verwacht geen risico's, maar ze moeten het er gewoon bij zeggen.
    Kijk voor de gein es op een pakje paracetamol, wat voor complicaties je daarvan kunt krijgen ;) je gaat er nog net niet dood aan :(

    Anyway...ik kon eerst pas de 21e terecht (2 weken na het slechte nieuws) en vond dit nog te lang duren.
    Nu hebben ze daar hemel en aarde bewogen om me maandag te laten curreteren :D ...
    Het voelt zo dubbel, aan de ene kant een kl*te situatie natuurlijk, maar aan de andere kant toch blij dat ik er dan zo snel mogelijk vanaf ben en dat we weer verder kunnen gaan!

    liefs
    Naomy
     
  13. Tiets27

    Tiets27 Actief lid

    15 feb 2006
    196
    0
    0
    Administratief medewerker
    Omgeving Groningen
    He Naomy,

    Heb bij je andere onderwerp een berichtje voor je achtergelaten.

    liefs tiets
     
  14. Tiets27

    Tiets27 Actief lid

    15 feb 2006
    196
    0
    0
    Administratief medewerker
    Omgeving Groningen
    En Cleo,

    Veel succes morgen, curreteren valt reuze mee.

    liefs tiets
     
  15. mussie

    mussie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meis, allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen. Ik heb zelf gisteren een curretage gehad en lichamelijk viel het reuze mee.Het is geestelijk, je gaat zwanger het ziekenhuis in en komt er zonder iets uit en dat voelt erg leeg!
    Maar ik wil je alleen zeggen dat je nergens bang voor hoeft te zijn kwa ingreep, echt ik heb wel wat buikpijn gehad maar vandaag een dag erna alleen wat krampjes geen pijnstiller in hoeven nemen.Ook het nabloeden is al zo goed als weg. Meisje, ik kan je zenuwen niet wegnemen ik barste ook van de zenuwen maar geloof me het valt mee. Neem wel je rust ik ben nl vrij druk van mezelf en merk wel dat ik goed leeg gezogen ben door de zenuwen.
    Heel erg veel sterkte!
    Liefs, mussie
     
  16. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi Naomy, hoe is het gegaan maandag? En hoe gaat het nu met je?

    Liefs, Wendy
     
  17. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik zat net ook aan je te denken hoe het nu met je zal gaan.

    laat je gauw wat horen meis?
     
  18. mussie

    mussie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Naomy,
    hoe gaat het nu met je?
    Groetjes, mussie
     
  19. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    Hoi.. als je geen pijnen wil kan je beter cureteren.. ik heb namelijk natuurlijk afgewacht en na 3 weken ofzo kwam het los.. en begon het.. en dat deed echt zeer.. dat is net als echte weeen.. maar ik ben wel trotst dat ik het zo heb gedaan maar dat is voor iedereen anders..
    ik zou er niet mee kunnen leven dat ze het weg zuigen en dan is het gewoon WEG....
    ik heb me baby begraven op een plek wat mij veel deed..
    dan kan je er emotioneel ook veel beter tegen...
    maar ja its up to you...
    (K)
     

Deel Deze Pagina