Cursus

Discussie in 'De lounge' gestart door Krabje, 14 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.393
    1.780
    113
    Wat zouden jullie doen?

    In augustus heb ik een cursus geboekt voor 4 dagen. (Van 9.30 uur tot 16.30 uur).
    Nu door de corona willen ze de cursus ook online gaan aanbieden, zelfde prijs.
    Zouden jullie dat doen?
     
  2. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Hangt er vanaf wat het voor cursus is.
     
  3. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.776
    2.676
    113
    Noord-Holland
    Puur kennis misschien, vaardigheden zeker niet.
     
  4. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.849
    1.663
    113
    Vrouw
    Ligt eraan wat voor cursus en wat de prijs was
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.945
    8.761
    113
    Ligt er inderdaad aan wat voor cursus het is, gaat het om theorie dan zou dat kunnen maar zoals mijn zegt een kappers cursus dan niet :roflmao:
     
  6. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.184
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zelfde prijs vind ik, ongeacht de cursus, erg raar. De huur voor de lokatie valt weg, de lunches en andere drink/eetmomenten vallen weg etc.
     
    hummeltje5, Zeebra, citroenrasp en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.393
    1.780
    113
    Het gaat om een ouder cursus om meer te verdiepen/ om te gaan met autisme. Kosten zijn bijna €500
     
  8. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Nee zou ik niet doen.
    Heb je via de behandelaar geen brainblocks gehad? Daar hadden wij ook veel aan.
    En de boeken van colette de bruin.

    Zo'n cursus van collette de bruin (denk dat je die bedoelt?) Lijkt mij ook wel erg leuk. Maar online lijkt mij niks.
     
  9. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.393
    1.780
    113
    Het gaat inderdaad om een cursus van haar.
    Volgende maand zou mijn eerste dag zijn, had alle dagen al vrijgevraagd daarvoor.
    Kreeg vandaag mail dat de eerste cursus online is en dat ze daarna kijken of het wel fysiek kan.

    Ik denk dat die cursus best veel info geeft, zie dat niet zitten om online te doen
     
  10. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Is de cursus wel gewoon al die dagen? Ik volg nu een studie die vanwege Corona ook online is. Jammer maar ik vind het niet onder doen aan de kwaliteit. Als je een paar dagen online gaat wordt de interactie ook steeds makkelijker. Als je de info graag wilt en het geld er voor over hebt zou ik het gewoon doen.
     
  11. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Je moet bij de cursus waar je het over hebt ook thuis dingen filmen. Dat moet je ook als je de cursus op locatie volgt. Er zit denk ik weinig verschil qua inhoud van de cursus als je 'm online of op locatie volgt. Maar wat hierboven al gezegd is; er zijn geen kosten voor locatie, lunch, etc. Wat gek is, is dat ze wel in februari een online lezing geeft, voor maar 10 euro. Normaal zijn de kaartjes in het theater ook duurder. Dus het is wel jammer dat ze dan wel dezelfde prijs vraagt voor de cursus. Ik vind de cursus zelf sowieso erg duur.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  12. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben vanuit pleegzorg cursus. Die deden we tot de zomer corona proof maar wel real life in een sport kantine. Dat vond ik heel wat fijner dan nu online.

    Ik merk aan mezelf dat ik in het "echie" veel meer mee kan doen, dingen zeg enzo. Online moet je toch weer heel de tijd je microfoon aan en uit doen en het voelt veel minder persoonlijk.

    Maar volgens mij ben ik een van de weinige die het als vervelend ervaart. Het enige fijne is niet een dik half uur reistijd.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  13. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.548
    13.126
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Als ze 1 dag online en de rest live zouden kunnen garanderen, zou ik niet moeilijk doen.
    Maar die garantie kunnen ze vanwege de pandemie natuurlijk niet geven en ik snap wel dat ze nog even willen afwachten totdat ze vanuit de overheid meer nieuws hebben over of ze hun cursussen weer live kunnen gaan geven.

    Je kunt twee dingen doen zou ik zeggen: wacht gewoon nog even een paar weken af. Kans is groot dat zij dan meer weten en jij dus ook.
    Doen ze dan 1 les online en de rest live, zou ik het dus zo laten.
    Doen ze dan alles online en heb je nog geen bericht gehad over een prijsverlaging, dan zou ik mailen met de door anderen eerder genoemde punten: er zijn geen kosten meer voor huur/gwl/catering etc. en daardoor vind je de prijs nu te hoog en vraag je je af wat ze daaraan gaan doen.
    Optie 2 is nu alvast gaan mailen met het hierboven genoemde, maar de kans is groot dat je dan een bericht terug krijgt met de strekking dat ze vanwege de pandemie nog in afwachting zijn van alle maatregelen tegen die tijd en dat ze daarom op dit moment dus nog niks kunnen zeggen over een eventuele prijsverlaging.
    Persoonlijk zou ik voor optie 1 gaan.
     
  14. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.715
    1.525
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb een paar jaar geleden via de GGZ een cursus brainblocks gedaan, het fijnste vond ik het contact met de andere ouders...tips uitwisselen ,ervaringen delen enz.Ik denk niet dat zoiets ook online mogelijk is .De behandelaars waren fijne mensen maar ik vond de gesprekken met andere ouders net zo waardevol, ook even de gesprekjes bij de koffie in de pauze.Dan voor dezelfde prijs zo ik zeker niet doen, wat al gezegd is ,er valt veel af.Een online cursus is vanuit huis te doen en materiaal kan dan doorgemaild worden bv.
     
  15. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.393
    1.780
    113
    Ik heb gemaild met ze, heb mijn punten ook neergelegd.
    Conclusie: hun annuleren de cursus voor mij en ik krijg mijn geld terug.
    Hopelijk kan ik hem later alsnog gaan doen
     
    MamaChantal vindt dit leuk.
  16. klarinet

    klarinet Fanatiek lid

    23 apr 2007
    2.980
    131
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Mag ik vragen hoe jullie de cursus ervaren hebben?
    Ik ben nu het boek aan het lezen.
    We zitten het diagnostische traject
     

Deel Deze Pagina