cycles voor de pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mirretje, 19 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirretje

    mirretje Actief lid

    19 mrt 2006
    189
    0
    0
    Ik lees in veel berichten dat je veel info kunt halen uit je cycles voor de pil. Nu ben ik 12 jaar geleden op doktersadvies aan de pil ben gezet (microgynon 30) omdat ik bv. 10 dgn. ongi was, dan weer 2 wkn. niet dan weer 8 dagen, kortom ik liep dus helemaal leeg! (sorry voor de uitleg!) Nu ben ik 2 mdn. geleden met de pil gestopt, heb gewoon de ontrekkingsbloeding gekregen maar zit nu alweer op dag 51 of zo. Ik weet gelukkig dankzij jullie dat dit ontpillen is, maar zijn er meer meiden die dit herkennen? ik had eerder verwacht dat ik weer heel snel en heel erg ongi zou worden.

    Keileuk forum trouwens en errrg verslavend!!
     
  2. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ik heb altijd al een regelmatige cyclus gehad, zowel voor de pil als er na.
    Lijkt me wel logisch dat na het stoppen van de pil je lichaam weer op de oude weg verder gaat.
     
  3. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik had voor de 1ste keer dat ik de pil kreeg eencyclus die kon varieeren van 3 dagen tot 60 dagen, nadat ik de eerste keer stopte met de pil begon het met 69 dagen en uiteindelijk de laatste voor ik zwanger was (en bleef) 38 dagen, na mijn bevalling bleef m'n cyclus 38 dagen zonder pil, daarna weer een pil geslikt en nu weer gestopt, de eerste ronde zwanger (ging mis) en schatte in op 38 dagen, nu maar weer daar op ingesteld.
    weet het anders ook niet.
     
  4. Niet meer actief

    Ik herken het niet zo, maar denk wel dat dit normaal is. Ik was altijd wel weer 'normaal' als ik met de pil stopte, maar mijn pil was ook tijdens het slikken dusdanig (te) licht voor mij, dat ik de pil niet door kon slikken zonder toch ongesteld te worden.
     
  5. mirretje

    mirretje Actief lid

    19 mrt 2006
    189
    0
    0
    We willen zo graag aan de eerste echte ronde beginnen en dan duurt dat ontpillen zo lang. Maar als ik dan lees dat het wel tot een half jaar kan duren wat bij sommige meiden hier ook het geval was, dan moet ik nog maar niet zeuren met mn 51 dagen.. Maar ja, wachten is ook niet mijn sterkste eigenschap ha,ha!!!
     
  6. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi Mirretje,

    Ik weet ook niet meer of mijn cyclus voor de pil regelmatig was, ik heb n.l. 6 jaar aan de gewone pil gezeten en 7 jaar aan de prikpil. Het grappige was wel dat ze je waarschuwen dat eenmalig de pil gebruiken al een wachttijd van 6 tot 18 maanden kan geven voor je gewone menstruatie en zwangerschap komen. Ik was tot op de dag precies 6 maanden gestopt met de pil toen ik voor het eerst ongesteld werd, en nu is het nog een weekje afwachten en kan ik testen. Dus ik denk dat iedereen anders reageerd op de pil of prikpil. En die 6 maanden wachten op mijn menstruatie waren sneller voorbij dan deze dagen dat ik moet wachten tot ik kan testen. In ieder geval sterkte en dat je maar snel een kleine mag verwachten.

    wendy
     
  7. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Na 7 jaar pilgebruik gestopt en dat duurde inderdaad bij mij ook een half jaar voordat ik een normale cyclus had. na de pil was de cyclus zelfs beter als daarvoor! Wat ik wel merkte was dat de heftigheid van de menstruatie bij mij na de pil wel meer was dan voor de pil. Misschien komt dat wel omdat ik stukken ouder was.
     
  8. elfje

    elfje Fanatiek lid

    11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hoi mirretje,
    ik ben op mijn 16e ook op advies van de huisarts aan de pil gegaan (microgynon 30). ik was erg onregelmatig ongesteld... het schijnt zo te zijn, dat het gebruik van de pil je cyclus min of meer kan resetten. dit was helaas bij mij niet het geval.
    na 10 jaar gebruik van de pil, bleef mijn menstruatie 6 maanden weg... daarna volgde cycli van 6 a 7 weken, maar soms ook 3 maanden!!!!
    mijn huisarts heeft me vevolgens doorverwezen naar de gyneacoloog. mijn lichaam heeft waarschijnlijk nog nooit een helemaal normale hormoonhuishouding gehad, maar dat heb ik niet gemerkt door het gebruik van de pil....
    dit is mijn verhaal, maar iedereen is anders..... je krijgt op deze site wel een hoop info over verschillende gevallen!
    voor nu is het enige wat je kunt doen AFWACHTEN :rolleyes: :rolleyes: !!!
    soms om gek van te worden!!!!!
    liefs elfje
     
  9. mirretje

    mirretje Actief lid

    19 mrt 2006
    189
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties!!!
    We wachten gewoon af.........
    Liefs Mirretje
     
  10. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    hoi,

    je zou ook aan de huisarts kunnen vragen of deze je mischien medicijnen voor zou kunnen schrijven om je menstruatie te regelen.

    Duphaston bijvoorbeeld, die zou je dan 10 dgn in moeten nemen, na die 10 dgn zou je na pl.minus 3 dagen je bloeding krijgen, dan na vanaf dag 15 tot 25 weer 10 dgn duphaston. en dat 3 mnd. Op die manier krijg je een cyclus van 28 dgn zo kun je ook ongeveer uitrekenen wanneer je dan ongeveer je eisprong zou hebben.

    Ik hoop dat je er wat aan hebt, in ieder geval heel veel succes.

    groetjes
     
  11. mirretje

    mirretje Actief lid

    19 mrt 2006
    189
    0
    0
    Dit is inderdaad wel en optie, ga morgen toch de ha maar eens bellen voor een afspraak. Weet natuurlijk niet hoe hij hier over denkt, want dat schijnt per ha ook nogal te verschillen. Ik heb wel mn eisprong gevoeld en gezien (lange draad met een beetje bloed erin) op dag 10. Oh, ik voel me al helemaal thuis hier hoor, dus omschrijf alles maar tot in de details, ha,ha,ha,ha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Niet erg toch.........??????!!!!!
    Mn buik is ook erg opgeblazen, de onderste riggel zeg maar (welke van de drie? ha,ha)
    Zou dus erg opgelucht zijn als het er een keer uit kan komen..., bedankt dus voor het advies.

    Dat het maar een vruchtbaar jaar mag worden voor iedereen,
    Liefs, Mirretje.
     
  12. Cindy

    Cindy Lid

    18 jul 2005
    41
    0
    0
    Ik heb dezelfde pil als jij geslikt 15 jaar lang en was daarvoor ook heel onregelmatig ongesteld.
    Ben nu in mei vorig jaar gestopt en ben nog steeds wel onregelmatig maar lang niet zo erg als voor die tijd.
    Mijn cyclus varieert nu tussen de 27 en 35 dagen dus dat is een stuk beter dan voorheen.
    Hoop dat je menstruatie snel opgang komt en dat je snel kan beginnen aan je eerste ronde!
    X
     

Deel Deze Pagina