Vertel jij je man altijd dat je hebt getest?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Firstbaby, 13 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Firstbaby

    Firstbaby Fanatiek lid

    25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ik sprak zojuist een vriendin en die vertelde mij dat ze vaker test als ze over tijd is en dat ze het dan weggooid, omdat het negatief is. Ik vroeg haar of ze haar man dat ook mededeelde en zij vertelde dat ze dat nergens voor nodig vond. Zij heeft inmiddels zo vaak getest dat haar man er niet meer goed van wordt, haar hoeft niet zo snel zwanger te zijn en vindt het zonde van het geld. Daarom houdt ze het voor zich.


    Hoe is dit bij jullie?
     
  2. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    afgelopen keer kwam hij zelf aanrennen met een test :)
    maar of ik het vertel als ik test; altijd
     
  3. Noa25

    Noa25 Fanatiek lid

    23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Afgelopen zondag had ik een test gedaan (veel te vroeg). Dat heb ik 'm wel verteld. Gisteren heb ik er weer een gedaan (ook veel te vroeg) dat heb ik 'm niet verteld. Maar dat komt meer omdat we elkaar eigenlijk nog niet echt gezien hebben zonder iemand erbij.
     
  4. Nataly

    Nataly Actief lid

    4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Ik test alleen als ik echt over tijd ben, zo'n week en dat is nog nooit geweest.

    Veel liefs
    Nataly
     
  5. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zou niet willen testen als ik alleen thuis ben! Ik wil de uitslag van mijn test meteen delen met m'n vriendje.

    Ik heb ook nog maar 1x hoeven testen, m'n eerste cyclus duurde wat langer (35 dagen) toen heb ik een test gedaan. M'n andere cyclussen waren altijd 28 dagen dus nooit meer overtijd geweest daarna.

    M'n vriend wil wel dat ik wacht met testen tot ik een paar dagen overtijd ben. Dat komt goed uit, want ik zou graag in het weekend testen en m'n komende NOD staat in de planning voor dinsdag!

    Ik hoop dus dat ik volgende week zaterdag met m'n vriendje kan testen!
     
  6. FunnyMe

    FunnyMe VIP lid

    8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik vertel het hem wel altijd. Soms vertel ik het ;s avonds als ik ;s morgens getest heb. Maar dat ismeer omdat ik hem dan nog maar heel ff gezien heb. En om nou meteen als hij binnenkomt te zeggen "hee schat hoe was je dag? Ik heb trouwens negatief getest" vind ik ook niks.
     
  7. Firstbaby

    Firstbaby Fanatiek lid

    25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ik snap jullie reacties.

    Maar er zijn ook mannen die vinden dat hun vrouw er 'teveel' mee bezig is als ze continu wil testen als ze over tijd is.
     
  8. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Momenteel ben ik 9 dagen overtijd .
    En ik heb in deze 9 dagen 4x getest en alle testen was mijn mannetje bij .
    Ik zou niet weten waarom ik mijn ventje hier buiten zou moeten houden .
    Als ik posi test , wil ik dat graag meteen met hem delen .
    En als ik nega test , heb ik een grote steun aan hem ;)

    Dit is wel de 1e keer dat ik zoveel overtijd ben en dus zovaak heb getest .
    Hiervoor heb ik slechts 1x een test gedaan omdat ik 3 dagen ( of zo iets ) over tijd was .
    En altijd met mijn ventje erbij ;)

    Groetjes Joyce
     
  9. linda1981

    linda1981 Nieuw lid

    13 jul 2007
    2
    0
    0
    Hoi ik vertel het ook altijd,als de test negatief is benb ik verdrietig en merkt hij dat toch aan me..
    Groetjes Linda
     
  10. chantilly

    chantilly Actief lid

    7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    Ik test bijna nooit maar als ik test (tot nu toe een keer of 3 of 4) doen wij dat altijd samen.....
    Ik zou het niet alleen kunnen, en willen ook....
     
  11. tearke

    tearke Fanatiek lid

    7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    wij doen dat ook altijd samen.je doet al de rest toch ook altijd samen,niet? :)
     
  12. claire

    claire Fanatiek lid

    8 apr 2007
    1.275
    0
    0
    begeleidster
    Ik ben een testfreak en kan het ook niet laten om telkens voor NOD te testen...
    Omwille van ons ploegenwerk weet mijn ventje vaak pas achteraf dat ik getest heb omdat ik het toch altijd met ochtendurine wil doen en hij zit meestal met de nacht tijdens mijn NOD week dus vertel ik het hem als hij wakker wordt

    Ik wil het maar eens afleren ook om voor NOD te testen pffff moeilijk!
     
  13. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Lijkt me niet meer dan normaal dat je het testen samen doet. Hubbie weet ook altijd precies wanneer ik test, en meestal doen we dat ook gewoon samen!
     
  14. Bloempjes1313

    Bloempjes1313 Actief lid

    21 aug 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    Wij testen ook altijd samen.

    Ik zou niet alleen willen testen, als het dan positief is dan moet je het aan je mannetje vertellen door de telefoon..
    Dat vind ik niet zo gepast ;)
     
  15. Ireen79

    Ireen79 Actief lid

    4 jun 2007
    109
    0
    0
    Misschien hebben die mannen dan ook wel een beetje gelijk ;)

    Je kunt ook een beetje te ver gaan met testen, het kost best veel geld allemaal! Natuurlijk moet je jezelf het af en toe ook kunnen gunnen om gewoon een test te doen als je dat echt wilt, maar je mag jezelf ook best een beetje afremmen, hoor. Als je zo vaak negatieve testen hebt bij overtijd als die vriendin van jou zou ik voor mezelf toch echt besluiten om dan steeds maar wat langer te wachten voor het doen van een test!

    Trouwens, als die vriendin zo vaak over tijd is: is haar cyclus dan niet gewoon langer dan ze denkt?
     
  16. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    Belgiƫ
    Vandaag weer getest, ik vrees dat het nog wat te vroeg is -of hij is gewoon hartstikke negatief- maar ik heb het hem wel direct verteld :)
     
  17. cindy21

    cindy21 Fanatiek lid

    11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    ja hoor altijd!
    waarom niet haha

    xx
     
  18. sunflower

    sunflower Actief lid

    3 jul 2007
    338
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ik test niet vaak, maar toen ik vorige maand een week over tijd was kon ik niet meer wachten tot mijn vriend thuis was en heb alleen getest, deze was toen positief, en dan duurt het wel erg lang voorda hij thuis is om te vetellen hoor!(helaas is deze zwangerschap niet doorgezet) De volgende keer ga ik denk ik toch testen samen met mijn vriend!
     
  19. chantilly

    chantilly Actief lid

    7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    @ Claire: wat kost dat een geld joh.... :( :)
     
  20. Firstbaby

    Firstbaby Fanatiek lid

    25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Klopt, elke maand wordt haar cyclus langer. Ik begrijp op zich wel waarom ze hem niet over elke test verteld, want ik heb het gevoel dat ze erdoor is geobsedeerd en soms wel 4 testjes achter elkaar doet! Ik moet haar echt laten inzien dat continu testen geen zin heeft.
     

Deel Deze Pagina