Cyclus afbreken bij verhoging menopur?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Catmommy, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catmommy

    Catmommy Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb inmiddels 11 dagen Menopur 75 IE gespoten.
    Vandaag (dag 14 cyclus) opnieuw een follikelmeting maar nog steeds geen reactie.

    Nu belde de fertiliteitsmedewerker de gyn op en die vertelde dat ze op dag 7 mij al had moeten laten overgaan op 112,5 IE.

    Helaas dus 4 dagen verloren, maar goed, niks aan te doen.
    Vanavond begin ik met 112,5 IE.
    Dit moet ik 3 dagen doen en dan donderdag opnieuw terug voor follikelmeting.

    Ik vroeg hoe het nu moest als er donderdag nog niks te zien is, hoelang moeten we de 112,5 IE aankijken en wanneer mag ik naar de 150 IE?

    Toen zei ze dat we dat nog wel even gingen zien en gaf verder geen informatie.
    Toen ik het nogmaals vroeg zei ze dat er ook eerst nog een afbreking gaat komen.

    Hier schrok ik best wel van want toen ze mij vertelde over Menopur zei ze dat het grootste voordeel hiervan is dat je in dezelfde cyclus ophoogt tot je groei hebt.

    Maar nu wil ze dus misschien al na 1 keer ophogen afbreken?
    Mijn BMS was amper gegroeid, 5mm.

    Wat is jullie ervaring?
    Hoelang mag een cyclus duren als je ophoogt met menopur?
     
  2. Nephthys

    Nephthys Fanatiek lid

    9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dat verschilt; hangt af van de afmeting vd follikels. Als ze al doorzetten/dominant worden (boven 12mm worden) mag het niet zo lang meer duren. Ze stoppen hoe dan ook als ze boven de 12 niet meer groeien want dan gaan die specifieke cellen niet meer verder groeien.

    Ook als bms niet meegroeit; geeft aan dat kwaliteit vd eicel niet goed is of dat het lege cellen/cyctes zijn. Dan stoppen ze ook eerder.
     
  3. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    In je bloedwaardes kunnen ze zien of je lijf al reageert op de hormonen. Zolang dat niet het geval is kun je rustig doorgaan. Bij mijn laatste stimulatie (waar ik nu zwanger van ben en 2 blasto's in de vriezer heb) ben ik met spuiten gestart op 8 mei en had ik mn punctie uiteindelijk op 4 juni! Kun je nagaan ;)
     
  4. Catmommy

    Catmommy Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb hier alleen in Mei een bloedonderzoek gehad om pcos te constateren.

    Daarna geen bloed onderzoek meer gehad.

    Er groeit geen enkele follikel. Niet met clomid en niet met pcos.
    Een heleboel beneden de 10mm zonder reactie.

    Toch heeft ze het over afbreken van de cyclus als de 112,5 ook niks doet.
    Dan eerst ongesteld worden om daarna weer te starten met 112,5.

    Maar ik zie het nut er niet van is als er geen follikel groei is.

    Ik hoop dat ze het gewoon fout heeft (net zoals dat ze niet wist dat ze met 7 dagen moest verhogen en niet met 11).
    Dan zal de gyn haar dat wel vertellen.

    Maar was gewoon even benieuwd naar jullie ervaringen :)

    Ik zou graag zien dat we net zolang doorgaan tot er 1 follikel is, of overstimulatie.
    Alles beter dan afbreken omdat er niks is.
    Ben al zo onzeker of ze uberhaupt ooit groeien:(
     
  5. Rieketje

    Rieketje Actief lid

    21 apr 2014
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij hebben ze nog nooit de cyclus afgebroken.. meestal moest ik na 1,5 a 2 weken de dosering verhogen. De eerste ronde menopur heb ik maarliefst 9,5 week gespoten. Begonnen met 37.5 ie en uiteindelijk pas follikels bij 225ie. Tweede ronde 6.5 week gespoten. Derde ronde 5 weken en nu ook alweer 5.5 week..
    wellicht afhankelijk van in welk ziekenhuis je zit. Zou het bij de volgende fm gewoon vragen.
     
  6. Catmommy

    Catmommy Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wauw! En wat doet je bms dan?

    Ik denk dat ik gewoon een gesprek met de gyn aanvraag als ze wil afbreken.
    Mag die mij gaan uitleggen waarom de ene vrouw het wel moet en de andere niet!
     
  7. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Tijdens stimulatie IVF/ICSI heb ik elke FM ook een bloedtest...
     
  8. Nephthys

    Nephthys Fanatiek lid

    9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bij mij hebben ze wel eens bij geen groei afgebroken en dan begonnen met hogere dosis na menstruatie. Is als het lang duurt, gewoon beter voor je lijf. Even een frisse start zeg maar! Dan krijgen de beste cellen de kans om te gaan groeien met de hogere dosis.

    Ik reageerde ook nergens op; clomid, puregon en menopur. Menopur uiteindelijk wel een beetje maar de groei was heel grillig en wisselend.

    Toen een hormoonpompje en dat werkte meteen.
     
  9. Catmommy

    Catmommy Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Dankjewel Nephthys!

    Maar wanneer is een cyclus dan te lang?
    Na 1 keer ophogen en hooguit op dag 21 zitten klinkt mij niet lang toch?

    Ik bedoel 21 + 14 = 35 en dat verstaan ze zelfs nog onder een normale cyclus.
    Lijkt mij dat de dosis van 150 er nog wel bij kan!:)
     
  10. Rieketje

    Rieketje Actief lid

    21 apr 2014
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo blijkt maar weer dat elke vrouw en ieder ziekenhuis anders is!
    Ik ben begonnen met 2 maanden hormoonpompje maar dat gaf geen enkele reactie. Nu dus menopur, maar blijft erg moeizaam. Gisteren te horen gekregen dat menopur de enige optie is, de rest van de hormonen is niet geschikt voor mij.
    Dus gewoon even navragen bij de gyn.
    Heel veel succes!
     
  11. Catmommy

    Catmommy Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben zwaar teleurgesteld in dit ziekenhuis.

    Maandag zit ik op dag 21 en heb ik 11 dagen 75 ie gehad en 7 dagen 112,5 ie.

    Als er dan niks te zien is wil ze afbreken.
    Volgende ronde wil ze beginnen met 112,5 ie en ophogen tot 150 ie.
    Is er dan nog niks te zien dan ben ik in dit ziekenhuis uitbehandeld.
    Hoger dan 150 ie gaan ze niet en een LEO behandeling is iets van vroeger wat nu zelden nog wordt toegepast???

    Een gyn krijg ik niet te spreken. Ook niet telefonisch. Zitten helemaal vol de komende 7 dagen.
     
  12. Nephthys

    Nephthys Fanatiek lid

    9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Valt idd wel mee. Zal wel verschillen per arts :)
     
  13. Ruth2014

    Ruth2014 Lid

    12 sep 2014
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een onzin Catmommy! Een LEO wordt nog heel vaak gedaan. Kijk maar eens naar alle topics hier over een LEO ingreep. Het heeft mij echt veel geholpen. Ik vind het maar een raar ziekenhuis waar jij loopt en ik zou echt een ander ziekenhuis overwegen! Zo jammer dit!
     
  14. Catmommy

    Catmommy Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb even doorgezeurd.. en heb dinsdag een telefonische afspraak met de gyn.
    Ik ga proberen een doorverwijzing te krijgen naar een ander ziekenhuis.

    Op hun website staat dat ze nauw samenwerken met het ziekenhuis in Groningen en Zwolle.
     
  15. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Ik heb mijn lesje geleerd met een regio-zkh. Als ik het over zou moeten doen, dan koos ik voor een groot zkh, zoals het VU ofzo. Of ik ging meteen naar Gent. Prutsers.
     

Deel Deze Pagina