te veel er mee bezig

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door conny75, 6 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Hoi allemaal

    Ik probeer net zoals jullie allemaal zwanger te worden, nu zijn we bijna een jaar bezig met de tweede. Ik heb in maart een bbz gehad en in juli een vroege mk. Ik krijg nu steeds te horen dat ik er te veel mee bezig ben en ik weet ook dat het zo is. Iedereen raad mij aan om het los te laten omdat ik het op die manier blokkeer, maar dat lukt mij niet. Elke keer als ik weer ongi ben geworden neem ik me voor om er minder mee bezig te zijn maar het lukt me niet. Als ik dan mijn ei nader kan ik het niet los laten, wat ik ook probeer. Hebben jullie misschien tips hoe ik dit kan doen? Of zijn er ook dames die met het zelfde probleem zitten?

    groetjes
    conny
     
  2. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    lieve conny,

    ben nu bezig voor de eerst, en dit is pas de 3e ronde maar ik kan het ook niet los laten.
    het lukt me 2 weken, tot ik in de vruchtbare periode kom...
    dan moet ik elke dag sexen...na die week/paar dagen gaat het weer even maar dan die laatste week tot de NOD is killing......
    dus ik snap je wel en meer dames hier denk ik....

    vandaag ben ik ziek, ik werd misselijk wakker en met koorts dus ik na 2 uurtjes proberen toch weer naar huis.... en nu is het gezakt en voel ik me weer prima....
     
  3. marit123

    marit123 Actief lid

    2 jan 2007
    330
    0
    0
    Hoi Conny,

    Ik heb dezelfde vraag mezelf al heel vaak gesteld, maar wat is dat moeilijk he. Ik ben nu een jaar bezig ook voor de eerste, maar blijf er ook veel mee bezig, hoe ik ook mijn best doe om dit niet te doen en afleiding te zoeken.
    Tja, en wat is loslaten he. Iets wat je heel graag wilt met heel je lijf en verstand laat je niet zomaar los door er even een paar maanden niet aan te denken, bijna onmogelijk in mijn optiek.
    Wat ik wel probeer is dat het geen obsessie voor me wordt, en voor mij werkt het om te proberen met humor naar mezelf en de situatie te kijken. Lukt lang niet altijd, maar voor mij werkt het wel relativerend en maakt dat ik niet obsessief wordt.
    Ik weet dat loslaten niet mogelijk is, maar dat ik het wel zelf in de hand heb om het geen obsessie te laten worden. Daar kan ik in mijn ogen zelf voor kiezen.
    Wat mij ook helpt is om me te richten op de dingen die ik nu heb en die me gelukkig maken en me niet alleen maar te richten op datgene wat ik graag wil, maar nog niet heb (een zwangerschap, een baby)
    Ook daar kan ik zelf voor kiezen.
    Blijft dat het lang niet altijd zo zwart-wit is en je soms gewoon aan niets anders kunt denken en naar verlangen.
    Het blijft een heel lastig spanningsveld , waarin je steeds weer je weg in moet vinden.

    Hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt, kant-en-klare tips heb ik ben ik bang ook niet....

    Heel veel succes en weet dat je niet de enige bent!

    Marit
     
  4. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Loslaten is niet te doen, maar ik weet niet wat je jezelf allemaal oplegt? Ik mocht van mezelf eertst geen aspirientjes meer, mijn vriend sliep zonder onderbroek, we dronken geen alchohol...etc. Toen zei de maatschappelijk werker van de afdeling dat we af en toe echt wel een biertje mochten en dat ik de rest van de maatregelen over boord moest gooien. Toen ik dat deed werd het veel gemakkelijker. En ook "verplicht" sexen ben ik mee gestopt. Door dit alles los te laten kan ik weer ontspannen en dat is wel zo handig als je graag een kindje wilt! Heel veel succes meid!
     
  5. farfan

    farfan Actief lid

    5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    He Conny,

    Ook ik herken je verhaal helemaal!
    wij zijn nu een half jaar bezig, maar kan het ook zo moeilijk los laten. Mensen in mijn omgeving zeggen ook: ben je er niet teveel mee bezig?
    En ik weet het zelf ook heel goed, maar zet het maar eens van je af, dat lukt gewoonweg niet.
    IK probeer me ook te richten op andere dingen die me tegemoet komen. En dat lukt ook wel aardig. Maar als ik dan in de vruchtbare periode kom of aan het eind van NOD dan denk ik er wel heel veel aan en hoop ik zo dat het lukt!

    Mensen denken vaak veel te makkelijk over het van je af zetten. Maar dit is voor mij heel moeilijk. OOk de gedachte erbij dat wanneer je er teveel mee bezig bent dat het dan niet lukt, maakt mij ook onzeker.

    Een lichtpuntje is wel dat ik weet dat er meerdere meiden in deze positie zitten.

    Ik wens je heel veel succes en de andere meiden natuurlijk ook!

    Liefs Farfan
     
  6. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Je hoeft het ook niet perse helemaal van je af te zetten. Ik denk dat dat ongmogelijk is. Maar je moet er wel voor oppassen dat het geen obsessie wordt. Ga niet te verplicht klussen, hou het allemaal een beetje leuk, dat scheelt al een hoop denk ik.
     
  7. farfan

    farfan Actief lid

    5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    He Wup,

    Ik denk dat je daar gelijk in hebt.
    Het verplicht klussen heb ik al aan de kant geschoven(zo goed als ik kan).
    Ik wil nog wel op dit forum kijken, dat zie ik niet als een obsessie toch?
    Ik vind het gewoon fijn om te lezen hoe andere meiden erover denken en meemaken.
    Ik vind het 'loslaten'zo'n breed begrip. Wat is loslaten? Je kunt het niet negeren. Het moet inderdaad zoals jij zegt geen obsessie worden. IK heb net gewoon nog even een sigaretje met mijn collega's meegerookt. IK denk als je dat soort dingen allemaal gaat laten omdat je denkt dat je zwanger bent dat het dan misschien al een soort van een obsessie is.
    Tja, ik ben ook maar een leek hoor :D
    we doen allemaal zoals we denken dat het goed is toch?

    Liefs Farfan
     
  8. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik zit ook regelmatig op het forum, en dat is ook gewoon omdat ik het leuk vind er wat van kan leren. Ook ik rook nog, daar voel ik me nu goed bij. Drink zo nu en dan een borreltje. Zodra ik met hormonen ga beginnen ga ik er wel direct stoppen met het roken.

    Wij hebben ook al voor onszelf afgesproken dat we niet verplicht gaan klussen. Als we er geen zin in hebben doen we het lekker niet. We willen juist niet dat het kinderen krijgen straks onze relatie in de weg gaat staan!
     
  9. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Tsja, op dit moment ben ik er waarschijnlijk te veel mee bezig ja...... net een curettage gehad en mijn bio-klok tikt als een gek.
    Hou dan maar es tegen om er niet 'te veel mee bezig te zijn'. Ik word trouwens ook erg verdrietig als mensen dat tegen me zeggen, alsof het daarom mijn schuld is of zo.
     
  10. farfan

    farfan Actief lid

    5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    He Natas,

    Nu je dat zegt heb je inderdaad gelijk!
    Het voelt inderdaad alsof het dan mijn schuld is dat ik nog niet zwanger ben.
    Alsof je met een knip in je vinger helemaal ergens anders aan kunt denken en het dan meteen raak is ofzo.

    Dat is inderdaad niet leuk om te horen. en voor iemand die niet bezig is met zwanger worden is het zo makkelijk praten.
    Als hun ooit zover zijn zal ik het eens aan hun vragen.

    In ieder geval heel veel succes jij!

    Liefs Farfan
     
  11. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    ik ben blij om te lezen dat ik het niet alleen hier mee zit. Wij hebben ook het verplichte vrijen afgeschaft maar toch denk je er aan als je twee weken voor NOD zit. Ik eet bijvoorbeeld ook nog gewoon biefstuk en filet amerikan. Wil me dat nu nog niet onthouden, het zal hoop ik nog lang genoeg zonder kunnen.

    groetjes
    conny
     
  12. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Veelvoorkomend verhaal en ben er zelf ook niet helemaal vrij van (deze maand niet iig). Mijn man en ik rekenen iig niks uit en vrijen alleen spontaan, niet omdat het zou moeten omdat ik vruchtbaar ben op die dag. Verder idd niet net doen alsof je al zwanger bent (kijken naar babyspul, dingen niet eten of drinken, enz.).

    Ja en verder. Het is heel goed om andere dingen te doen. Heb je werk? Of hobby's. Contact met andere mensen (niet virtueel maar in 't echie) en gewoon dingen dóen overdag is heel belangrijk. Dan heb je minder tijd om te piekeren en je er druk over te maken.

    En bedenk of het goed voor je is op dit forum te zijn. Voor de meesten hier is het een vorm van ervaringen uitwisselen en vragen stellen en beantwoorden en dat is heel goed, maar soms werkt 't juist niet goed voor iemand. Dan is het goed met jezelf af te spreken hoevaak en wanneer je hier komt.

    Ik noem zo even wat dingen hoor, 't is heel moeilijk. Doe je best en hopelijk vind je je weg erin. Natuurlijk hoop ik ook voor je dat het snel raak is.
     
  13. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    een ander zegt al snel dat je "er te veel mee bezig bent" terwijl dat in praktijk waarschijnlijk wel mee valt...

    wil wel opmerken dat je dus in 3 mnd tijd 2x zwanger bent geweest, en helaas met verkeerde afloop (bbz en mk) dus wat dat betreft heb je als je het van de positieve kant bekijkt een streepje voor op menigeen en dat is dat jij weet dat je dus "makkelijk" zwanger wordt...

    als je in korte tijd 2x zwanger bent geweest zou je denken dat een 3e keer niet lang op zich zou moeten laten wachten meid...

    heel veel succes meid...
    liefs smoekie
     
  14. barbeestenboel

    barbeestenboel Actief lid

    20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Als ik nog maar net in de twintig zou zijn zou ik misschien nog kunnen denken "het komt wel", maar ik heb niet veel tijd meer nu.Ik ben er helaas ook te veel mee bezig. En ik wordt er niet jonger op dus ik doe wel aan verplichte sex. Vind het zeker rond mijn ei en daarna heel moeilijk. Elke dag denk ik dan wel honderd keer : zou ik zwanger zijn? Net als nu. Piep klein beetje bruine afscheiding, negatieve zwangerschaps test (heb keel pijn en wilde er wat voor halen,maar moest wel weten wat voor het geval ik zwanger zou zijn) en nu maar wachten tot de ongi doorzet. Op naar de volgende ronde. Nouja, ik leer wel om heeeel geduldig te zijn!
    bar
     
  15. Koosje

    Koosje Fanatiek lid

    15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Volgens mij is het het slimst om het jezelf niet kwalijk te nemen dat je er zo veel mee bezig bent! Anders heb je En de spanning van het er veel mee bezig zijn EN ook nog eens de spanning van dat het eigenlijk niet mag!
    Ik sta mijzelf maar toe er veel mee bezig te zijn en lach er idd zo nu en dan een beetje om....blijft een hele klus als je iets zoooooo graag wilt!

    Koosje
     
  16. jent

    jent Fanatiek lid

    12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Je moet je niets aantrekken van anderen, want de meeste snappen niet eens dat je maar een paar dagen hebt om zwanger te raken. Dus doe gewoon waar jij een goed gevoel bij hebt. En wat ik merk is dat het ook erg belangrijk is om hier met je man over te communiceren, want reken maar dat die er net zo erg mee bezig is als jij. Misschien wel op een andere manier, maar je kunt elkaar erbij helpen en het zorgt er ook voor dat je weer ontspannen bent.

    xxx joyce Succes
     
  17. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Hé Jent, ik wil even reageren op bovenstaande opmerking.

    Mijn man is er dus én heel anders én veel minder mee bezig. Hij heeft echt zoiets van 'we zien wel wanneer 't komt', wat ook wel mijn instelling is, maar voor mij moeilijker is om 't zo ook te blijven voelen. Communicatie is absoluut van het grootste belang. Maar soms loopt dat een beetje spaak, zoals bij ons dus, omdat manlief me hierin niet helemaal begrijpt. (Gelukkig heb ik het hem gisteren na een huilbui wel beter uit kunnen leggen hoe het voor mij is, maar ik bedoel maar te zeggen dat het niet altijd opgaat dat de man er net zoveel mee bezig is). Die communicatie kan dus heel moeilijk gaan, waardoor je als vrouw juist nog meer ermee bezig bent omdat je de steun van je man even moet missen. Niks ten nadele van mijn man of van welke man dan ook hoor, maar 't kan dus best voor wat moeite zorgen.
     
  18. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Smoekie wat goed, ik dacht dit ook maar was weer eens te druk met typen van wat ik erover wilde zeggen. Ik wil er verder niks aan af doen maar wel even zeggen dat het idd geen wonder is dat je er veel mee bezig bent als je een bbz en mk kort achter elkaar hebt gehad. Mijn goedbedoelde tips, en ik denk dat ik dan ook voor de anderen mag spreken, zijn absoluut geen beschuldiging of dat we vinden dat je je aansteld ofzo, hoor. Doe met de tips wat je ermee kunt, we hopen dat je er wat aan hebt. En anders is het gewoon goed dat je hier je hart lucht.
     
  19. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Kan ook ineens veranderen hoor, FreeWilly (dus er is nog hoop ;)). De eerste maanden dat wij voor 't echie er voor gingen had mijn man ook die instelling (we zien wel, als het komt dan komt het). Maar nu, een half jaar later, begint hij ook wel "ongeduldig" te worden en heeft dus door dat het niet helemaal vanzelf wel komt. Hij is de laatste twee ronden ineens aan het bijhouden waar ik zit in mijn cyclus enzo en heeft zo rond mijn eisprong ineens ook véél meer zin ;) .

    Komt (hopelijk) vanzelf ook bij jouw mannetje....
     
  20. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Hier ook! Mijn hubbie kan nu ook niet wachten tot we met de hormonen beginnen, kijkt ook zo nu en dan naar babyspullen mee enzo! In het begin moest hij er ook nog neit zoveel van hebben, maar dat besef komt echt wel! Ze hebben gewoon wat meer tijd nodig! En dat ze soms de dingen wat beter kunnen relativeren is kan net het gene zijn wat wij vrouwen nodig hebben!
     

Deel Deze Pagina