Hoe kan dat?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mymommy, 29 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mymommy

mymommy Lid

20 jul 2011
    92
    1
    6
    student
    het warme Koeweit
    Beste verloskundige,

Ik heb een vraagje over mijn zwangerschapsduur. De eerste dag van mijn laatste mestruatie was 26-07-2011 en ik was vijf dagen ongesteld. Het was een normale menstruatie die ik maandelijks had met veel bloedverlies en buikkrampen. Wij doen nooit aan geslachtsgemeenschap tijdens mijn menstruatie periode vanwege o.a geloofsredenen. Op de dag dat mijn mensturatie totaal voorbij was hebben we geslachtsgemeenschap gehad.
    Volgens alle berekingen op internet ben ik nu 13 weken en 4 dagen zwanger. Ruim 4 weken gelden waren we voor een echo geweest. Ons kindje was volgens alle metingen op dat moment geen 9 weken ( berekend vanaf 26-07-2011) maar 10 weken en 5 dagen. Op 27-10 hadden we weer een echo. Hier zou ik volgens berekeningen ( uitgaande van eerste dag laatste menstruatie 26-07) 13 weken en 2 dagen zijn. Maar wederom blijkt het kindje volgens alle metingen te groot voor die berekining en is volgens de vk 15 weken. Ik was zo overwelmd met de echo dat ik was vergeten te vragen. Dus graag vraag ik het aan u. Hoe kan het zo zijn dat ik al 15 weken en 2 dagen zwanger ben vandaag en niet 13 weken en 4 dagen? Dat zou toch betekenen dat er al bevruchting heeft plaats gevonden voor mijn menstruatie? Kun u het aub voor mij uitleggen.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je uit gaat van 26-7 en een cyclus van 28 dagen dan zou je nu inderdaad 13 weken zwanger zijn en geen 15. Had je een regelmatige cyclus? Het zou natuurlijk kunnen dat je eisprong dit keer heel snel na je menstruatie was, en dat je daardoor al op 1 of 2 augustus bevrucht bent. Dat is wel verwonderlijk (meestal is een eisprong pas 14 dagen na een menstruatie) maar het zou eventueel kunnen.

Mirjam

3. mymommy

mymommy Lid

20 jul 2011
    92
    1
    6
    student
    het warme Koeweit
    Beste Mirjam,

Ja ik heb een heel regelmatige cyclus van 28 dagen. Kan het zo zijn dat het kindje te groot is?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

te groot kan eigenlijk niet. Waarschijnlijk heb je deze cyclus toch een heel vroege eisprong en bevruchting gehad dan.

Mirjam

Deel Deze Pagina