Cyclus en vaccinatie

Discussie in 'Corona forum' gestart door River87, 16 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Ik ben afgelopen zomer van onze 2de bevallen.
    Tijdens mijn 2de vaccinatie was ik voor het eerst weer ongesteld.
    Mijn cyclus is 32 dagen dus ik in m'n agenda gezet wanneer t weer zou zijn.
    Uiteindelijk pas op dag 45 ongesteld
    Nu zit ik inmiddels ook weer op dag 43.

    Na mij eerste was m'n cyclus gelijk weer als vanouds. Dus komt denk ik toch van het vaccin.. wie heeft dit ook gehad en hoelang duurde t eer je weer een normale cyclus had.
    Maar goed dat ik niet zwanger wil worden dan had ik toch flink gebaald van die lange cyclussen. Nu is t meer onhandig omdat je niet weet wanneer de boel los barst
     
  2. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.644
    7.429
    113
    Vrouw
    Kan ook gewoon hormonaal zijn. Cyclussen blijven niet altijd hetzelfde. Ze kunnen meerdere keren tijdens je leven veranderen. Dat hij na je eerste bevalling meteen als vanouds was betekend niet dat dat nu ook gebeurd.
     
    bulakgirl, Sado en olleke vinden dit leuk.
  3. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.678
    1.608
    113
    Vrouw
    Ik heb na mijn vaccinatie gewoon als normaal mijn menstruaties gehad altijd. Gek genoeg ben ik juist door een Corona besmetting volledig ontregeld nu en dat heb ik nog nooit in mijn leven gehad. Klinkt bij jou nog meer als terug komen in een normaal ritme na zwangerschap?
     
  4. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Na mijn oudste was mijn cyclus direct als vanouds (27 dagen)
    Na mijn tweede ging mijn cyclus daarna enorm raar doen. 40 dagen, 18 dagen: van alles. Dat duurde bijna een jaar.
    Tijdens zwangerschap van mijn derde gevaccineerd en nu direct na bevalling twee menstruaties op de dag af elke 27 dagen zoals hiervoor.

    Na de tweede was er nog geen Corona en was ik ook niet gevaccineerd dus ik zou het eerder hormonaal noemen dan door het vaccin. Kan ook prima natuurlijk je lijf reset de boel soort van na zo’n bevalling. En je wordt ouder. Kan dus vaccin zijn maar hoeft niet..
     
  5. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Je kind is amper 5 maanden oud? Heel gewoon dat je lijf nog aan het inregelen is.
    Ik had mijn menstruatie na de eerste een jaar lang niet (cerazette), bij de tweede (geen hormonen, wel bv) na 9 maanden. (En ja dat was onverwacht met doorlekken op mn werk).
    Overigens dit alles laaaaaaang voor corona of vaccinaties.
    Je moet je lijf echt nog even de tijd gunnen.
     
  6. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.577
    3.804
    113
    Ook ver voor corona en coronavaccinaties waren er vrouwen waarbij de cyclus anders werd na een bevalling. Ik zeg niet dat het niet door het vaccin kan komen, maar ik acht de kans veel groter dat het een gevolg is van je zwangerschap dan van een vaccin.
    Je lijf is na 5 mnd nog niet helemaal hersteld, 9 mnd zwanger, 9 mnd ontzwangeren;)
     
    Sado vindt dit leuk.
  7. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Thnx voor alle reacties , ja misschien was t vorige keer idd gewoon toeval dat me cyclus gelijk weer normaal verliep
    Naar mijn idee ben ik deze zwangerschap ook wel meer hormonaal geweest dus misschien ligt het idd nog volledig door de war.
    Ben inmiddels nog steeds niet ongesteld dus t zijn op t moment lange cyclussen maar als ik het zo lees kan dat dus nog wel ff aanhouden. Nja good to know ;)
     
  8. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.390
    2.155
    113
    Bij mij was mijn menstruatie daadwerkelijk anders na mijn 2e corona vaccin, 15 dagen later terwijl ik normaal op het uur af regelmatig ben. Toch wel heel bijzonder. Was verder niet ziek van het vaccin.
    Overigens wel direct daarna zwanger geraakt.

    Na mijn eerste vaccinatie had ik een miskraam. Maar daar had ik er meer van het afgelopen jaar.

    Bij jou klinkt (voor mij) het alsof je cycli nog ontregeld zijn door je bevalling. Lastig om te zeggen of het vaccin invloed heeft. Ik was denk ik pas 1.5 jaar na mijn bevalling weer regelmatig. Had ook echt gekke menstruaties en tussentijds bloedverlies enzo.
     

Deel Deze Pagina