Cyclus na bevalling

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door Simmy, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Goeiemorgen.

    Op 12-8-13 ben ik bevallen van mijn zoontje* na 24 weken zwangerschap.
    3 weken na de bevalling kreeg ik weer een eisprong en 12 dagen later menstruatie.
    Nu de 2e cyclus duurde meer dan 40 dagen!!
    Moet ik er nu van uit gaan dat m'n volgende cyclus weer zo lang duurt of kan het ook (dat hoop ik zo) korter zijn?? En wat kan ik zelf doen om het korter te krijgen??
    Hoe is of was dat bij jullie na de bevalling?

    Dankjewel voor de antwoorden.
    Liefs Simmy
     
  2. pandaatje

    pandaatje Lid

    2 jul 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Simmy,

    Hoe gaat het nu met je?
    balen zeg dat je cyclus zo lang is.. Hoop voor je dat ie snel weer wat korter wordt.

    Ik heb mijn eerste menstruatie 5 weken na de bevalling gehad. Toen ben ik meteen met de pil begonnen omdat ik nog even rust wilde.. Ik heb toen van mijn eerste tot mijn tweede menstruatie gevloeid. Misschien kwam dit door de knip in mijn baarmoedermond, of dat mijn lichaam aan weer nieuwe hormonen moest wennen.
    Ben ook meteen weer gestopt met de pil om mijn cyclus weer wat rust te geven.. Daar na weer gewoon cyclus van 27/28 dagen gehad tot nu toe.
    Voor mijn zwangerschap had ik altijd een cyclus van 26 dagen dus hij is wel iets langer geworden maar niet veel..

    Het kan best een poosje duren voor je cyclus weer op orde is, bij mij was hij dus ook de tweede keer flink in de war..

    Liefs Pandaatje
     
  3. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Hallo Pandaatje.
    het gaat matig. Ik was zo teleurgesteld dat mijn lichaam me zo in de steek laat...Zo wordt ik natuurlijk nooit zwanger en dat is toch wat ik t liefste wil.ik zie ook zo op tegen de komende weken....
    Hoe gaat t met jou? En hoe voel je je?
    XX
     
  4. Amber2007

    Amber2007 Actief lid

    14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Simmy, ik ben pas net ongesteld geworden, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal voor je. Ik snap je wel heel goed, ik wil ook niets liever en zit van alles al te berekenen terwijl ik nog helemaal niet weet er komen gaat.

    Het komt echt goed, en ben er van overtuigd dat je weer zwanger word. Net zoals ik. Helaas heb ik geen antwoord op de vraag wanneer. Ik ga proberen maar een beetje "los te laten" en als je graag wat meer controle wil kan je ovulatietesten gebruiken. En dan nog is er een hoop magie nodig om te voor te zorgen dat alles ok gaat... Dat hebben we wel geleerd via deze harde weg!
     
  5. mama73

    mama73 Actief lid

    22 aug 2013
    195
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Simmy,

    Wat vervelend dat je cyclus in de war is. Was ie voor je zwangerschap wel regelmatig?
    Ik ben zelf 10 augustus met 20 wkn bevallen van ons zoontje. Na precies 5 weken had ik weer de eerste menstruatie.
    Mijn daarop volgende was na 29 dagen, eigenlijk heel netjes dus....maar zo verdrietig....had liever 2 streepjes op de test gezien!
    Sterkte en succes....ik snap precies hoe je je voelt (helaas)
     
  6. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Dankjewel voor jullie antwoorden. Het is zo moeilijk he? Ja, ik probeer wel op iets anders te focussen maar eigenlijk lukt dat niet zo goed. Voor mijn gevoel is er niet zoveel anders op dit moment dan dingen waar ik verdrietig van word.
    Ik vind t ook lastig om te horen dat jullie hetzelfde hebben meegemaakt, meemaken.

    Ik denk dat ik maar ga temperaturen/ ovulatietesten.
    Ik heb 12 jaar de pil geslikt en ik was meteen zwanger, geen menstruatie gehad. Ik weet niet hoe mijn cyclus was maar na t stoppen van de pil wel direct een eisprong dus...
    Kan t dat de komende cyclus wel weer wat korter is? Of zal t nu zo lang blijven??

    XX
     
  7. pandaatje

    pandaatje Lid

    2 jul 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Simmy,

    Met mij gaat het aardig.. Net de verjaardagen van mijn vriend en mij erop zitten. Waren ook weer zware dagen. Heb net m'n eerste menstruatie gehad nadat we weer bezig zijn zwanger te worden. Was ook zo spannend. Maar nu weer even wat rust..

    Merk dat het me juist rust geeft om te weten dat ik niet zwanger ben. De angst overheerst nog behoorlijk. Na de eisprong was ik heel erg bezig met, wat als ik zwanger ben? En wat als het niet goed gaat? Hield me de hele dag bezig.. Dus zal wel 2 weken beter gaan en dan weer 2 weken wat minder tot aan ik zwanger ben.
    Het weer zwanger proberen te worden vind ik zelf ook heftig.. Wat je zelf ook hebt, de wens is heel groot maar maar bij mij de angst nog groter. Dus vind het aan de ene kant helemaal niet erg om nog niet zwanger te zijn. Ik zie het wel wanneer het zo is en ondertussen richt ik me op de verwerking van het verlies van me dochtertje, wil niet zeggen dat ik er helemaal niet mee bezig ben, juist wel maar meer met stressen of het dan wel allemaal goed zou komen. Maar heb niet de drang om zsm weer zwanger te zijn.

    Hoe staat het nu met jou cyclus? Ben je al wel weer ongesteld geweest na die 40 dagen of nog in afwachting? Denk zelf dat je cyclus wel weer wat korter wordt met de tijd, maar in te tussentijd inderdaad je eisprong opzoeken is wel een goed idee..

    Heb je al een idee hoe je de uitgerekende datum gaat 'overleven'? Weet niet of je er wat aan hebt maar heb een mooi nummer die ik luister als ik even een 'rouwmomentje' heb. Zo mooi zo mooi van Blof en Small Bump van Ed Sheeran.. Vind ik zelf hele mooie nummers om te luisteren, Heb ik ook op de uitgerekende datum gedaan. Helpt me wel om mijn emoties te verwoorden..

    Sterkte in deze moeilijke weken!

    Liefs Pandaatje
     

Deel Deze Pagina