Cyclus na Implanon

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kaatje92, 8 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Even kort mijn situatie.

    Begin juni is mijn implanon geplaatst en vanaf juli begon ik te menstrueren. De menstruatie stopte niet en na een maand of 6/7 kreeg ik hormoonpillen erbij om ervoor te zorgen dat mijn menstruatie zou stoppen. Helaas gebeurde dat niet en adviseerde de gynaecoloog me hormoonpleisters te geven, omdat dit weer een ander hormoon afgeeft. Aangezien ik best veel last had van de hormonen, heb ik uiteindelijk besloten om mijn implanon te laten verwijderen, aangezien ik al 9 maanden continu menstrueerde. 9 maart is mijn implanon verwijderd en ben ik gestopt met hormoonpillen.
    Ik was een week niet ongesteld (zo fijn!), maar nu ben ik het erger als nooit tevoren.
    Wat is jullie ervaring met je cyclus na verwijderen van Implanon? Heeft dat even de tijd nodig? Gynaecoloog gaf aan dat cyclus na het verwijderen implanon zo weer op gang is, maar ik ben het menstrueren zo beu! Inmiddels menstrueer ik al 10 maanden non stop en ben er he-le-maal klaar mee.

    Heb overigens ook een uitstrijkje laten doen vanwege negatieve ervaringen van dichtbij bij continue menstruatie, maar uitstrijkje was helemaal goed.

    Ik hoor heel graag jullie ervaringen!
     
  2. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Niemand?:$
     
  3. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    Ik heb jaren geleden eens een implanon gehad en had hetzelfde probleem als jij, menstrueerde non stop. Ik kan me niet meer precies herinneren hoe het daarna ging. Volgens mij had het wel even de tijd nodig om zich te herstellen. Vervolgens heb ik daarna wel altijd een stabiele cyclus gehad! Ik heb echter geen hormoonpillen oid gebruikt, dit kan er natuurlijk ook voor zorgen icm met de implanon dat je hormoonhuishouding even de tijd nodig heeft om zich te herstellen!
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  4. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    :)
    Bedankt voor je (bemoedigde) reactie! Hopelijk is het allemaal snel weer op orde!:)
     
    Lovieyou vindt dit leuk.
  5. Imyselfandi

    Imyselfandi Actief lid

    23 mrt 2022
    406
    430
    63
    Vrouw
    Ik heb 5 jaar een implanon gebruikt als anticonceptie. In die tijd ben ik slechts 5 keer ongesteld geweest tussendoor een week lang. Nadat hij is verwijderd heb ik wel snel een hele regelmatige cyclus terug gekregen.
     

Deel Deze Pagina