Cyclus na verwijderen Mirena

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kikker84, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikker84

    Kikker84 Lid

    9 mrt 2021
    85
    62
    18
    Vrouw
    Dag dames.

    Ik ben super trotse mama van 2 kids. Voordat we bij onze dochter zwanger waren, heeft dat wat voeten in aarde gehad. Onze zoon kwam vrij snel daarna (op 2 weken na in 1,5 jaar). Na de zwangerschap van onze zoon heb ik na ongeveer een half jaar een mirena spiraal laten plaatsen. In de hoop ook dat het voor mij zou doen wat je vrij veel hoort, geen menstruatie meer. Mij leek dat heerlijk. Helaas was niets minder waar. Ik werd iedere maand juist heel erg ongesteld en ook heel lang. Om maar niet te spreken over de symptomen...kort gezegd...het werd er allemaal niet beter op. Liefst heb ik toch eigenlijk geen hormonen in mijn lijf, dus na het toch ongeveer een jaar (of langer, weet het niet precies meer) de spiraal laten verwijderen. Wat een verademing was dat! Geen rugpijn meer, veel beter humeur volgens mijn vriend, zelfs in de week voor mijn menstruatie. Maar het gekke is wel...hij is er nu ongeveer een half jaar uit, en mijn cyclus is heel anders voor mijn gevoel. Voorheen was ik bijna stipt na 28 dagen ongesteld en maar een dag of 5, maar nu varieert het tussen de 26 en 31 dagen en ben ik soms 11 dagen ongesteld en niet een beetje...vandaag zit ik bijvoorbeeld op dag 33 van mijn cyclus en ben nog steeds niet ongesteld. Zwangerschapstest was een paar dagen geleden negatief (ja, we zouden graag een 3e willen mocht het ons gegeven zijn, maar gaan er geen "strijd" van maken), maar toch blijft het allemaal een beetje vreemd. Ik zit zelfs te denken, als ik echt niet zwanger blijk te zijn, of ik niet in de pre-overgang kan zitten...
    Zijn er meiden met soortgelijke ervaringen met en/of na het verwijderen van de mirena?
     

Deel Deze Pagina