Cyclus overhoop door teunisbloem?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Changes, 23 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Changes

    Changes Lid

    11 dec 2019
    43
    13
    8
    Goedemiddag hoop dat ik hier een vraag mag stellen. Ik sta voor een raadsel.

    8 juli zoals gepland mijn menstruatie 10 juli teunisbloem begonnen ( die slik ik wegens pms)
    Echter mijn menstruatie duurde maar een dag of 4 wat normaal 7 dagen is.. Ik dacht hmm oké zou kunnen. Erna al gelijk helder vloeien op dag 5 en soort bandenpijn. Zoals ik normaal vanaf cd 14 heb en rond dag 16 eisprong heb. Heel vaag. Nu sinds een week ook al gespannen borsten wat ik inderdaad ook altijd voor mijn menstruatie ervaar. Alleen nu dus al 2 weken te vroeg..

    nu sinds gisteren verlies ik opnieuw bloed. Vandaag zelfs inlegkruisje vol zou ik dan weer gaan menstrueren? Op cd 16 al ik heb nog nooit tussendoor bloedingen gehad. Enkel met een eisprong een drupje maar niet zoveel..

    Ik ben wel ook al een dikke week verkouden ( geen corona) maar nu zo goed als over.

    Zou de teunisbloem dit veroorzaakt kunnen hebben? Dat mijn lichaam het even niet weet?
    Ik heb ook vreselijk last van maagzuur.

    Ik heb wel voor zekerheid getest maar die was gewoon negatief.
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.562
    113
    Vrouw
    Teunisbloemolie staat er om bekend om je hele cyclus overhoop te halen, tenminste bij veel dames gebeurt dit. Ik gok dat de klachten die je hebt dan ook daar vandaan komen. Heb het in het verleden ook weleens gebruikt en had ineens ovulatiebloedingen welke ik daarvoor ook nooit had. Ben er uiteindelijk ook mee gestopt. Kreeg er meer klachten van dan waarvoor het ik wilde gebruiken.
     
  3. Changes

    Changes Lid

    11 dec 2019
    43
    13
    8
    Ooh dus toch hmm dan idd denk ik maar stoppen. Dit is ook heel verwarrend. Ik dacht dat het heel goed hielp voor pms maar heb idd nu sinds gebruik vreemde hormonale klachten
     
  4. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Je bent pas 10 juli begonnen. Ik zou het nog heel even aankijken. Mogelijk wordt het weer normaal of is het toeval. Ik heb zonder teunisbloemolie ook deze klachten gehad voor 1 a 2 maanden. Volgens de huisarts normaal dat dit kan gebeuren.
    Hier teunisbloemolie gebruikt en er veranderde niks aan cyclus.
     
  5. Changes

    Changes Lid

    11 dec 2019
    43
    13
    8
    Nou pff bloed nog steeds.. Nu al 7e dag en zit nog maar op cd 20.. Vandaag ook flink kramp en steeds meer bloed op dit moment echt helder rood geen spotting meer te noemen ( dacht vanmorgen dat ik bloed plaste maar dat was niet zo) . En dat allemaal terwijl ik pas 8aug mijn volgende menstruatie zou moeten krijgen.. Mijn borsten ook al 2 weken enorm pijnlijk. Lijkt wel stuwing zo gespannen. Ik hoop dat het bloeden een x stopt.
     

Deel Deze Pagina