Cyclussen na miskraam heftiger/langer bloedverlies

Discussie in 'Miskraam' gestart door MinnieJ, 22 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Heeft iemand dezelfde klacht? Mijn menstruaties zijn iets heftiger maar vooral duren ze wat langer, soms op dag 8 en 9 even geen bloed en dag 10 opeens weer wel.

    Ik heb een inwendige echo gehad, niks op te zien maar de echoscopist zei dat het een verkeerd moment was om te kijken omdat mijn baarmoederslijmvlies verdikt was (week na ovulatie). Nu wou ze een gis echo doen op dag 12 van mijn cyclus maar ik zie daar erg tegenop, doe het liever niet, ook omdat het op mijn eisprong valt en we alweer ronde 4 in gaan na miskraam.

    Toen ik vroeg of ze denkt dat er iets zit zei ze "neeee ik denk het niet"... Dus dan helemaal twijfel of ik een echo ga doen die me vervelend lijkt, ik heb een erg gevoelige baarmoedermond namelijk...
     
  2. Hoopvol2019

    1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Ik ben ookk helemaal ontregeld na mijn miskraam. Ik had netjes 27 dagen en nu is het 30 dagen geworden en bij testen met ovulatie merk ik dat al heel vroeg mijn ovulatie heb . Dat was vroeger gewoon keurig rond dag 14. Ik snap er niets meer van. Menstruatie is ook veel heftiger .
     
  3. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    @Hoopvol2019 sorry ik zie jouw berichtje nu pas. Ja inderdaad ook veel heftiger hier. Met hoeveel weken was jouw miskraam? Ik heb deze keer, 4e menstruatie na miskraam, niet meer zo lang gebloed maar wel nog wat zwaarder dan normaal. Ik heb de gis echo niet gedaan omdat het bloeden dus rond dag 7 stopte en ik er erg tegenop zag. ik zie het dus nog even aan en hoop gewoon gauw weer zwanger te zijn.
     
  4. Hoopvol2019

    1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Lees nu pas je bericht . Was even weg . Was bijna 9 weken. Datum staat nog gegrift in mijn geheugen.
     
  5. Nvd

    Nvd Bekend lid

    15 mrt 2019
    650
    543
    93
    Vrouw
    hier na de miskraam was mijn eerste menstruatie 9 dagen en dan licht bloed verlies, 2de keer 5 dagen en heel veel bloedverlies. Normaal was het altijd 2-3 dagen en zeer weinig bloed. Ik was 10 weken zwanger.
    Komende week 3de cyclus in (al hoop ik van niet)
     
  6. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Mijn eerste menstruatie na de miskraam was een week na mijn curretage, 26 dagen na het opwekken van de miskraam met misoprostol. Dit was een hele heftige bloeding, 5 dagen lang.
    Daarna na 39 dagen een beetje spotting met 2 dagen een lichte bloeding. Dit duurde alles bij elkaar een week.
    Nu ben ik na 23 dagen weer ongesteld. Zit nu op dag 4 en het is een flinke bloeding, heftiger dan ik gewend ben. Mijn lijf reageert ook meer: veel rugpijn, buikpijn, misselijk, emotioneel.
    Voor de miskraam was ik gemiddeld om de 25 dagen ongesteld en de lengte van mijn cyclus wisselde: soms 21 dagen, soms 31. Dit lijkt nu nog zo te zijn. Volgens de huisarts is dit volledig normaal.
     
  7. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Het kan best een aantal maanden duren hoor voordat alles weer normaal is. Je moet echt wel even herstellen. Bij de een duurt dat langer als bij de ander.
    Een inwendige echo kan geen kwaad hoor tijdens je eisprong. Dam zouden vruchtbaarheidsbehandelingen niet kunnen bestaan zoals ze er nu zijn.
     
  8. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Ik heb na mijn miskraam 4 weken later een menstruatie gekregen. Deze was heftiger dan normaal. Daarna meteen een mooie cyclus van 28 dagen met een eisprong op dag 14. Zit nu in mijn volgende cyclus met een eisprong op dag15. Mijn lichaam is toch redelijk snel weer op orde (miskraam van een tweeling bij 10,5 week). Wel merk ik dat mijn menstruatie heftiger is dan voor de zwangerschap.
     

Deel Deze Pagina