Cyste bij Gonal-F

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kippie35, 24 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippie35

    kippie35 Actief lid

    5 mrt 2020
    181
    117
    43
    Vrouw
    Hi iedereen, ik ben op zoek naar ervaringen of tips. Al 9 maanden in een ovulatie inductie traject waarbij ik Gonal-F i.c.m. Pregnyl gebruik. Ik spuit 50 per dag en dat gaat eigenlijk altijd goed waarbij ik rond dag 13 meestal Pregnyl kan zetten. Inmiddels zit ik in deze ronde op dag 21 en gebeurt er niks qua reactie behalve dan dat er een cyste van 31 mm in mijn linker eierstok te zien was op de echo van dag 11 en ook op dag 14 en 18 waarbij de cyste groeit en de eitjes totaal niet. Ben nu sinds 6 dagen op advies van de gynaecoloog omhoog naar 62.5 qua dosering maar de situatie zit me niet lekker. Lees ook op meerdere plekken terug dat geadviseerd wordt de ronde te beëindigen bij een cyste maar ik moet dus gewoon doorspuiten ... dinsdag weer terug maar ben benieuwd of iemand ervaringen of tips heeft. Alvast bedankt.

    #gonalf, #cyste
     
  2. Jiji

    Jiji Actief lid

    5 feb 2018
    268
    124
    43
    Vrouw
    Ik ben toevallig net geweest voor een echo op dag 3 omdat ik wilde beginnen met sluiten hormonen maar helaas had ik een cyste van 19mm breed. Na bloedprikken zeiden ze dat mijn cyste zou groeien van de hormonen dus hebben ze deze ronde afgeblazen. Ik ga er vanuit dat jouw ziekenhuis weet wat ze doen en dus ook hebben gechecked wat voor cyste jij hebt?
     
  3. kippie35

    kippie35 Actief lid

    5 mrt 2020
    181
    117
    43
    Vrouw
    Oh echt? Nee dat hebben ze bij mij dus niet gedaan....ik heb al wel een paar keer gevraagd wat het kan zijn en dan geven ze steeds aan dat hij als het goed is gewoon weg zal gaan. Heb jij dit eerder gehad,?
     
  4. Jiji

    Jiji Actief lid

    5 feb 2018
    268
    124
    43
    Vrouw
    Ik heb helaas eerder een cyste gehad die zo begon maar uiteindelijk een endometriose cyste bleek. Maar dit is echt totaal niet aan de hand bij jou. Ik heb echt dubbel pech :( .. maar snap wel dat als alleen de cyste groeit het een beetje gek lijkt in jou geval. Weet je zeker dat je eitjes niet groeien? Ik denk het haast wel anders zouden ze je echt niet hormonen laten spuiten!
     
  5. Jiji

    Jiji Actief lid

    5 feb 2018
    268
    124
    43
    Vrouw
    Ps ik lees net eigenlijk dat je OI doet en dus een lage dosering. Misschien proberen ze wel gewoon je cyste te laten springen ofzo ook?
     
  6. kippie35

    kippie35 Actief lid

    5 mrt 2020
    181
    117
    43
    Vrouw
    Ja dat zou kunnen. De eitjes reageerden volgens de gynaecoloog 'niet echt'. Voor mijn gevoel waren ze nog steeds heel klein ...maar ze heeft niet gemeten dus of ze helemaal niks doen weet ik niet zeker. Ik ga dinsdag even goed wat vragen stellen aan de andere gynaecoloog.
     
  7. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Ik heb al een lange tijd een cyste van 7 mm, zolang mijn eitjes goed groeiden hoefde ik er niks mee momenteel. Groeit de cyste groter dan 8mm dan gaan ze kijken wat er aan te doen. Hoe hij er is gekomen is bij mij onzeker, het is ontdekt na mijn miskraam in 2018. Mijn eitjes groeien elke keer goed dus er word nu niks mee gedaan.
     
  8. kippie35

    kippie35 Actief lid

    5 mrt 2020
    181
    117
    43
    Vrouw
    Bij mij is hij 31 mm dus best groot vind ik zelf. Ook na een miskraam. Maar de jouwe zit er dus nog steeds...
     
  9. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Ik zeg het helemaal verkeerd, die van mij is 7 cm. Fors dus. Die van mij zit er idd nog. Elke keer bij de gyn voor de iui krijg ik weer te horen wat een groot ding, krijg steeds andere gyn dus elke keer zien ze het voor het eerst. Hij was 9 cm in dec 2018. Een operatie vinden ze nog niet nodig omdat mijn eitjes gewoon groeien.
     
  10. kippie35

    kippie35 Actief lid

    5 mrt 2020
    181
    117
    43
    Vrouw
    Lastig hè dat het elke keer een andere gynaecoloog is....maar dat is wel echt groot zeg.
     
  11. kippie35

    kippie35 Actief lid

    5 mrt 2020
    181
    117
    43
    Vrouw
    Ok toch nog even iets wat ik graag wil voorleggen. Inmiddels zit ik op dag 34 van mijn cyclus en de cyste zit er nog. Ik ben dus al 31 dagen Gonal-F aan het spuiten zonder resultaat....vandaag bij de echo was mijn baarmoeder slijmvlies dunner en leek er 1 eitje naast de cyste iets te doen (13 mm). Ik spuit door op 87.5. Maar nu heb ik sinds vanavond heeeeel licht bloedverlies. Afwisselend oud en heel licht roze....ik snap er heel weinig meer van en vraag me af of ze misschien een eisprong over het hoofd hebben gezien vanwege die cyste en ik gewoon ongesteld ga worden?? Al heb ik totaal geen buikpijn o.i.d. Iemand enig idee of advies?
     
  12. Jiji

    Jiji Actief lid

    5 feb 2018
    268
    124
    43
    Vrouw
    Weet je of je cyste zelf hormonen afgeeft? En of hij nu is gegroeid? Dan maakt het je cyclus wat in de war. ik heb helaas ook weer een cyste of een geel lichaam maar dat weten ze nu nog niet precies. Ik baal ook erg want de mijne zorgt er weer voor dat ik niet kan starten überhaupt met hormonen!
     

Deel Deze Pagina