Cytotec doet helemaal niets - wat nu?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Chitje, 29 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Afgelopen maandag hebben wij de enorme klap gekregen dat het hartje van ons kindje met 9 weken is gestopt met kloppen. We zijn doorverwezen naar de gyn die aanraadde het nog even aan te kijken, maar wel cytotec heeft meegegeven om de mk op te wekken als we dat wilden. Gisteren heb ik de pillen volgens voorschrift genomen, maar behalve de hele dag diarree is er niets gebeurd. 3 druppels bloed, maar geen krampen. Ik wil ivm leeftijd en risico op complicaties geen curretage en afwachten eigenlijk ook niet. Ik wil het graag af kunnen sluiten, voor zover dat kan en niet nog weken wachten tot het er eindelijk uit komt. Daarnaast ben ik 40 jaar en na een lang fertiliteitstraject uiteindelijk zwanger geworden, dus ook niet meer alle tijd van de wereld om het opnieuw te proberen. Heeft het zin om nog een keer opnieuw de hele cyclus mifegyne, cytotec te doen of weet iemand andere opties?
     
  2. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Advies heb ik niet hier over.
    Maar wat ontzettend vervelend dat het niet loskomt. Ik hoop dat het gauw gebeurt zodat je idd kan afsluiten.
    Nog maals dikke vette knuff ♥️
     
  3. Cinsam

    Cinsam Fanatiek lid

    12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    Hi
    Wat intens heftig is dit, ik heb dit 2x meegemaakt. 1x ook gekozen voor de pillen. Bij mij gebeurde er wel wat diezelfde dag nog. Vond het echt te heftig emotioneel gezien dan. Lichamelijk ging het wel. Helaas kwam niet alles los en moest ik per ambulance naar het ziekenhuis omdat ik flauw viel en niet echt bij kwam. Later stuurde ze mij toch naar huis. Weer paar dagen laten zoveel buikpijn echt weeen gevoel. Maar ik dacht zal er wel bij horen. Op aandringen van mijn man de vk gebeld. En moest ik echt puffen. Zij hoorde dat en stuurde mij gelijk door naar het ziekenhuis waar ze een acute curretage hebben gedaan er zat dus nog restweefsel. Zwangerschap daarna die ook mis ging wilde ik en niet afwachten en die pillen niet. Ik wilde het er zo snel mogelijk uit hebben. Kon het emotioneel gezien echt niet aan dat er iets in mij zat wat niet bij me wilde zijn. Dag later kon de curretage al. Ik heb zo geschreeuwd pfft. Ik ben ondertussen 44 had me er bij neergelegd dat we met z’n drietjes zouden blijven. En zie nu onderschrift.
    Als je je er niet goed bij voelt echt contact opnemen je niet af laten schepen. En tuurlijk heeft curretage risico’s maar dat is eigenlijk met alles zo. Heel veel sterkte en geef jezelf de tijd.
     
  4. Bloem4

    Bloem4 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Bij mij gebeurde er met cytotec ook vrijwel niks op wat bloedverlies na. Dit gemeld aan het ziekenhuis maar moest gewoon afwachten. Uiteindelijk vlak voor de controle echo 2 weken later verloor ik pas het vruchtje uit het niks. Heel veel sterkte. Wat een rot tijd moet dit voor je zijn.
     
  5. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Jemig, dat klinkt ook als een enorme rollercoaster. En wat fijn dat je alsnog zwanger bent op je 44e! Dat geeft wel weer een beetje hoop. Maar jemig wat een slopend traject is dit toch.
     
  6. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Dan is het waarschijnlijk uiteindelijk alsnog spontaan losgekomen. Ja het is heel akelig. Echt een droom die ons is afgenomen ofzo. En dat na zo lang proberen zwanger te worden.
     
  7. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Dank je. Het is echt ellendig allemaal.
     
  8. Bloem4

    Bloem4 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Ik heb ook icsi gehad. Dat traject hakt er psychisch al in, dan 2x een miskraam er bovenop. Dat heeft mij wel een flinke knal gegeven ook. Ik hoop dat het geluk snel weer aan jullie kant mag staan!
     
  9. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ja, de IVF zelf is al heftig genoeg. Omdat je er zoveel voor doet is elke mislukte poging al zoveel heftiger en teleurstellender dan wanneer je gewoon thuis bezig bent. Ik dacht dat we dat eindelijk achter ons konden laten, maar niet dus. En alsof het niet al ellendig genoeg is gaat dit dus ook nog niet goed.
    M'n vriend zegt nu dat hij niet nog een keer die rollercoaster wil en dat snap ik. Bij mij is de wens alleen zo groot en nog groter geworden dan hij al was doordat ik er zo dichtbij was voor m'n gevoel. En ik weet nu dat ik wel zwanger kan worden.
     
  10. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Wat vreselijk... heel veel sterkte ❤️

    Je schrijft over een traject en hierna niet veel tijd meer te hebben vanwege je leeftijd... Naar om te zeggen maar vrijwel alle vruchtbaarheidstrajecten zijn momenteel gestopt vanwege corona. Heel snel doorgaan zal nu sowieso niet gaan...

    Kies dus de optie die voor jou/jullie het beste voelt! En niet zozeer om de tijd die het kost...
     
  11. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ja dat weet ik hoor, maar moet nu eerst de mk krijgen, dan herstellen en dan weer eigen cyclus afwachten wat ook wel even kan duren bij deze zwangerschapsduur. Als het weer op gang is kunnen we iig op het moment dat er weer gestart gaat worden met behandelingen verder. Reken er eigenlijk wel op dat het nog wel 6-8 weken gaat duren voor ik m'n eerste normale menstruatie weer heb. Hopelijk ziet de wereld er dan weer anders uit.
     
  12. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik hoop het ook keihard!❤️

    Wat zegt je gevoel nu qua wat te doen?
     
  13. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ja, zou sowieso fijn zijn als alles weer een beetje terug kan naar normaal. Denk dat de ziekenhuizen wel graag weer willen opstarten zodra het kan. Dit kost ze enorm veel geld in de vorm van gemiste inkomsten voor reguliere zorg.

    Ik wil het graag achter de rug hebben, zodat ik verder kan. Afwachten en niet weten wanneer het dan wel op gang komt is ook best akelig. Mag van het ziekenhuis opnieuw proberen de komende dagen, dus dat ga doen en dan hopen dat het wel lukt nu.
     
  14. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja ik denk het ook. Onze kliniek is ook dicht, maar volgens hun website is dit volgens EU richtlijnen. Ik hoop dat NL hier wel zelf een besluit in mag nemen, ipv wachten op andere landen.

    ik hoop voor je dat het ‘snel’ achter de rug is... vreselijk die onzekerheid! Heel veel sterkte...
     
  15. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Dank je wel.

    De maatregelen zijn niet EU bepaald, alle lidstaten hebben zelf maatregelen genomen die ook verschillend zijn per land. Dus dit wordt uiteindelijk ook door NL zelf bepaald, naar gelang de capaciteit in de ziekenhuizen en wanneer er voldoende beschikbaar is om complicaties van reguliere behandelingen op te vangen.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  16. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.144
    113
    Ehm curretage schijnt momenteel ook niet gedaan te worden door corona las ij net in een ander topic over miskraam vandaag...als dat niet regio gebonden is dan vrees ik wachten of toch weer pillen de enige route is? Zou t in elk geval even navragen al zou curretage mijn voorkeur niet hebben zolang er alternatieven nog zijn wanneer er een sterke wens is voor een kindje. (risico van asherman)
     
  17. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ik zie dat jij ook net slecht nieuws hebt gehad :(
    Sterkte!
    Bizar wat er allemaal niet gebeurt vanwege corona. De gyn wist niet vorige week hoe makkelijk een curretage zou zijn in deze tijd, maar was het volledig met me eens dat we dat moeten proberen te vermijden ivm risico op complicaties en inderdaad nog steeds sterke zwangerschapswens. Ik heb nu uiteindelijk zondag mifegyne gehad (2 uur voor moeten wachten op de kraamafdeling:cry:) en moet het straks opnieuw proberen met cytotec. Hoop dat het nu wel wat gaat doen.
     
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.144
    113
    Oh verschrikkelijk dat ze je dan 2 uur laten wachten op een kraamafdeling. Ons hadden ze een plekje om t hoekje gegeven dat we die vrolijke dikke buikjes en cosi's niet hoefden te zien. Kleine aanpassing/beetje meedenken wat wel gewaardeerd werd.
     
  19. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik duim voor je dat de cytotec iets gaat doen! Hier destijds 3x cytotec gehad en uiteindelijk bleek ik het kindje wel verloren alleen zat er nog restweefsel en werd het alsnog een curettage.
     
  20. Rosea

    Rosea Actief lid

    16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Ik hoop echt voor je dat de cytotec wat gaat doen! Ik reageerde helaas ook niet op cytotec, gebeurde helemaal niks (2 dosissen gehad). Bij mij was het hartje toen ook gestopt met 9 weken. Zelf heb ik het idee dat cytotec bij een langere zwangerschapsduur gewoon minder goed werkt dan bv bij 6 of 7 weken.. hier is het toen een curettage geworden en heb daar nooit spijt van gehad. Veel sterkte in ieder geval!!
     

Deel Deze Pagina