Cytotec, weinig verloren?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Rachje20, 14 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Hai meiden,

    vh weekend heb ik cytotec gebruikt om de miskraam op gang te helpen. Ik zou 7 weken zijn.

    Eerst oraal een pilletje (mifegyn?) 24 uur later cytotec vaginaal. Na anderhalf uur kwam de bloeding op gang. Na 3 uur flinke pijnlijke krampen. Pijnstilling genomen.
    Ik vind het bloedverlies niet veel, het was minder dan de eerste dag van menstruatie zelfs.
    Verloor wel slijmdraden maar niet de stolsels waar ik op voorbereid was.

    Wat denken jullie? Heeft het niet goed z’n werk gedaan?

    na controle heb ik pas over ruim een week.

    Iemand met ervaring???
     
  2. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik denk het niet.
    Ik heb 1x een spontane miskraam gehad bij ruim 7 weken en ik liep leeg en verloor zoveel stolsels dat ik zelfs de huisarts heb gebeld.
    Ik heb ook 1x cytotec gebruikt (3x een dosis) had toen ook niet veel bloedverlies, er bleek nog best wel wat restweefsel te zitten dus heb toen nog een curettage gehad.
     
  3. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Dank je wel voor je reactie!

    ja dat dacht ik ook al, heb de poli net al aan de lijn gehad.

    Hoe heb jij het ervaren?
     
  4. Lellebel86

    Lellebel86 Actief lid

    29 aug 2017
    103
    59
    28
    Ik heb paar weken terug ook cytotec genomen vanwege missed abortion. Vruchtje was gestopt met 9 weken en 2 dagen. Na de eerste keer cytotec heel veel pijn gehad (vergelijkbaar met bevallen) maar geen vruchtje en weinig bloed. Nog 2x cytotec genomen en dat deed helemaal niets. Op de echo bleek dat het vruchtje wel los zat maar nog niet eruit was. Verder was de baarmoederwand al schoon.

    Vruchtje kwam 5 dagen na eerste dosis cytotec alsnog spontaan, zonder extra bloed. Heb uiteindelijk langer gebloed dan tijdens een normale menstruatie (2 weken ipv 5 dagen) maar het is nooit heftiger geweest. Was iig verbaasd over het weinige bloed.

    Wanneer is het vruchtje bij jou gestopt?
     
  5. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Verdrietig @Lellebel86...

    Ik heb vanochtend m’n tweede dosis cytotec genomen. Maar meteen met diclofinac.
    Ik ben wat bloederige draden verloren, 2 pillen geloof ik ook na 4 uur.
    nu verlies ik amper bloed... wat moet ik hier nou weer mee. Word er zo moedeloos van.
    Ik zat woensdag tijdens constatering op 7 weken.

    Je merkte wel duidelijk wanneer het vruchtje kwam? Ik ben natuurlijk veel minder ver dus ik verwacht alleen een vruchtzakje...
     
  6. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Bij mijn MA opgewekt met cytotec heeft het ook een aantal dagen geduurd voordat de vruchtzak daadwerkelijk los kwam.
    Wel direct vanaf het gebruiken bloedverlies. Maar dat was ook weinig, een beetje zoals jij omschrijft ook. Ook niet het gevoel dat het wat gedaan had.

    De nacht voor het los kwam wel flinke krampen/lichte weeën gehad. Uiteindelijk de dag erna rond 12u dacht ik het vruchtzakje verloren.
    Daarna was het voor mijn gevoel wel schoon. Dit heeft de controle-echo een paar dagen later ook bevestigd.
     
    Rachje20 vindt dit leuk.
  7. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Ten eerste sterkte! Denk het niet.
    De 1e keer werkte het wel bij mij en ik moest op een gegeven moment wel een uur op de wc blijven zitten want het bleef stromen. ( 2 ochtenden ingebracht en eind van de middag van de 2e dag kwam het los).
    Bij mijn 2e missed arbortion werkten de pillen niet en heb ik een curetage gekregen.
     
    Rachje20 vindt dit leuk.
  8. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    @Soturi & @Theezeefje, dank je wel. Ja het is al rot genoeg allemaal.
    Heb pas volgende week woensdag na controle met de gynaecoloog.
    Wat adviseren jullie? Afwachten of bellen?
    Wil er zo graag lijfelijk klaar mee zijn...

    Hoe hebben jullie die periode ervaren?
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  9. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Ik zou nog even proberen of je eerder mag komen voor de vervolgstappen, ik wilde in ieder geval dat wel. Maar dat kwam ook omdat ik wel graag weer aan het werk wilde en niet op het werk de “ verrassing” wilde hebben dat de boel alsnog los komt. Vond dat een zeer onprettig idee.

    Ik vond die hele periode vooral irritant omdat je maar een beetje thuis zit af te wachten.
    En emotioneel had ik er niet zoveel last van omdat het al mis was gegaan met ongeveer 6 weken.
    En ben ook erg nuchter,op oudere leeftijd heb je nu eenmaal meer kans op een miskraam ( 38 & 39 jaar )
    Nu had ik al een zoontje gekregen voor die 2 miskramen. Vind het wel jammer dat ik niet meer kinderen heb maar zie de voordelen er ook van. ( na mijn 2 miskraam hebben we besloten om te stoppen,ik was al bijna 40 jaar)
    Inmiddels ben ik 43 jaar.
     
  10. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Ik heb dat dus ook, ik wil het lijfelijke gehad hebben.
    Ergens heb ik die nuchterheid ook maar ergens ook heel veel verdriet. Het was zo onverwachts wonder dat ik er vol in ging.
    Op de verjaardag en sterfdag van m’n oudste zagen we voor t eerst het hartje kloppen. Ik vond het een mooie symboliek...
     
  11. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Ik zie nu pas je onderschrift, wat vreselijk dat je dochter stil geboren is. En dat je op haar dag het hartje hebt zien kloppen is wel bijzonder. En wel heel erg cru dat het nu mis is gegaan.
    Ik heb nooit een hartje zien kloppen omdat ik pas met de intake een echo kreeg ( met 8 weken) en beide keren zagen ze dat het met 6 weken ongeveer gestopt was.
    Ik denk dat als ik een kloppend hartje had gezien dat ik ook wel wat verdrietiger was geweest. Dikke knuffel en hoop dat je wat eerder terecht kan.
     
    Rachje20 vindt dit leuk.
  12. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    @Theezeefje lief, dank je! Ik heb zelf ook vaker vroege miskramen gehad die zelf kwamen. Daar had ik ook niet zo zeer last van. Zelfs eentje pas na 8 weken en dat brak me op. Dat wilde ik niet meer. Dus vandaar keuze voor de pillen. En dan lukt het maar half.. ja dat vind ik slopend. Dat wachten, klaar zijn om “afscheid” te nemen.
    En zit vast nog bomvol hormonen.

    hoe heb jij curettage ervaren?
     
  13. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    @Rachje20 : De omstandigheden zijn natuurlijk niet leuk maar de curettage is mij echt heel goed bevallen vergeleken met het bloedbad wat ik had bij die pillen( en het afwachten wanneer het zou beginnen/ überhaupt werkt)
    Was voor het eerst van mijn leven onder volledige narcose en ben nog nooit zo fijn wakker geworden en haast geen nabloeding. 1,5 uur na het wakker worden was ik alweer thuis. Nog een weekje thuisgebleven. Maar had na 2 dagen eigenlijk wel weer aan het werk gekund.
    Als ik dat de eerste keer had geweten had ik wel meteen doorgedramd om een currettage.
     
  14. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Hier het zelfde probleem gehad , eerst gewacht tot de boel zelf op gang kwam , zonder resultaat.
    Toen cytotec, deed werkelijk helemaal niks.. ze wouden toen weer dat ik een dikke week of twee weken ging afwachten .. bah wat was ik het beu.
    Uiteindelijk curretage gehad, daarna bleef ik heel erg bloeden, volgens artsen een goed teken want zou de baarmoeder schoonmaken.. ondertussen steeds vermoeider en hb zakte , weer paar weken verder en uiteindelijk zelfs kijk operatie ondergaan want er zat nog steeds rest weefsel.
    Het was een vreselijk slopende tijd , lichamelijk helemaal op van al het bloed verlies en de narcose twee keer achter elkaar , de kijkoperatie heeft wel geholpen want was wel schoon nadien.
    het vruchtje was gestopt met 6,3 weken , dus geen idee waarom ik zoveel last heb gehad van al dat rest weefsel .
    Hopelijk verloopt het bij jou voor spoediger allemaal en komt het toch los met deze medicatie .
     
  15. Rosea

    Rosea Actief lid

    16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Wat vervelend dat de cytotec niet voldoende werkt. Hier eenzelfde ervaring, MA met 9 weken, 2x cytotec ingebracht en er gebeurde helemaal niks.. uiteindelijk na 2 weken een curretage gehad (kon niet eerder). In die weken was er helemaal niks gebeurt, vruchtje zat nog intact in de baarmoeder..

    De curretage is mij erg meegevallen, ik voelde me de dag erna weer prima.

    Sterkte!
     
  16. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Zucht, ja ik wacht nog maar weer even denk ik.
    Dank je wel dat jullie je ervaring willen delen.
    Ik vind het slopend... woensdag heb ik nacontrole. Houdt maar rekening met alles.
     
  17. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ow woensdag pas, jeetje.
    Succes!
     
  18. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw
    Hey meis

    Ook bij mij is het foute boel. Het hartje klopt niet meer en ze meet 8w5d, loopt 1 week achter..

    Raden jullie allemaal curretage aan?

    Ben er kapot van:cry::cry:
     
  19. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Aaaah neeeeee!!! Dat meen je niet!!! Ik schrik me een ongeluk :cry:

    oh lieverd wat je verdrietig zijn!!! kwam je erachter met een echo? Mag je zelf kiezen?

    mij koos pillen omdat ik nog niet zover was ik n curettage een echte ingreep is.
    Ik ben wel alles verloren inmiddels, blijf alleen teveel na bloeden. Dus de pillen hebben wel gewerkt uiteindelijk.

    oh wou dat ik je dikke knuffel kon geven! Deel alles wat je wilt, je bent niet alleen.
     
  20. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Jah het is verschrikkelijk:cry:

    Had vandaag me.controle echo na 2.5 week...

    Zo lang hier op gewacht.. na 3x goeie echos met kloppend hartje en nu was het dus vorige week gestopt :cry::cry: met 8wkn en 5 dagen..:cry::cry::cry::cry:

    Nou moet ik vrijdag weer voor een echo is protocol pff

    Weet gwn niet wat ik dan moet doen pille of curretage :cry:
     

Deel Deze Pagina