Dé naam voor ons, maar bang voor negatieve associaties ivm BN-er

Discussie in 'Babynamen' gestart door RobinBird, 13 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Graag jullie idee over het volgende...

    Mijn vriend en ik verwachten een dochter en hebben al lange tijd (nog vóór de zwangerschap) een naam die wij onze dochter heel graag zouden willen geven. Voor mij heeft de naam een extra bijzondere betekenis ivm vernoeming.

    Helaas...is er dus een 'populaire' BN-er met dezelfde naam. Althans, deze BN-er heeft twee namen die samen haar artiestennaam zijn. Mijn vriend heeft deze associatie dan ook sterk bij de naam. Hierdoor ik ook steeds meer...Zou dit voor jullie een reden zijn om de naam niet te geven?

    Deze BN-er is niet bij iedereen geliefd zal ik maar zeggen. You love her or you hate her...

    Ik wil liever de naam zelf niet noemen, omdat ik waarschijnlijk toch wel voor de naam zal kiezen en geen extra negatieve associaties bij mezelf wil creëren:)

    Alvast erg bedankt voor het meedenken! Mocht het toch nodig zijn om de naam te noemen, laat het dan vooral weten, dan zal ik dat overwegen of privé-berichten.
     
  2. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Ik denk dat ik weet welke naam je bedoelt. Bedoel je dan die eerste van de twee? Ik heb echt absoluut niets met haar, maar nog ff en het is overgewaaid dus zou me daar zeker niet door tegen laten houden!
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  3. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    Ik zou me daar echt niet door laten leiden! Stel nou dat jouw dochter naam A krijgt en een week later wordt door één of ander dom programma iemand met dezelfde naam een BN-er. Dan doe je er toch ook niks aan? Er zijn waarschijnlijk nog honderden andere mensen met die naam, dat is nu eenmaal zo met vrijwel elke naam.

    En het voordeel van BN-ers is dat ze (op een enkele na) na een paar maanden tot een paar jaar toch weer zijn vergeten.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  4. loesje6

    loesje6 Bekend lid

    4 mei 2012
    884
    196
    43
    Ik denk dat ik ook weet wie je bedoelt. Superleuke naam vind ik! Gewoon lekker doen! Ik ken een meisje dat zo heet en heb nooit de associatie met de BN-er. Of wil je beide namen geven??
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  5. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Ik ben heel benieuwd!

    Maar als dit voor jullie al jarenlang DE naam is, zou ik het gewoon doen. Wie weet hoor je over deze BN-er over een paar jaar niets meer.
     
  6. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Bedankt alvast voor de reacties. Het gaat om haar tweede naam. Voor ons meisje zou dat dan haar eerste naam worden. Vind de naam zo mooi èn wil heel graag vernoemen naar twee heel dierbare personen voor mij, waarvan het bij beiden de tweede naam is.
     
  7. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik denk ook dat ik de naam weet. Zolang je niet allebei de namen geeft, denk ik niet dat iemand de associatie heeft.
     
  8. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Die kans is zeker aanwezig, al is ze op dit moment wel een steeds groter wordende bekende zegmaar.
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.106
    113
    Vrouw
    Is toch een prachtige klassieke naam? Als je haar beide namen geeft, ja dan koppel je het aan haar. Maar de tweede naam bestaat al belachelijk lang en is ingeburgerd. Die koppel je niet aan de artiest.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  10. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Nee zeker niet beide. Alleen haar tweede naam.
     
  11. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Ik denk ook dat ik weet wie je bedoelt, artiest met twee voornamen als artiestennaam toch? Als je een vd twee namen gebruikt is er echt niks aan de hand qua associatie hoor! Allebei tegelijk zou ik niet doen.
     
  12. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Ik denk ook dat je het weet haha. Het gaat om haar tweede naam. Ik hoop dat ze over waait haha.
     
  13. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Thnks! Voel me al weer iets zekerder.
     
  14. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    Zeker omdat het de tweede naam is van die artiest zou ik me er niks van aantrekken. En laten we inderdaad hopen dat we er snel niks meer van horen. #nietmijnmuziek
     
  15. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Ja daar heb je gelijk in. Sterker nog. Een andere BN-er ban dezelfde categorie zegmaar, heeft een kind gekregen en er wordt over de naam gespeculeerd. Dat zou de jongensversie zijn van de naam die wij in gedachten hebben. Gosh!
     
  16. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Ja heel! Ik vind de naam perfect, op dit na.
     
  17. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Oh dan heb ik al helemáál geen associatie met haar en vind dat echt een prachtige naam!
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  18. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Haha ook niet mijn muziek en m'n vriend vindt het al helemaal verschrikkelijk.
     
  19. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Bedankt :), fijne reactie!
     
    Schuurpapier vindt dit leuk.
  20. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Ah fijn dat je een echt voorbeeld hierover hebt zegmaar. Nee alleen de tweede naam van deze artiest.
     

Deel Deze Pagina