Daar gaan we weer...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door cjpt, 7 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Voel en zie met het naar de wc gaan alweer dat ik vandaag/morgen weer ongesteld ga worden... BAH! Waarom heb je nou toch elke maand weer het idee dat dit hem wel eens kan zijn? Waarom trap ik daar elke maand weer in?!

Ik zie het echt even niet meer zitten! Ik kan me gewoon bijna niet meer voorstellen dat er een keer een moment gaat komen dat ik weer zwanger ben! Hoe lang moet ik wachten? Is 2 jaar niet genoeg? Gatver! En dan eind september naar de gyn... ik wil het natuurlijk liever niet op een andere manier dan de natuurlijke maar dit trek ik echt niet meer!

Zit ook op mijn werk dus kan niet eens even lekker janken ofzo.

Hoe houden jullie jezelf elke maand weer positief? En dan vooral degenen bij wie het al wat langer duurt?

Cindy

2. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik bedoelde dit overigens niet rot tegenover degenen die nog maar kort bezig zijn maar nu ik 2 jaar bezig ben is het gewoon steeds moeilijker er positief over te denken dan toen ik bijv in ronde 4 zat.

3. Niet meer actief

Ze zeggen dat des te meer je ermee bezig bent des te moeilijk het is om daadwerkelijk zwanger te raken.

Naar mijn idee is dit waarheid, een vriendin van mij is namelijk ,na een zoon, al ruim 3 jaar bezig om weer zwanger te raken.
    Echter zei is er zo druk mee bezig dat het gewoonweg niet lukt.. te gespannen, te gefocused e.d. en op die manier wilt het niet.

Het is moeilijk maar als je er minder mee bezig bent (en niet op het puntje van je stoel zit rond het moment dat je ongesteld zou moeten worden) heb je meer kans om zwanger te worden.

In ieder geval succes,
    ik hoop dat je gauw zwanger zult zijn.

4. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Dat klinkt inderdaad heel aannemelijk, die heb ik ook al talloze keren gehoord in de laatste 2 jaar... ben het er ergens nog wel mee eens ook.

Het probleem is alleen dat ik al 2 jaar verplicht mijn cyclus moet bijhouden, elke dag foliumzuur pillen moet slikken, 2 weken in de maand amper slaap van de opvliegers die ik krijg van mijn hormoonpillen, ik een paar dagen in de maand zin moet maken in sex (want ook dat libido is steeds verder te zoeken)... dus al met al een beetje lastig om er niet zo bij na te denken :(

Gefeliciteerd met je zwangerschap, hoop dat je echo goed gaat!

Cindy

5. Niet meer actief

Hm ja dan word het je inderdaad wel heel erg moeilijk gemaakt om er niet zo bij stil te staan!
    Ik vind het erg rot voor je!
    Wie weet heb je geluk en krijg je 29 september goed nieuws te horen, ik zal in elk geval voor je duimen!

Dankje!

Groetjes van een naamgenootje!

6. Trees

Trees Niet meer actief

Onzin volgens mij is dit echt lariekoek. Ik heb al meerdere gynaecologen gehad en zeggen allen dat dit niet waar is. Er is nog nooit bewijs voor geleverd en er zijn ook genoeg verhalen van vrouwen die er veel mee bezig zijn en direct zwanger raken. Is dit dan bewijs dat je zwanger raakt als je er veel mee bezig bent? Tuurlijk niet, het is allemaal toeval. Tja vind het zelf wat beledigend alsof het je eigen schuld is dat je niet zwanger raakt?! Lijkt me nogal logisch dat je er veel mee bezig bent, na twee jaar cyclussen bijhouden, verplicht klussen etc. Wie is er dan niet veel mee bezig?

Hoe hou je het positief? Moeilijk, maar geef in ieder geval niet jezelf de schuld. Misschien op een bepaalde manier ontspanning zoeken, zoals yoga, sporten, flinke boswandelingen met zijn 2-en etc. Veel blijven praten en op zijn tijd verdrietig zijn is helemaal niet erg. Als je daarna maar verder kan. Ik hoop dat de gynaecoloog jullie kan helpen om jullie wens in vervulling te laten gaan!

7. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik moet juist zeggen dat nu er een afspraak met de gyn staat (ik moet 25-9 voor een eerste gesprek), ik het juist meer kan relativeren, juist omdat ik nu het gevoel heb dat we er iets aan gaan doen. Ik ben inmiddels 16 maanden bezig, dus nog geen 2 jaar, maar ook niet heel kort.

Maar ik moet eigenlijk bekennen dat ik er nu al niet eens meer vanuit ga dat het lukt. Alhoewel dat volgens mij ook niet goed is, net alsof ik het vervloek door negatief te zijn. Ik ben rond de NOD wel zenuwachtig, maar ik ben zo stipt dat ik nooit te lang in spanning zit.

Maar dat gevoel dat je het nu wel zat bent, ken ik ook ja.

8. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Hoi dames!
    hier ook eentje die zich even k*t voelt... ben afgelopen maandag ook weer ongi geworden en zie en lees alleen maar berichten van meiden uit mijn omgeving die zwanger zijn... wordt er een beetje verdrietig van dat het bij ons niet wil lukken...
    ik wil zelf ook graag eenkleintje in de armen kunnen sluiten...
    elke keer weer dat sprankje hoop en dan pats boem is het weer zover dat je ongi bent... grrrr
    zijn inmiddels alweer bijna een jaar verder...
    weet dat het dan best nog wel meevalt qua tijd enzo maar blijft frusti!
    volgende maand word ik tante dus das ook wel erg leuk maar toch ook een beetje jaloers.. zij wel en ikke niet... kinderachtig he?!
    goed moet me erover heen zetten en de moed erin houden...
    jullie ook sterkte!
    x

9. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    cjpt

ik kan me voorstellen denk ik hoe dat is
    ik probeer me er ook niet op te focussen maar je houd het niet tegen.
    je gedachtes dwalen er gewoon naar toe
    nog 9 dagen voor testen
    nog 8 dagen voor testen
    voel ik al steekjes.....
    shit daar zijn de duivels
    grrrr
    weer 10 dagen wachten en daarna weer 14
    heb ik gelukkig een korte cyclus...
    de eerst was er in een keer en voor mij is dit pas ronde 4 ... maar ik kan niet tegen wachten
    dus ik heb bewondering dat je al 2 jaar probeerd
    ik had na een jaar al geijst dat ze me behandelen.

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik sluit me aan bij Trees.
    Ik was echt helemaal geobsedeerd, zag in alles een baby, teste mezelf iedere maand gek...kocht al baby spullen e.d.
    En toch ben ik erg snel zwanger geraakt.

Als je er teveel mee bezig bent, duurt het voor je eigen gevoel te lang maar het is nooit wetenschappelijk aangetoond dat teveel bezig zijn ermee je vruchtbaarheid verstoort :(

CJPT, heel veel succes, hopelijk ben je gauw zwanger!

11. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Trees: bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk, moet jezelf niet de schuld geven. Maar soms heb ik stiekum wel momentjes dat ik in de spiegel naar mezelf kijk en denkt: kan dat lichaam nou niet eens even doen wat ik wil? Gewoon 1 keertje!

@ Fairy Tale: wat grappig, die periode heb ik inderdaad ook gehad. Dat ik het gewoon had opgegeven. Daar werd ik ook erg rustig van!

@ Dag; moeilijk he al die zwangeren en babies... ZO oneerlijk!

@ lieni44: ik ben ook inderdaad wel na 1 jaar precies naar de gyn gegaan, had geen normale cyclus. Heb toen Clomid gekregen voor 1 half jaar. En omdat ik wel zwanger ben geworden met die pillen willen ze dan dat je het bij elkaar een jaar probeert omdat ze dus hebben kunnen zien dat het wel werkt. Maar dat jaar is nu bijna voorbij, dus misschien mogen we nu verder.

Bedankt voor al jullie reacties! Gedeelte smart is halve smart zeggen ze en ik ben inmiddels weer iets opgewekter. 1 voordeel van langer bezig zijn: je went aan de teleurstelling en leert er beter mee omgaan!

X cindy

12. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0

13. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    mijn vriendin was ook zo lang bezig en toen ze de mallemolen in wilde gaan. kreeg ze een tweeling.
    was ze wel 2 jaar bezig geweest maar ze had er wel twee hahahahaha

leuk kado'tje was dat

14. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Nou daar teken ik ook voor! Ben ik gelijk klaar en hoef ik dit hele gedoe nooit meer te doorstaan haha

15. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Meid, ik kan je geen tips geven oid...maar wil je wel ff sterkte wensen!

16. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik kan je ook geen echte tips geven......ik ben namelijk zo'n mazzelaar bij wie het wel snel lukte...

Maar dat wilde ik juist zeggen. Ik was er enorm mee bezig!
    Ik ben zo iemand die zich compleet op iets stort! Ik lees alles wat los en vast zit, zat zowat ful-time op het forum etc, en ik was heel snel zwanger dus ik geloof het ook niet.

Hoe lullig het ook klinkt het is denk ik puur mazzel als het snel lukt, en pure pech of een medisch probleem al het langer duurt.

Ik wil je heel veel sterkte en geluk wensen! Ik hoop echt dat jullie geduld dnel beloont zal worden.

17. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

30 dec 2007
    2.799
    0
    0
    Utrecht
    Volgens mijn gyn is er teveel mee bezig als reden waarom het niet zou lukken de grootste fabel die er is. Je wordt niet zwanger in je hoofd zegt hij!

18. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik voel me gelijk weer wat beter! Gisteravond heerlijk me uit gaan leven in de sportschool en ik kan er weer tegen.

In september gaan we heerlijk 2,5 week naar Amerika, misschien kunnen we er daar wel 1 maken haha, noem ik hem Elvis!

19. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ii vind het zo'n onzin als mensen zeggen dat je er teveel mee bezig bent. Indirect zeggen deze mensen dat het aan jou ligt. Als jij er niet te veel mee bezig bent komt het immers vanzelf. Wat een onzin! Dan zouden mensen die vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaan nooit zwanger kunnen raken, want dan ben je er toch echt veel mee bezig.

Ik geloof wel dat een ontspannen levenshouding bijdraagt aan algemeen welzijn. Maar dit moet je niet te ver doortrekken.

Pim

20. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    En bovendien zijn de meiden die wel snel zwanger zijn er net zoveel mee bezig als de meiden die er lang over doen. Ik vind het altijd een beetje twijfelachtig.

In sommige gevallen is het idd zo dat op het moment dat mensen ervan uitgaan dat het die maand toch niks wordt omdat ze bijv in afwachting zijn van onderzoeken of zo, dat ze dan ineens wel zwanger zijn, dus ik twijfel wel, maar ik vind het wel altijd een beetje en dooddoener. En vaak zijn het ook mensen die snel zwanger waren die dat zeggen (sorry voor de generalisering, maar dat is wat ik in mijn omgeving merk, mensen die dat tegen mij zeggen, hadden nergens problemen mee).

Deel Deze Pagina