Dag 11 na verse terugplaatsing, licht positieve test?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door BillieJean, 16 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Positief of negatief?

  1. Positief

  2. Negatief

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. BillieJean

    6 aug 2022
    35
    7
    8
    Vrouw
    Lieve dames,

    Dit is mijn eerste IVF-traject/terugplaatsing.
    Afgelopen 5 augustus (op de verjaardag van mijn vriend) heb ik een terugplaatsing gehad van een 3 dagen oud, 8-cellig embryo. Dit is wachtdag 11. Vrijdag 19 augustus mag ik testen maar dat heb ik natuurlijk niet volgehouden. Vanmiddag deze Kruidvat 2v5 test gedaan, dit ontzettende tuurstreepje verscheen binnen 5 minuten maar werd na verloop van tijd wel donkerder. Deze foto is van buiten de afleestijd, toen het streepje al donkerder was geworden. Ik het echt zie je het wel makkelijker. Wat denken jullie?

    En zijn er dames die op dag 11 na terugplaatsing (of later) pas heel lichtjes positief hebben getest?

    Liefs
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    Wat een traject heb je er al op zitten. Zwaar zeg! Ik vrees wel dat deze test voor 14dpo te licht is :(
     
    Lonnie24 vindt dit leuk.
  3. BillieJean

    6 aug 2022
    35
    7
    8
    Vrouw
    Ja zeg dat wel! En jij bent mama van 3 kindjes zie ik wat heerlijk moet dat zijn! Bedankt voor je berichtje. Ik heb zelf ook twijfels. Ben heel benieuwd morgenochtend en anders in september een volgende terugplaatsing ❤️
     
  4. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    Oneerlijk he? Sommigen lijken alle ellende mee te maken en anderen gaat het redelijk gemakkelijk af. Ik hoop dat je een plakker van een kindje krijgt in de nabije toekomst! ♡
     
    BillieJean vindt dit leuk.
  5. BillieJean

    6 aug 2022
    35
    7
    8
    Vrouw
    Ja heel oneerlijk. Maar er zijn ook zeker goede dingen uit voort gekomen. Dankjewel voor je berichtje en veel geluk in de toekomst
     
  6. BillieJean

    6 aug 2022
    35
    7
    8
    Vrouw
     
  7. BillieJean

    6 aug 2022
    35
    7
    8
    Vrouw
    Ik heb het reageren op berichten nog niet helemaal onder de knie :rolleyes:
     
    JupitR vindt dit leuk.
  8. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.828
    3.602
    113
    De test is wel erg licht voor 14 dpo. Vanmorgen nog getest?

    Spannend hè na zo een traject.
     
    BillieJean vindt dit leuk.
  9. BillieJean

    6 aug 2022
    35
    7
    8
    Vrouw

    Super spannend. De test zag er vanochtend ongeveer hetzelfde uit. Het is een tuurstreepje en op de foto pas te zien wanneer het is ingedroogd. Ik lees wel verschillende verhalen van vrouwen die pas op dag 12, 13 of 14 een (licht) positieve test hadden. Zelfs in het geval van een blastocyst terugplaatsing. Het is inderdaad 14 DPO maar met een terugplaatsing zit het toch net iets anders? Ik heb de hoop nog niet opgegeven maar mocht het toch niet gelukt zijn.. (vrijdag weet ik meer) dan hebben we nog 3 mooie cryo’s in de vriezer :)
     
  10. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.828
    3.602
    113
    Het zit niet anders, met een tp ben je juist veel zekerder van het aantal dpo. Punctie is dag ovulatie , tp dag 3 is 3 dpo. Dus 11 dagen erna is 14 dpo.

    Zie je het streepje wel als de test nog nat is/binnen afleestijd? Want een ingedroogde test mag je eigenlijk niet meer aflezen i.v.m. indroogstreepjes die kunnen ontstaan.

    Fijn dat je nog 3 cryos hebt! Mooi aantal.
     
  11. BillieJean

    6 aug 2022
    35
    7
    8
    Vrouw
    Ja, zeker mooi aantal gezien mijn lage AMH van 0.55(!). Ik had 5 eicellen, 5 bevruchtingen, 1 terugplaatsing en 3 cryo’s. Het streepje verschijnt binnen de 5 minuten maar is ontzettend tuur. Pas na indrogen zichtbaar op foto. Ik ga gewoon morgenochtend en vrijdag nog eens testen met Action Early, die hebben sowieso geen indroogstreepjes. Hoewel ik die ervaring met Kruidvat 2v5 ook niet heb, jij wel?
     
  12. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    Helaas ben ik het met @2jongensmamma eens, wij lopen al even mee in de trajecten.
    Ik heb wel de ervaring van indroogstreepjes op de KV.

    Je score nav je AMH, eicellen en bevruchtingen is echt goed. Ik hoop dan ook dat jullie plakker bij de 3 cryo's zit. Veel succes in jullie traject.

    Als je meer wilt praten, dan kun je bij vruchtbaarheidsbehandelingen aansluiten bij groepjes per periode :)
     
    BillieJean en 2jongensmama vinden dit leuk.
  13. Arretjescake

    Arretjescake Actief lid

    29 nov 2021
    141
    118
    43
    Vrouw
    Ik zie een positieve test. Echter wel heel licht voor 14 DPO... ik wil het uiteraard niet 1-op-1 vergelijken met mijn situatie, maar zo zagen bijv mijn testen er uit (getallen staan voor aantal dagen DPO).
     

    Bijgevoegde bestanden:

    BillieJean vindt dit leuk.
  14. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
  15. BillieJean

    6 aug 2022
    35
    7
    8
    Vrouw
    Hi! Bedankt voor je bericht. Ik zal me zeker aansluiten bij 1 van de groepjes. Jij hebt ook een behoorlijk traject doorlopen zie ik, heftig! En respect, de wens is groot zo te zien, wie zou dat anders allemaal doorstaan en nog niet opgeven. Ik wens je alle liefde en geluk!
    Wat ik heb geleerd van deze (eerste) keer IVF is dat de medicatie, punctie en terugplaatsing weinig voorstelt (althans voor mij!) maar daarna begon het moeilijkste en daar was ik totaal niet op voorbereid. Voor mijn gevoel ben ik volledig doorgedraaid met zwangerschapssymptomen door de hormonen en de vele testen vanaf dag 6 na terugplaatsing. Ik ben mezelf volledig verloren en hoop dat ook dat ik daar de volgende keer beter tegen bewapend ben. Hoe was dat voor jou? De 2 weken wachttijd?
     
  16. BillieJean

    6 aug 2022
    35
    7
    8
    Vrouw
    Hey! Bedankt voor je bericht. Ik heb vanochtend ook nog een Action Early gedaan en die was gewoon negatief. Die hebben ook geen indroogstreepjes dus kan me niets verbeelden. Wat een mooie testen had je! Wanneer was dit?
     
  17. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    Heel lullig, maar dat went nooit. En je zult altijd geleid worden worden door je hart of verstand. De ene keer beter dan de andere keer. Voor mij scheelt het niet hebben van testen in huis.
    Als ik dat wel heb dan is het hek van de dam. Als ik dat niet heb kan ik langer wachten.

    Jouw gevoelens zijn daarmee dus heel normaal en kun je gewoon toelaten. De teleurstelling en verdriet is lastig om je tegen te wapenen, helemaal als je zoveel hormonen gebruikt. De menstruatie is vaak confronterend en daarna klaart alles weer op.
     
    BillieJean vindt dit leuk.
  18. BillieJean

    6 aug 2022
    35
    7
    8
    Vrouw
    Zo voel ik het ook, de uitspraak ‘het hek van de dam’ heb ik meermalen letterlijk gebruikt de afgelopen weken. De volgende keer zal ik zorgen dat ik geen testen in huis heb, zo werkt het ook met junkfood in huis, is het er niet, eet ik het niet :rolleyes:
    Deze test is van vanochtend, nu 12 dagen na verse tp, het is wel een stuk duidelijker dan gisteren en lijkt ook roze. Dit is wel buiten de afleestijd, heb niet direct een foto gemaakt w erant was een heeeel licht tuurstreepje zichtbaar binnen de tijd, praktisch niet zichtbaar op foto.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. BillieJean

    6 aug 2022
    35
    7
    8
    Vrouw
    Deze van vanochtend is weliswaar ingedroogd maar wel donkerder dan gisteren en lichtroze?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    Sorry mop, maar je mag echt meer verwachten op 15 dpo. Heb je al eens s'middags getest.
    Zeg nu voor het laatst drinken, wel plassen, tot je urine donker is en dan nog een test?
    Zijn de testen 1ste ochtend urine? waterig of geconcentreerd?
     

Deel Deze Pagina