Ik heb zo'n raar gevoel nu we voor een 2e kindje willen gaan. Dat het niet eerlijk is voor mijn dochtertje. Straks heeft ze zelf niet meer alle aandacht als de 2e er is. Ligt mama moe en misselijk op bed tijdens de zwangerschap, lig ik de eerste weken na de bevalling (waarschijnlijk weer een KS) op bed met de baby en heeft zij te weinig aandacht. Is dit stom dat ik dit zo denk??
Je kunt het ook omdraaien.... is het wel fair naar je kindje toe om ze bewust enig kind te laten zijn??? Nee, ik kan me op zich je gedachtengang wel voorstellen, maar een klein kind is die periode ook heel snel weer vergeten hoor. het is maar tijdelijk hè dat mama zwak ziek en misselijk is, cq moet herstellen van haar KS. Wanneer je je kleintje overal bij betrekt voelt zo'n kleintje zich echt niet achtergesteld oid. bij de komst van een brusje. En je kindje zal er toch aan moeten wennen dat het niet altijd alle aandacht kan krijgen.... als het straks naar school gaat of KDV dan moet de aandacht van de leiding ook worden verdeeld over meerdere kinderen.
ja ik zat er net aan te denken dat je idd ook kan omdraaien. Ze vindt het juist super bij de gastouder met andere kindjes.En is ook heel gezellig lijkt me met een broertje/zusje. Maar daarvoor moet Mama eerst weer de MM in en dat kost ook energie e.d. Voelt net als ik vindt jou zou leuk, komen we zorgen er voor nog eentje. Beetje raar, maar waar. Ben zo gek met haar en wil alles voor haar doen en zorgen dat ze niks tekort komt. Misschien dat ik daardoor wat bezorgd ben.
Ik denk juist dat je haar niet te kort doet als ze ook moet leren dat ze niet altijd de 100% aandacht krijgt. Zolang je het allemaal blijft uitleggen. En ach mijn zoontje vond het machtig interessant om te kijken hoe ik boven de wc hing En je doet haar niks tekort als je voor een tweede kindje gaat, en ook niet als je niet voor een tweede kindje gaat .
ik kan het me goed voorstellen, ik had het ook met vlagen, ook toen ik al zwanger was. maar toen de kleine er eenmaal was niet meer gedacht. onze oudste vond het vanaf het begin af aan geweldig, zo'n kleine baby. we zijn er wel heel bewust mee omgegaan, zowel tijdens mijn zwangerschap als daarna. aandacht verdelen, ook hij alleen met mij en de baby even bij papa bijvoorbeeld. is heel goed gegaan.
ik kan me heel goed voorstellen dat je zo denkt! ik had dat zelf namelijk ook een beetje, maar ja, mijn zoontje ( daarvoor) enig kind laten zijn vond ik ook een beetje ver gaan! ik zie dat jij ook de mmm in moet, moest ik voor de 2e geheel onverwachts ook dat is wel waardeloos als je al een kleintje hebt lopen, maar ik wilde toch wel heel erg graag... maar dat je dat gevoel hebt kan ik helemaal inkomen hoor!!! liefs