Dagelijkse verzorging: Routine en Producten

Discussie in 'De lounge' gestart door RobinBird, 22 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Hoi :)

    Ik ben benieuwd naar jullie dagelijkse routine qua verzorging en of jullie hier ook vaste producten voor hebben.

    Tot voor kort deed en kocht ik altijd maar wat. Sinds een tijdje merk ik dat er volgordes ontstaan en dat ik eindelijk bepaalde producten heb gevonden die voor mij werken.

    Omdat ik van lijstjes en structuur houd, heb ik net een lijstje gemaakt met alle verzorgingsproducten die ik gebruik. Het is nog net geen excel bestand, haha!

    Voor sommige producten geldt dat ik op zoek ben naar iets anders. Het liefst diervriendelijker.

    Het lijkt mij leuk om in dit topic onze routine, vaste producten en tips te delen :)!
     
    Zulema vindt dit leuk.
  2. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    #2 RobinBird, 22 feb 2020
    Laatst bewerkt: 22 feb 2020
    Mijn verzorgingsroutine
    Ik begin altijd met douchen (logisch?) en dat doe ik om de dag met doucheschuim. (Niet iedere dag, in verband met een droge huid). Sporadisch gebruik ik een facewash onder de douche.
    Wekelijks, meestal op zondag, was ik dan ook mijn haar met shampoo, waarna ik ongeveer twee-wekelijks ook een conditioner gebruik.
    Een keer per week scrub ik mijn gezicht onder de douche. Twee-wekelijks smeer ik daarna een gezichtsmasker op. Meestal gelijktijdig als ik ook een conditioner in mn haar laat intrekken.
    Na het douchen heb ik een vaste volgorde van smeren, zodat ik niet na ieder smeerseltje mn handen hoef te wassen.
    1. Medela op schrale plekken op borsten.
    2. Koelzalf op benen en billen.
    3. Dagcreme op gezicht
    4. Deo onder oksel
    5. Bodylotion op rest van lichaam

    Meestal gebruik ik niks voor in mn haar, maar heb wel veel vaste haarproducten die ik voor verschillende doeleinden gebruik. Als ik alleen verzorging wil, gebruik ik alleen even wat haarolie voor in de puntjes. De rest van mn haarproducten gebruik ik alleen als ik op pad ga of er echt even werk van wil maken. Meestal heeft dat niet het gewenste resultaat, maarja.

    Dagelijkse make-up is oogpotlood en mascara. De rest gebruik ik ook alleen als ik een reden heb/behoefte heb om er tijd aan te besteden. Dat is niet vaak. Misschien eens in de drie weken ofzo. Maar zou dit vaker willen doen, want voel me wel altijd wat sprankelender met bijvoorbeeld de getinte dagcreme.

    Aan het eind van de dag maak ik mn gezicht schoon met Micellair Reinigingswater. Dat spoel ik af met water en daarna smeer ik mn nachtcreme op.

    Vaste producten
    Douchegel
    -Sanex. 0%
    -Palmolive. Melk en Amandel

    Shampoo
    -Sanex. 0%
    -Andrelon. Zilvershampoo
    -Andrelon. Droogshampoo Zomerblond

    Conditioner
    -Schwarzkopf. Nature Moments Moroccan Argain Oil & Macadamia Oil

    Haarverzorging
    -Andrelon. Volume Spray Kokos Boost
    -Andrelon. Mousse Perfecte krul
    -Andrelon. Haarcrème Perfecte krul
    -Hask. Haarolie Argan Oil Repairing Shine

    Gezicht reiniging
    -Garnier Skin Active Micellair Reinigingswater Gevoelige Huid
    Of
    Garnier Skin Naturals Micellair Reinigingswater Gevoelige & Gemengde Huid
    -De Tuinen. Face Wash Tea Tree

    Scrub
    -Dr. van der Hoog. Scrubcrème alle huidtypen

    Gezichtsmasker
    -De Tuinen. Masker Honing Hydraterend, Vitaliserend en Verzorgend

    Dagcreme
    -Weleda. Iris Hydraterend
    -Image. Skincare Prevention Daily Tinted Moisturizer SPF30

    Nachtcreme
    -Weleda. Roos Vitaliserend

    Benen & Billen
    -Livsane. Koelzalf FNA.

    Borsten
    -Medela. Purelan 100.

    Bodylotion
    -Love, Beauty and Planet. Coconut water & mimosa flower.

    Deodorant
    -Therme. Anti-Transpirant Creme Extra Sensitive.

    Lipverzorging
    -Burt's Bees. Lipbalm Pomegranate

    Mascara
    -Catrice. All Round Mascara Ultra Black Extra Volume, Length & Curl

    Oogpotlood
    -Idyl Huismerk. Eye Pencil Cep Black

    Eyeliner
    -Maybelline. Master Precise Liquid Eyeliner Black

    Wenkbrauw potlood
    -Idyl huismerk. Eyebrow pencil brown

    Wenkbrauw gel
    -Essence. Lash Brow Gel Mascara.

    Neusstrips
    -Bioré. Neusstrips met houtskool

    Graag advies/tips voor...

    -Mascara. Ik zoek een diervriendelijk mascara die snel volle wimpers geeft.
     
    Amy1989 vindt dit leuk.
  3. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.175
    499
    83
    Ik heb een vrij simpele routine in de ochtend:
    Deo van rexona
    Dagcrème van Nivea cellular filler
    Foundation van Catrice, gebruik het meestal als concealer.
    Matterende poeder van Catrice
    Mascara zwart van miss sporty, vaak ook huismerk van de da. Geurtje naar keuze en verder gebruik ik labello Cherry.

    Mijn haar was ik met prinsessen shampoo en gebruik keratine conditioner. Dan beetje basis gel erin voor wat slag.

    Voor het slapen was ik mijn gezicht en gebruik ik reiniger voor mijn ogen, soms een face scrub van Kruidvat. Heb verder een vitamine e creme die ik weleens gebruik.

    Dat was het wel. Qua douchegel heb ik een zeepblok met avocado en olijf, puur natuur.
     
    Amy1989 en RobinBird vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    #4 GossipGirlxoxo, 22 feb 2020
    Laatst bewerkt: 22 feb 2020
    Tot voor kort had ik qua verzorging niet echt een routine. Ik wisselde van product naar product en deed het ook niet met vaste regelmaat. Die routine heb ik er nu, sinds ik producten heb waardoor ik verschil zie, er wel echt in.

    2x per dag met producten van paula's choise
    -cleenser (clear lijn)
    - toner (clear lijn)
    - exfoliant (2% BHA skin perfecting lijn)
    - niacinamide booster
    - creme (ochtend dag, avond nacht, beide clear lijn)
    - in de avond af en toe nog een antirimpel serum (maar steeds minder het is nogal vettig en ik heb het idee dat ik van deze puistjes krijg)
    En 1x per week een maskertje (ook niet merkvast, heb nu 2 tubes van vichy clay en hydration)

    In de ochtend gebruik ik daarna een matterende en porie verkleinende primer, een bb cream van nivea. Wat bronzer (essence) voor de contouren, een mascara (essence lash prinses) en wenkbrouwpoeder (anastacia kit). Soms een lipglosje en blush (niet merkvast) en als ik een gelegenheid heb en wat meer uit wil pakken ipv bb cream wat foundation, poeder en wat highlighter (ook alle 3 niet merkvast).

    Edit. Hierboven was gezicht en je doelde op hele lichaam.
    Elke dag 2x douchen met douche schuim van rituals (dao). 1x per dag benen, oksels, schaamstreek scheren met gilette venus mesjes. 1x per week scrubben met de bodyscrub van rituals (dao). Daarna bodylotion van rituals (dao) en in de zomer de dikkere body creme van rituals (dao) na het douchen deodorant (odorex) in de ochtend parfum (heel afwisselend) en in de avond na het douchen body en hair mist ipv parfum rituals (dao). Haar was ik 2x per week met shampoo en cremespoeling van andrelon (vind de volume booster lijn erg fijn maar daarin wissel ik ook regelmatig). In de ochtend haar krullen / stijlen / model fohnen met soms een zeezoutspray (etos) en/of volume poeder (kapper) en altijd een heat protector (kapper).

    Ik denk dat dit het zo een beetje is maar het is dus routine dus kan zo maar wat vergeten omdat alles op automatische piloot gaat elke dag.

    Edit2. Vroeger ook oogpotloot / eyeliner maar sinds een jaar heb ik daarvoor nu pmu en dat is echt fijn want ik ben heel slecht in mooie lijnen zetten.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  5. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Hmm, ik zit dit even vol verbazing te lezen. Ik gebruik namelijk helemaal niet veel. :eek:

    Ik douche iedere avond. Was dan mijn haar met sanex zero %. Hierna gebruik ik douche gel van sanex zero %.

    In de ochtend fris ik mezelf op met wat zeep van neutral.
    Verdere gebruik ik deodorant van sanex zero %

    En om heel eerlijk te zijn was dit het wel :oops:
     
    Striae, Sansaatje, Amy1989 en 9 anderen vinden dit leuk.
  6. Riverr

    Riverr Fanatiek lid

    27 aug 2012
    2.006
    156
    63
    Elke ochtend;
    - was ik mijzelf daarna;
    - deo van rexona
    - dagcreme cellular beauty van de lidl
    - mascara van essence
    - foundation van catrice
    - bronzer van maybeline
    - blush van essence

    ik haal mijn vingers door mijn haar en als t echt nodig is een borstel. ik gebruik niks in mijn haar

    elke avond;
    - haal in voor het douchen mijn make up af met garnier reinigingsmelk
    - was ik mijn gezicht met zwitsal zeep en mijn gezichtsreinigingsborstel
    - geen vaste showergel
    - na het douchen smeer ik mezelf in met body lotion
    - en op mijn gezicht gaat renewing face oil van biodermal

    2x per week was ik mijn haar met shampoo van mediceuticals en daarna een scalpe rinse (conditioner achtig spul) ook van mediceuticals, als het droog is krul of stijl ik het.
    2x per week scheer ik mij met een scheermesje van venus en scheergel van venus
    1x per week (meestal op zondag) loop ik mijn wenkbrauwen na met een pincet
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.935
    15.244
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    OMG wat doen jullie veel.
    Mijn routine: in de ochtend was ik mijn gezicht met koud water, dan een dagcreme van de Kruidvat, tanden poetsen, dan wat foundation, beetje blush, mascara en een labello met een kleurtje op mijn lippen, soms even een handceme, mijn haren beetje haarspray en klaar, douchen doe ik in de avond zonder rituelen ;)
    Scheren doe ik alleen als het nodig is en als ik een enkele keer eens ga zwemmen en mijn oksels wel altijd in de zomer met jurkjes en mouwloze T-shirts en ivm zweten maar verder niet.
     
    Youtan vindt dit leuk.
  8. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.070
    3.515
    113
    Dit wordt niet zo'n lang bericht :cool:

    Ik douche savonds met een doucheschuim van wisselend merk. Haar wassen 3-4 keer per week met andrelon volume shampoo of langer fris.
    Nivea cremepje op mijn gezicht na het douchen.
    Tandenpoetsen met sensodyne.

    'S morgens een snel make-upje oogschaduw en mascara, iets goedkoops van hema of kruidvat. Tandenpoetsen en gaan. Ohja deodorant van uhm....nivea geloof ik

    That's it...
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    In de ochtend douchen en 2/3 keer per week haren wassen (sebamed momenteel + nude conditioner). Altijd douche gel.
    Niacinamide op het gezicht en daarna dagcrème + mascara.
    Eventueel een vette crème zoals cetocromagol ivm heel droge huid/eczeem.

    In de avond gezicht wassen met reinigingsmelk en tonic. Heb nu "goedkope" van Garnier, maar is 3X niks. Dus hierna weer Rituals of Clinique.
    Daarna een retinol serum van The Ordinary en DDD+ van Clinique.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  10. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.588
    3.477
    113
    Ik doe niet zoveel en wissel producten af. Heb een droge en gevoelige huid.
    Helaas is mijn favoriete bodylotion niet meer te krijgen en moet ik weer op zoek naar wat anders.
    Ik douche me met wat er staat, heb 5 flessen douchespul ofzo en kies wat uit. Ga ik vaak in bad. Daarna smeer ik mijn hele lijf in met bodylotion.
    Gezichtscrème heb ik nu voor het eerst van het Kruidvat en ik merk dat ik daar puistjes van krijg, geen succes dus. Ook weer wat anders proberen.
    Deo meestal van Dove of Nivea.
    Oogpotlood en mascara, tanden poetsen en klaar is Clara.
    Ik heb gelukkig wel een aardige egale huid, dus verder doe ik weinig.
    Eens per week scrub ik mijn benen, ellebogen en rug voor zover ik erbij kan.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  11. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.276
    2.177
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik gebruik geen enkele crème, of make up. Ik douche, was mijn haar met andrelon en andrelon conditioner. Lijf was ik of met sanex 0% of rituals. Dat was het wel ;)
     
    Koekie1 en RobinBird vinden dit leuk.
  12. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Hier een wat minder uitgebreide routine.

    Ik douche mezelf iedere dag, als douchegel gebruik ik aleppozeep. Eens per twee dagen was ik mijn haren met Urtekram shampoo en als conditioner appelciderazijn.

    Als deodorant gebruik ik een creme van We love the planet, werkt goed en fijn in gebruik.

    Ik gebruik geen gezichtscreme, bodylotion, make up, haarstylingsproducten oid.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  13. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier ook vrij beperkt.
    Ochtend fout geen met aleppozeep. Haar en lijf. Wat kokosolie op mn gezicht en dove onder mn armen. Beetje mascara en haarlak

    Avond gewicht wassen met aleppozeep en wat kokosolie.

    Uiteraard 2x of tanden poetsen.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  14. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik ga mijn routine hier niet neerzetten....ik ben oud en dagen bezig om er fatsoenlijk uit te zien. Dan is het topic vol en moet @Iertje81 meteen weer een nieuwe openen XD

    Als mascara tip....Lush heeft hele mooie producten!
     
    lidu1, Diazz, Anakin en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Zulema

    Zulema Fanatiek lid

    8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    #15 Zulema, 23 feb 2020
    Laatst bewerkt: 23 feb 2020
    Douche;
    - douchegel van therme (nu toevallig, dit is altijd anders)
    - shampoo en crème spoeling (elvive maar ben nog “zoekende”)
    - tanden poetsen

    - deo van dove
    - Bodylotion Kruidvat eigen merk q10 (heb alles uitgeprobeerd maar deze trekt snel in, plakt niet en heeft niet te veel parfum)
    - daarna smeer ik mijn gezicht in met mylene after bath en als dit ingetrokken is biodermal dagcreme (savonds pcle)

    Laagje mascara op en klaar
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  16. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik ben oud en heb het opgegeven om dagen bezig te zijn ;)

    Sta er echt van te kijken wat sommige in hun kast hebben staan :eek:

    Ik douche om de dag. Heb nu de douchecreme van de Kruidvat staan en een natuurlijke zeepblok speciaal voedend voor een droge huid. Was mijn haren met andrelon. Smeer weinig omdat de meeste smeersels voor irritatie zorgt. Scheer wanneer het nodig is. Poets mijn tanden 2x per dag met paradontax. Als ik ga werken doe ik wat mascara en oogpotloodje op en dat is het wel. De make-up remover ben ik of wat zoekend in. Heb nu een best duur merk en dat lijkt goed te gaan maar de tijd heeft al vaker uitgewezen dat dit kan veranderen. Make-up is van Mylene en oriflame maar beide merken zitten niet in mijn top zeg maar dus ook daar zoekend in.
     
    Cindy1977 en RobinBird vinden dit leuk.
  17. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik ben ook bejaard :roflmao: maar word 10 jaar jonger geschat.

    Mijn routine is er niet echt. Ik douche om de dag, en op werkdagen elke dag. Met wisselende producten.
    Ik smeer wat nivea soft op m'n gezicht, beetje make up. Momenteel Maybelline foundation, eyeliner hema, mascara essence, wenkbrauw poeder hema.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  18. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    :roflmao:
     
    Cindy1977 en RobinBird vinden dit leuk.
  19. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Fijn dat ik niet de enige ben :):thumup:
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  20. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik douche ‘s ochtends, was mijn haar ongeveer 3x per week. Dat doe ik met een shampoobar, lichaam was ik met een bodybar, beide van HappySoap geloof ik.
    Ik poets m’n tanden met Sensodyne. Ik gebruik soms de hydra bomb creme van Garnier.
    Deodorant is van ‘Lekker’, fijn spul.
    En dan soms mascara van Essence.
    Als ik make-up op heb gehad, maak ik het ‘s avonds schoon met micellair water van Garnier.
     
    RobinBird vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina