Dagje/nachtje weg met 12-jarige jongen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door EdN, 3 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.690
    3.472
    113
    Om zijn basisschooltijd af te sluiten wil ik samen met mijn oudste zoon wat leuks gaan doen. Ik heb wel wat ideeën, maar ik ben benieuwd of iemand anders een gouden tip heeft waar hij nog niet aan gedacht heeft. Hij houdt vooral van voetbal, gamen en lekker eten, maar met een gave activiteit of pretpark is hij ook blij. Als klein kind was hij verslaafd aan alles wat met dino’s te maken heeft, dus dat vindt hij ook nog altijd wel interessant (maar Naturalis enzv hebben we natuurlijk al gedaan). Wie heeft een leuk idee? Ik zat ook al te denken aan een nachtje in een chique hotel in een leuke stad, maar zoek dan naar wat leuke activiteiten om daar te kunnen ondernemen.
     
  2. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.578
    6.272
    113
    Als buitenland een optie is, is Barcelona misschien leuk, en dan naar het stadion toe?
     
  3. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.819
    6.987
    113
    Vrouw
    Ik zou heerlijk met m naar Preston Palace gaan! Allin hotel met kermisattracties, botsauto’s, game hal, bioscoop, zwembad en nog veel meer!
     
  4. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Ik probeer elk jaar zoiets met onze zoon te doen (en straks ook met onze dochter).
    Vorig jaar gingen we een nachtje naar het hotel.
    We zijn met het OV heen gegaan, dar maakt het allemaal nog wat leuker/spannender.
    Wij zijn toen o.a. bootjes gaan kijken en hebben wat lekkers gegeten (wafel met slagroom). Daarna gezwommen in het hotel, Savonds lekker gegeten. In het hotel lekker in bed geweest met badbom, die hij zelf had uitgezocht. Lekker lang op bed tv gekeken en sochtends lekker ontbeten en weer naar huis.
    Hij heeft het er nog regelmatig over.

    Opzich kun je natuurlijk vanalles leuks doen, maar opzich is de 1-op-1 aandacht al goud.
    Gewoon lekker een terrasje pakken, savonds een restaurant, ontbijten in het hotel. En tussendoor misschien 1 activiteit wat hij echt leuk vind?
    (Hoeft geen dagvullende activiteit te zijn, bioscoop, museum, zwembad e.d. zijn ook prima)

    Ik ging met mijn moeder toen ik ongeveer die leeftijd had een nachtje naar Brussel. Ook geen activiteit oid. Met de trein heen. Terrasje, lekker eten, hotelletje.
    Ik denk er met plezier aan terug, zonder dat er een echte activiteit aan vast zat.
     
  5. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.464
    1.647
    113
    Brabant
    Wij combineren een nachtje weg met winkelen en dan vooral de schoolspullen
    Weet niet of dat met jongens ook leuk is, maar onze dames zijn dan echt uren in de Hema. En juist omdat je er maar 1 mee hebt, heb je alle tijd om samen te bekijken of dat ene gummetje wel bij die etui past etc.
    Nog even winkelen voor outfits voor de eerste weken, lekker uiteten en heerlijk slapen in een hotel..

    Voor ons is dat genoeg:)
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Ja dat heeft man met zoon gedaan (iets verlaat door corona etc), maar was een groot succes!
     
  7. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.599
    1.794
    113
    Vrouw
    Ik doe dat met al m'n kinderen. Wij kiezen voor een weekendje in een stad in NL. Nijmegen, Utrecht, Maastricht, Amsterdam, Rotterdam, Leiden.. keuze genoeg en allemaal even leuk!
     
  8. bijnamoeder

    bijnamoeder Bekend lid

    26 mei 2013
    679
    472
    63
    Europapark?
     
  9. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.400
    1.789
    113
    Oh nee das echt niet leuk. Wij wonen er vlakbij, ik zou daar echt niet met mijn kind heen gaan
     
  10. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.400
    1.789
    113
    Ik ben bijna 2 jaar geleden met mijn toen 12 jarige zoon naar Amsterdam geweest. Nachtje in hotel g3slapen, Anne Frank huis gewest, madame tussauds, en een rondvaart door de grachten. Echt een super gaaf weekend zo
     
  11. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.494
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    HUP hotel in boxtel - in combinatie met toverland of met het oertijdmuseum?
     
  12. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.690
    3.472
    113
    Ik denk dat ik inderdaad een nachtje in een hotel in een leuke stad ga doen. Een pretpark vind ik niet zo leuk, want een beetje sneu voor de andere kinderen (en doen we ook best vaak), maar idd een lekker hotel-ontbijtje, naar de bioscoop, beetje rondwandelen, lekker op een terrasje eten, ik denk dat hij dat wel heel leuk zal vinden. Bedankt voor alle tips en het meedenken.
     
    Krabje vindt dit leuk.
  13. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.388
    113
    Den Haag is trouwens ook leuk, en je bent ook zo op het strand van Scheveningen!
     
  14. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.819
    6.987
    113
    Vrouw
    Wat is daar niet leuk aan? Voor een kind is dat één groot feest, dus snap je reactie niet helemaal, haha
     
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Skydiven?
    Of zo’n X-Cube?
    En volgens mijn zijn er ook twee plekken waarop je allerlei spellen kunt doen (a la EscapeRoom, X-Cube, maar dan anders), maar ik weet niet meer hoe dat heet…
     

Deel Deze Pagina